چک لیست نهایی شبکه های اجتماعی

چک لیست نهایی شبکه های اجتماعی

در صورتی که بازاریابی شبکه های اجتماعی را به تازگی آغاز کرده‌اید، تهیه یک چک لیست برای مدیریت آن‌ها ضروری است. در این مقاله، ما چک لیست نهایی شبکه های اجتماعی را ارائه می‌دهیم که شامل گام‌های روزانه، هفتگی، ماهیانه و در نهایت برنامه‌ریزی فصلی و گرفتن گزارش از اقدامات انجام شده است. تهیه این چک لیست به شما کمک خواهد کرد تا برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.
29 مارس 2021

آنچه در چک لیست شبکه های اجتماعی مشاهده خواهید کرد:

روتین‌هایی که واقعا کمک می‌کنند

قدم‌های روزانه برای جذب مخاطبان‌تان

  • پاسخ دادن به نظرات و سوالات
  • ردیابی نام برندتان هنگامی که به صورت آنلاین ذکر (منشن) می‌شود.
  • کاوش اخبار و موضوعات داغ مربوط به صنعت‌تان
  • کشف هشتگ‌های پر طرفدار
  • تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با صنعت‌تان
  • ببینید رقبای‌تان چه چیزهایی را پست می‌کنند
  • بروزرسانی تقویم انتشار پست‌ها

تلاش‌های هفتگی برای ماندن در رقابت با رقبای‌تان

  • سرمایه‌گذاری روی پست‌های رقیبان‌تان که بهترین عملکرد را داشته‌اند
  • پیگیری نتایج کمپین‌های در حال اجرا
  • افزایش بهره‌وری پست‌ها
  • هماهنگ شدن با اهداف دیگر تیم‌ها و رویدادهای روز
  • تنظیم کردن یک برنامه انتشار پست برای هفته جاری

تلاش‌های ماهیانه برای بهبود استراتژی شبکه های اجتماعی‌تان

  • پیدا کردن موفقیت‌های ماهیانه و تنظیم مجدد استراتژی
  • آنالیز استراتژی شبکه های اجتماعی دیگر رقبا
  • مقایسه عملکردن‌تان با رقیبان
  • تحقیق در مورد اخبار و رویدادهای صنعت‌تان
  • تعریف نرخ پست‌های آموزشی و سرگرمی برای ماه آینده

برنامه‌ریزی فصلی و ارائه گزارش از فعالیت‌های‌تان

  • بازبینی و بررسی شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) در فصل گذشته
  • مطمئن شوید که تصویر برندتان در تمامی شبکه های اجتماعی که دارید، حضور دارد
  • انجام تحلیل مخاطب
  • مشخص کردن اهداف و شاخصه‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای آینده

نتیجه‌گیری

چک لیست شبکه های اجتماعی تهیه شده توسط SEMrush

روزانه

  • بررسی و پاسخ دادن به نظرات و سوالات
  • منشن‌های برندتان را پیدا کنید و به آنها پاسخ دهید
  • بازبینی و قراردادن نظرات در پست‌های اینفوئنسرها
  • کاوش اخبار و عنوان‌های داغ صنعت‌تان
  • کشف هشتگ‌های پرطرفدار
  • تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با صنعت‌تان
  • ببینید رقبای‌تان چه پست‌هایی را ارسال کرده‌اند
  • بروزرسانی تقویم انتشار پست

هفتگی

  • سرمایه‌گذاری در پست‌های رقیبان‌تان که بهترین عملکرد را داشته‌اند
  • پیگیری نتایج کمپین‌هایی که در حال اجرا هستند
  • افزایش بهره‌وری پست‌های‌تان
  • هماهنگ شدن با اهداف دیگر تیم‌ها و رویدادهای روز
  • تنظیم کردن یک برنامه انتشار پست برای هفته جاری

ماهیانه

  • پیدا کردن موفقیت‌های ماهیانه و تنظیم مجدد استراتژی
  • آنالیز استراتژی شبکه های اجتماعی دیگر رقبا
  • مقایسه عملکردن‌تان با رقیبان
  • تحقیق در مورد اخبار و رویدادهای صنعت‌تان
  • تعریف نرخ پست‌های آموزشی و سرگرمی برای ماه آینده

فصلی

  • بازبینی و بررسی شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) در فصل گذشته
  • مطمئن شوید که تصویر برندتان در تمامی شبکه های اجتماعی که دارید، حضور دارد
  • انجام تحلیل مخاطب
  • مشخص کردن اهداف و شاخصه‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای آینده

روتین‌هایی که واقعا کمک می‌کنند

آیا استفاده از شبکه های اجتماعی را برای کسب‌وکارتان تازه شروع کرده‌اید؟ یا شاید وظایف بی‌شماری مانند برنامه‌ریزی پست‌ها، انجام تبلیغات، گوش دادن به مخاطبان و همکاری با اینفلوئنسرها روی هم انباشته شده‌اند. به هر حال، شما با استفاده از چک لیست نهایی شبکه های اجتماعی SEMrush می‌توانید کارهای خود را اولویت‌بندی کنید و با تقسیم وظایف خودتان به بخش‌های روزانه، هفتگی، ماهیانه و فصلی به ثبات برسید.

«کارهای خود را اولویت‌بندی کنید و به ثبات برسید»

قدم‌های روزانه برای جذب مخاطبان‌تان

  • بررسی و پاسخ دادن به نظرات و سوالات
  • منشن‌های برندتان را پیدا کنید و به آنها پاسخ دهید
  • بازبینی و قراردادن نظرات در پست‌های اینفوئنسرها
  • کاوش اخبار و عنوان‌های داغ صنعت‌تان
  • کشف هشتگ‌های پرطرفدار
  • تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با صنعت‌تان
  • ببینید رقبای‌تان چه پست‌هایی را ارسال کرده‌اند
  • بروزرسانی تقویم انتشار پست

بررسی و پاسخ دادن به نظرات و سوالات

هیچ مشتری نمی‌خواهد نادیده گرفته شود، بنابراین پیگیری نظرات و سوالات مشتریان فعال و مشتریان بالقوه‌تان بسیار حیاتی است. برای جلب رضایت آنها و افزایش شهرت برندتان، با سرعت و احترام به آنها پاسخ دهید. از نظرات انتقادی نترسید، آنها به شما فرصتی می‌دهند تا قبل از اینکه رقبای‌تان آنها را حمایت کنند، از آنها پشتیبانی کنید.

بررسی و پاسخ دادن به نظرات و سوالات
بررسی و پاسخ دادن به نظرات و سوالات

منشن‌های برندتان را پیدا کنید و به آنها پاسخ دهید

مردم درباره برند شما در اینترنت صحبت می‌کنند و شما نیاز دارید تا ببینید آنها چه چیزی در موردتان گفته‌اند. برای مثال، نادیده گرفتن نظر یک اینفلوئنسر یک فرصت از دست رفته است یا حتی می‌تواند یک بحران برای شهرت شما باشد که قابل جلوگیری است.

متاسفانه اغلب مردم یادشان می‌رود هنگامی که در شبکه های اجتماعی نظری در مورد شما ارائه می‌دهند، شما را تگ کنند. بنابراین بهترین راه برای اینکه حتی یک منشن را هم از دست ندهید، استفاده از ابزارهای رهگیری برند است.

بازبینی و قراردادن نظرات در پست‌های اینفوئنسرها

این توصیه در ادامه توصیه قبلی است. اگر در مورد نظر رهبران صنعت‌تان که در شبکه های اجتماعی حضور دارند آگاه هستید، می‌توانید به راحتی در بحث شرکت کنید و یا خدمات جدید خود را به آنها معرفی کنید.

کاوش اخبار و عنوان‌های داغ صنعت‌تان

با تمامی اتفاقات و جریان‌های روز صنعت‌تان همراه باشید و آنها را با مخاطبان‌تان به اشتراک بگذارید. این کار نشانه حرفه‌ای بودن شماست. تعداد زیادی ابزار وجود دارد که به شما کمک می‌کند این فرآیند را اتوماتیک کنید و تمامی اطلاعات مورد نیازتان را ذخیره کنید و در وقت مناسبش به آنها نگاهی بیندازید.

برای به اشتراک‌گذاری پست‌های شبکه های اجتماعی، ما ابزارهایی با ویژگی اختصاصی گزینش محتوا (content curation) را توصیه می‌کنیم که به شما اجازه می‌دهند فیدهای RSS منابع موردنظرتان را اضافه کنید، سپس می‌توانید به راحتی بخشی از محتوا را انتخاب کرده و آن را با یک کلیک به اشتراک بگذارید.

کشف هشتگ‌های پرطرفدار

استراتژی هشتگ‌گذاری شما بسیار به هدف‌هایی که می‌خواهید به آنها دست پیدا کنید، بستگی دارد. این اهداف ممکن است شامل آگاهی از برند، جذب مخاطب یا بهبود در زمینه ارتباط با مشتریان باشد. هنگامی که به طور کامل فهمیدید که چه اهدافی را دنبال می‌کنید، نیاز دارید تا کمی تحقیق کنید و تصمیم بگیرید که چه هشتگ‌هایی برای پست‌هایی که منتشر می‌کنید، بهترین بازخورد را دارند. به چند مثال توجه کنید.

هشتگ‌های برندسازی یا آگاهی از برند:

#Charityball2018

هشتگ‌های بازارهای جاویژه:

#dachshundlover

هشتگ‌های فصلی:

#christmaswear

هشتگ‌های محلی:

#manchesterfood

تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با صنعت‌تان

کلمات کلیدی خاص می‌توانند به شما کمک کنند روند بازارتان را به سرعت پیدا کنید و به بحث‌هایی که پیرامون این مسئله هست بپیوندید.

Google Alerts یک ابزار عالی برای انجام این کار است؛ این ابزار به شما اجازه می‌دهد که هر کلمه کلیدی خاص را که در منابع گوگل موجود است دنبال کنید و نوتیفیکیشن‌هایی از این منبع دریافت کنید (شامل یوتیوب).

 ببینید رقبای‌تان چه پست‌هایی را ارسال کرده‌اند

رقبا اخبار خود را منتشر می‌کنند. در حالی که این خبر می‌تواند رونمایی از یک محصول جدید، ارائه یک پیشنهاد خاص یا یک تبلیغات گسترده باشد، تمامی اینها می‌توانند روی وفاداری مشتریان شما تاثیرگذار باشند. چشمان‌تان را روی فعالیت‌های روزانه رقبایتان باز نگه دارید و راهی هوشمند برای شکست آنها پیدا کنید.

آنها پستی را ارسال کرده‌اند که نظرات بسیاری از مشتریان در آن بی‌پاسخ مانده است؟ جواب آنها را بدهید و آنها را به سمت وبسایت خودتان راهنمایی کنید و یک بحث جذاب پیرامون این موضوع را آغاز کنید.

بروزرسانی تقویم انتشار پست

چک کردن تقویم انتشار پست مورد آخر است اما آخرین کاری نیست که باید به عنوان اولویت‌بندی محتوای‌تان برای زمان‌های خاصی که در آن رویدادهای خاصی برگزار می‌شود و شما باید در آنها حضور داشته باشید، انجام دهید.

برای اینکه بتوانید محتوای‌تان را به روشی که اینجا توضیح داده شده است جابه‌جا کنید، به تقویم محتوایی نیاز دارید که ویژگی کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) را داشته باشد.

بروزرسانی تقویم انتشار پست
بروزرسانی تقویم انتشار پست

تلاش‌های هفتگی برای ماندن در رقابت با رقبای‌تان

  • سرمایه‌گذاری روی پست‌های رقیبان‌تان که بهترین عملکرد را داشته‌اند
  • پیگیری نتایج کمپین‌های در حال اجرا
  • افزایش بهره‌وری پست‌ها
  • هماهنگ شدن با اهداف دیگر تیم‌ها و رویدادهای روز
  • تنظیم کردن یک برنامه انتشار پست برای هفته جاری

سرمایه‌گذاری روی پست‌های رقیبان‌تان که بهترین عملکرد را داشته‌اند

تشخیص بهترین محتواهای رقیبان‌تان تنها نیمی از مسیر است؛ شما باید آنها را با مخاطبان و اهداف‌تان سازگار کنید. اینجا برخی نکات برای اینکه بفهمید چگونه باید مزیت‌هایی را نسبت به پست‌های رقیبان‌تان ایجاد کنید، آورده شده‌اند:

  1. به سوالاتی که پاسخ نداده‌اند، پاسخ دهید و آنها را به کانال خودتان هدایت کنید.

این به شما اجازه می‌دهد که دنبال‌کنندگان‌تان را با ارزش‌های خیلی خاص حمایت کنید.

  1. از فرم پست‌هایی که بیشترین بازدهی را داشته‌اند، استفاده کنید.

عالی‌ترین چیز در مورد داشتن رقابت این است که مخاطبان مشابه و یکسانی را به اشتراک می‌گذارید. اگر شما فکر می‌کنید که اینفوگرافیک آنها در حال رقابت با ویدئوهای آموزشی شماست، زمان آن رسیده است که اولویت‌های خودتان را دوباره تنظیم کنید.

  1. گزینه‌های بسیار قوی‌ای را برای پست‌هایی که آنها به اشتراک می‌گذارند، پیشنهاد دهید.

آیا بازی‌های آنلاین آنها علت جذب عظیم مخاطب اجتماعی است؟ تلاش کنید با استفاده از پرسشنامه‌ای با تم تعطیلات با آنها رقابت کنید.

پیگیری نتایج کمپین‌های در حال اجرا

زیرنظر گرفتن نتایج کمپین‌تان به شما فرصتی خواهد داد تا برخی نتایجی را که خوب نیستند، بهبود بخشید. تمامی شبکه های اجتماعی بزرگ خدمات آنالیز خودشان را دارند که دید خوبی راجع به عملکرد شما ارائه می‌دهند.

افزایش بهره‌وری پست‌ها

برخی پست‌ها از چیزی که اول نشان می‌دهند پتانسل بیشتری دارند و به کمی کمک برای به ظهور یافتن نیاز دارند. برای مثال یک پست فیسبوک که عملکرد بهتری نسبت به دیگر پست‌ها داشته است را می‌توان با یک تقویت سریع به بالاترین حد عملکرد خود رساند.

برای دریافت یک تصویر بزرگتر از موفقیت‌های‌تان، یک پارامتر UTM به پست تبلیغ شده‌تان اضافه کنید و آنها را از طریق پنل آنالیز گوگل (Google Analytics) پیگیری کنید.

هماهنگ شدن با اهداف دیگر تیم‌ها و رویدادهای روز

اغلب شرکت‌ها طیف وسیعی از ابزارها و سرویس‌ها را برای مدیریت فعالیت‌های‌شان در اختیار دارند. این شاید مناسب باشد اما گاهی اوقات ضرب‌الاجل‌ها از دست می‌روند و پروژه انجام نمی‌شود که به خاطر این است که افراد نمی‌توانند به طور منظم هماهنگ شوند. بهترین راه برای حل این مسئله داشتن یک تقویم بازاریابی به اشتراک گذاشته شده است که شما می‌توانید وظایف را به اعضای تیم‌تان محول کنید و یک بروزرسانی زمانی از روند پروژه داشته باشید.

هماهنگ شدن با اهداف دیگر تیم‌ها
هماهنگ شدن با اهداف دیگر تیم‌ها

تنظیم کردن یک برنامه انتشار پست برای هفته جاری

قطعا شما نمی‌خواهید که در روز دوشنبه 15 پست منتشر کنید و در روز بعدش 2 پست! می‌خواهید؟

ایده‌آل این است که شما یک تقویم انتشار پست شخصی با تعداد پست منظم در طول روزهای هفته داشته باشید. همچنین معقول به نظر می‌رسد که در آخر هفته‌ها پست‌های شما نسبت به روزهای هفته کمتر باشد. برخی از ابزارهای انتشار پست به شما اجازه می‌دهند برنامه‌تان را تنظیم کنید و صف‌های تولید محتوا بسازید. با این کار شما نیاز نیست فکر کنید که چگونه و چه موقع پست‌های بعدی شبکه های اجتماعی‌تان را زمان‌بندی کنید؛ تنها باید پست‌های مورد نظرتان را به صف منتقل کنید و آنها در یک زمان از پیش تعیین شده منتشر خواهند شد.

نکته دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که فضایی خالی برای فعالیت‌های موقت در نظر بگیرید (به طور مثال کمپین‌های تعطیلات). مطمئن شوید که همیشه یک فضای یدکی یا دو جای خالی در هفته دارید که می‌توانید آنها را با پیشنهادات روزمره پر کنید.

تلاش‌های ماهیانه برای بهبود استراتژی شبکه های اجتماعی‌تان

  • پیدا کردن موفقیت‌های ماهیانه و تنظیم مجدد استراتژی
  • آنالیز استراتژی شبکه های اجتماعی دیگر رقبا
  • مقایسه عملکردن‌تان با رقیبان
  • تحقیق در مورد اخبار و رویدادهای صنعت‌تان
  • تعریف نرخ پست‌های آموزشی و سرگرمی برای ماه آینده

پیدا کردن موفقیت‌های ماهیانه و تنظیم مجدد استراتژی

آیا در واکنش‌هایی که به پست‌ها و ویدئوهای چند روز اخیر شما داده شده است، لایک‌ها و کامنت‌های غیرمنتظره‌ای دیده می‌شود؟ یا شاید متوجه شده‌اید که علاقه بسیار زیادی به بخشی از خبری که منتشر کرده‌اید، نشان داده شده است. دنبال کردن این اطلاعات را ادامه دهید و از آنها برای تنظیم مجدد استراتژی ماهیانه خودتان استفاده کنید.

شاخص‌های واضحی برای پارامتری‌هایی که می‌خواهید آنها را دنبال کنید، بسازید تا تمامی فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده خودتان را ارزیابی کنید. به طور مثال اگر به بازار جدیدی وارد شده‌اید، تصمیم بگیرید که چگونه تلاش‌های خودتان را در جهت افزایش آگاهی از برند اندازه‌گیری کنید و همینطور به خاطر داشته باشید که تعداد فروش در این مرحله مهم نیست.

آنالیز استراتژی شبکه های اجتماعی دیگر رقبا

منطقی به نظر می‌رسد که استراتژی شبکه های اجتماعی رقبای‌تان را در جایی که آنها حضوری فعال دارند، بررسی کنید. اگر فکر می‌کنید که به ابزارهای بسیار گران قیمتی نیاز دارید تا دید وسیعی نسبت به برنامه آنها پیدا کنید، باید دوباره فکر کنید! آنالیز محلی شبکه های اجتماعی به همراه بازبینی صفحات رقبای‌تان کافی است تا نقاط ضعف آنها را متوجه شوید.

در قدم بعدی توصیه می‌شود که به صورت ناشناس از کمپین‌های فعال آنها و اطلاعات فیسبوک و بخش‌های تبلیغات‌شان دیدن کنید. این روند به شما آخرین تبلیغات و صفحاتی که شما را به سمت آنها هدایت می‌کنند، نشان خواهد داد. چه کسی می‌داند، شاید شما یک یا دو استراتژی بیابید که می‌خواهید آن‌ها را تست کنید.

آنالیز استراتژی شبکه های اجتماعی دیگر رقبا
آنالیز استراتژی شبکه های اجتماعی دیگر رقبا

در نهایت به یاد داشته باشید که چشمان‌تان را بر روی هشتگ‌های رقیبان‌تان باز نگه دارید. این کار فقط توانایی جاسوسی کردن درباره پیشنهادات خاص یا رقابت با آنها را نمی‌دهد، بلکه به شما کمک می‌کند، تغییرات استراتژی آنها را در طول زمان کشف کنید.

مقایسه عملکردن‌تان با رقیبان

هنگامی که شما می‌فهمید رقبای‌تان در حال چه کاری هستند، زمان آن است که کشف کنید چگونه با آنها به رقابت بپردازید. این موضوع بسیار ضروری است که شما به پارامترهای مرتبط، مانند نرخ جذب مخاطب، توجه کنید. این پارامتر می‌تواند هنگامی که شما عملکرد پروفایل‌های مختلف با حجم مخاطبان متفاوت را با هم مقایسه می‌کنید، بسیار مفید باشد.

تحقیق در مورد اخبار و رویدادهای صنعت‌تان

آیا شما می‌دانید که تعطیلات و رویدادهای خاص مشتریان شما را برای کمپین‌های‌تان پذیراتر می‌کند؟ درست کردن یک کمپین با برخی ایده‌های سرگرم‌کننده، یک راه عالی برای سرگرم کردن کاربران‌تان است و یک دلیل خوب به آنها می‌دهد تا محصولات یا خدمات‌تان را بررسی کنند.

همچنین تقویم سالیانه مخصوص بازاریابان شبکه های اجتماعی را بررسی کنید که به شما کمک می‌کند در جریان تمامی تعطیلات، رویدادها و روزهای خاص که برای مخاطبان‌تان ارزش‌ بسیار زیادی دارد و می‌توانید برای آنها برنامه‌ریزی کنید، قرار بگیرید.

تعریف نرخ پست‌های آموزشی و سرگرمی برای ماه آینده

هنگامی که در حال انتشار پست‌های‌تان هستید، بسیار حیاتی است که یک نرخ سالم را بین محتوای محصولات‌تان و محتواهای غیر تجاری برقرار کنید. بسته به مخاطبانی که آنها را هدف قرار داده‌اید این نرخ می‌تواند 50:50 یا 70:30 باشد. اگر می‌خواهید یک جامعه اطراف برند خودتان بسازید، مطمئن شوید که شبکه اجتماعی شما علاقه‌های مخاطبان را مد نظر قرار داده است.

آزمایشی را اجرا کنید: در هر هفته یک نرخ متفاوت مطالب سرگرم‌کننده به مطالب محصولات را در شبکه اجتماعی خود امتحان کنید تا بفهمید که بهترین نرخ برای مخاطبان شما چه نرخی است.

از اینکه از محتواهای با کیفیت‌تان استفاده می‌کنید و آنها را مجدد پست می‌کنید نترسید؛ این حتی می‌تواند به معنی برنامه‌ریزی کردن مجدد آنها برای ماه آینده و تطابق آنها با کمپین جدیدتان باشد (برای مثال، از یک اینفوگرافی یا انیمیشن کوتاهی که ماه قبل آن را منتشر کرده‌اید، استفاده کنید).

برنامه‌ریزی فصلی و ارائه گزارش از فعالیت‌های‌تان

  • بازبینی و بررسی شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) در فصل گذشته
  • مطمئن شوید که تصویر برندتان در تمامی شبکه های اجتماعی که دارید، حضور دارد
  • انجام تحلیل مخاطب
  • مشخص کردن اهداف و شاخصه‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای فصل آینده

بازبینی و بررسی شاخصه‌های کلیدی عملکرد (KPI) در فصل گذشته

آمارهایی را درباره عملکردن پست‌های‌تان هم به صورت ماهیانه و هم به صورت فصلی جمع‌آوری کنید. بازبینی فصلی کمتر روی جزئیات تمرکز می‌کند و بیشتر روی تصویر کلی از کسب‌وکار تمرکز خواهد کرد.

برای مثال شاید شما بخواهید ارزیابی مجددی از هدف‌گذاری شبکه های اجتماعی که داشته‌اید، انجام دهید. اگر برخی از آنها اصلا به نتیجه‌ای ختم نشده‌اند، اصلا چرا آنها را اجرا می‌کنید؟

بازبینی و بررسی شاخصه‌های کلیدی عملکرد (KPI)
بازبینی و بررسی شاخصه‌های کلیدی عملکرد (KPI)

مطمئن شوید که تصویر برندتان در تمامی شبکه های اجتماعی که دارید، حضور دارد

آیا موسسه شما یک استایل شبکه های اجتماعی دارد یا یک استایل برند؟ الان زمان آن است که آنها را کشف کنید. مطمئن شوید که تمامی فعالیت‌های‌تان از جمله عکس‌هایی که پست می‌کنید و متن‌ها و رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید، با استایل برند شما هماهنگی دارد و در تمامی شبکه های اجتماعی شما رعایت می‌شود.

انجام تحلیل مخاطب

در حالت ایده‌آل مخاطبان شبکه های اجتماعی باید به صورت فصلی بررسی شوند. این مدت زمان کافی است تا بتوانیم فاصله بین مخاطبان واقعی‌‌تان و مخاطبانی که تصور می‌کردید را کشف کنید.

با گزارش‌های علاقه‌مندی‌های دنبال‌کنندگان و جمعیت شناختی آنها که توسط آنالیز کننده‌های هر شبکه اجتماعی برای شما فراهم می‌شود، شروع کنید (آنالیز فیسبوک، آنالیز توئیتر، آنالیز اینستاگرام).

پس از آن تصویر مخاطب ایده‌آل خود را ترسیم کنید (شما ممکن است در نهایت به چند پرسونا برای شبکه های اجتماعی مختلف‌تان دست پیدا کنید).

در نهایت محتوای خودتان را با مخاطب ایده‌آل‌تان متناسب کنید.

مشخص کردن اهداف و شاخصه‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای فصل آینده

به یاد داشته باشید که تمامی اهداف فصلی خودتان را در جهت اهداف کل سازمان و تیم خودتان قرار دهید. این اهداف به شما کمک خواهند کرد که یک برنامه تولید محتوا برای 3 ماه آینده در نظر بگیرید و اولویت‌بندی‌های درستی را اعمال کنید.

شاخصه‌های کلیدی عملکرد شبکه های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا عملکرد محتوای اجتماعی خودتان و ROI (بازگشت سرمایه) را اندازه‌گیری کنید.

اینجا، شما باید فراتر از معیارهای مقدماتی مانند تعداد لایک و فالوور حرکت کنید. به جای آن از موردهای زیر استفاده کنید:

رسیدن

مراقب معیارهایی مانند فالوور یا فنس، تاثیرگذاری (impressions) و ترافیک داده (traffic data) باشید.

هدایت کردن

راه‌های مختلفی برای اندازه‌گیری تولید لید شبکه های اجتماعی وجود دارد. با تیم آنالیز خود صحبت کنید تا یاد بگیرید چگونه این وظیفه را به سرانجام برسانید.

نامزدها

پارامترهای اینجا ممکن است بازدید از پروفایل، کاربران فعال، منشن‌های برند، کامنت، اشتراک‌گذاری، لایک و تعداد کلیک باشد.

تبدیل

چگونه نرخ بازگشت سرمایه خود برای شبکه های اجتماعی را اندازه‌گیری خواهید کرد در صورتی که نرخ تبدیل و همچنین میزان کسب مخاطب را دنبال نکنید؟ درنظر گرفتن بخشی در ابزار آنالیز گوگل یک راه عالی برای دنبال کردن نرخ تبدیل شماست.

نتیجه‌گیری

امیدواریم که این چک لیست مدیریت شبکه های اجتماعی شما را آسان‌تر کرده باشد. شما می‌توانید کل لیست را در نظر بگیرید یا بخشی را انتخاب کنید که می‌خواهید روی آن متمرکز بمانید یا با آن سخت مقابله کنید. برای یک شروع سریع، لیست را پرینت بگیرید و موارد گفته شده را یکی یکی چک کنید.

علاوه بر این، شکستن روتین قبلی اولین راهکار است. اگر می‌خواهید که سریع‌تر به اهداف‌تان برسید، ابزار شبکه های اجتماعی SEMrush را چک کنید. این ابزار به شما اجازه خواهد داد پروفایل شبکه های اجتماعی‌تان را با استفاده از آنالیز عمیق رقبای‌تان و اتوماتیک کردن فعالیت‌های‌تان بسازید.

  • برنامه‌ریزی کردن و انتشار پست در شبکه های اجتماعی اصلی
  • افزایش محبوبیت پست‌های فیسبوک
  • ذخیره ایده‌های محتوای عالی برای آینده
  • دنبال کردن لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها
  • مطالعه مسیر رفتار مخاطبان‌تان
  • بررسی کمپین‌های رقبای‌تان
  • ساخت گزارشات حرفه‌ای PDF برای مشتریان و همکاران‌تان

شما همچنین می‌توانید از گزینه‌های به اشتراک‌گذاری پروژه استفاده کنید تا محتوای اجتماعی خودتان را با برنامه‌تان و کمپین‌های در دست اجرا هم‌راستا کنید و فعالیت‌های رقبای‌تان را با استفاده از نتایج‌شان بررسی کنید.

منبع: SEMrush

بیشتر بخوانید

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن