27 سایتی که پست مهمان منتشر می‌کنند

27 سایتی که پست مهمان منتشر می‌کنند (فارسی و انگلیسی)

پست مهمان یکی از روش‌های بهبود رتبه‌بندی در نتایج گوگل محسوب می‌شود. بسیاری از سایت‌ها، امکان گذاشتن پست مهمان دارند که با برخی از آن‌ها در اینجا آشنا می‌شویم.
12 ژانویه 2022

یکی از روش‌های بهبود رتبه‌بندی سایت در نتایج موتورهای جستجویی از قبیل گوگل، گرفتن بک لینک با کیفیت است. راه‌های مختلفی برای گرفتن بک لینک وجود دارد که برخی از آن‌ها به صورت کاملاً رایگان و برخی دیگر با صرف هزینه همراه هستند. یکی از بهترین روش‌های گرفتن بک لینک به منظور بهبود رتبه‌بندی سایت در گوگل، پست مهمان در سایت‌های مختلف است. 

در این مقاله علاوه بر آشنایی با پست مهمان، 27 سایت فارسی که پست مهمان منتشر می‌کنند را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

27 پست مهمان

پست مهمان چیست؟ 

اگر بخواهیم پست مهمان را به زبان بسیار ساده توضیح دهیم، منظور قرار دادن یک محتوای باکیفیت در سایت دیگر است. موضوع محتوایی پست مهمان می‌تواند هر چیزی باشد از جمله، محتوای آموزشی، معرفی محصول، ارائه خدمات یا حتی معرفی سایت خودتان. 

برخی از سایت‌ها به کاربران خود اجازه‌ی انتشار چنین پست‌هایی را می‌دهند. این کار نه‌تنها به نفع کاربر است بلکه برای این سایت‌ها نیز مزایای مختلفی را به همراه دارد. در ادامه، مزایای مهم سایت‌های منتشردهنده‌ی پست مهمان را بررسی خواهیم کرد. 

مزایای انتشار پست مهمان برای سایت‌های مختلف

همانطور که گفته شد، این کار هم به سود نویسنده و هم به سود سایت میزبان است. شاید از خود بپرسید که نفع انتشار پست مهمان برای سایت میزبان چیست؟ برای پاسخ دادن به این سوال، برخی از مهم‌ترین مزایای پست مهمان را بررسی خواهیم کرد. این مزایا عبارتند از:

  • با انتشار پست مهمان دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌ی تولید محتوا به نویسنده نیست. به عبارت دیگر، این سایت می‌توانند مطالب مختلف را به صورت کاملاً رایگان در سایت خود منتشر کنند. 
  • با فراهم کردن امکان انتشار پست مهمان، سایت در زمینه‌ها و موضوعات مختلف دارای محتوا می‌شود. در نتیجه، طیف وسیعی از مخاطبان را به سمت خود جذب می‌کند. به این ترتیب، ترافیک و بازدید از سایت نیز افزایش می‌یابد. این خود منجر به بهبود رتبه‌بندی سایت در گوگل می‌شود. 
  • با توجه به مطالب گفته شده، پست مهمان می‌تواند منجر به افزایش اعتبار سایت میزبان در گوگل شود. از مهم‌ترین مزایای پست مهمان برای نویسنده‌ی مطلب نیز می‌توان به برندسازی، لینک‌سازی، افزایش بازدید، افزایش فروش و افزایش اعتبار سایت اشاره کرد. 

پست مهمان چیست

بهترین سایت‌های فارسی که پست مهمان منتشر می‌کنند

سایت‌های مختلفی در زمینه‌ی انتشار پست‌های مهمان فعالیت دارند. برای قرار دادن پست در این سایت‌ها یا نیاز به ثبت نام است و یا گزینه‌ی جداگانه‌ای در بالای صفحه‌ی خانه با عنوان «پست مهمان» در نظر گرفته شده است. 

در ادامه، برخی از مهم‌ترین سایت‌های فارسی‌زبان فعال در این زمینه را به صورت مختصر معرفی خواهیم کرد. 

1. نیماتودی

نیماتودی یکی از سایت‌های فعال در زمینه‌ی رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شود که فعالیت خود را از سال 1396 آغاز کرد. سایت نیماتودی که توسط نیما شفیعی‌زاده راه‌اندازی و اداره می‌شود، یکی از موفق‌ترین سایت‌های فارسی‌زبان در حوزه‌ی محتوا و سئو محسوب می‌شود. نیماتودی در سال‌های اخیر، پست مهمان بسیار زیادی پذیرفته است.

یکی از محورهای اصلی تولید محتوای نیماتودی، پست مهمان است. این سایت میزبان تمام محتواهایی است که حول شبکه‌های اجتماعی تولید و تنظیم می‌شوند. پس در صورتی که به دنبال انتشار محتوای کاربردی و خلاقانه‌ی خود در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی در سایت‌های میزبان دیگر هستید، نیماتودی می‌تواند بهترین گزینه باشد. 

2. اخبار رسمی

وبلاگ اخبار رسمی از دیگر وبلاگ‌هایی است که امکان گذاشتن پست مهمان را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. زمینه‌های فعالیت اخبار رسمی بسیار متنوع است به طوری که شما می‌توانید در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، رویداد، ورزش و سبک زندگی محتوا تولید کنید و محتوای خود را به صورت کاملاً رایگان در این وبلاگ به اشتراک بگذارید. 

3. آژانس تبلیغات دیما

فعالیت اصلی آژانس تبلیغات دیما در بهار سال 93 آغاز شد. این سایت توسط گروهی از متخصصان و علاقمندان به حوزه‌ی فناوری راه‌اندازی شد و اکنون شامل ده‌ها عضو می‌باشد. این سایت، میزبان محتواهایی در زمینه‌ی به‌روزترین روندهی بازاریابی دیجیتال است. دیما را می‌توان یکی از سایت‌های پیشگام در زمینه‌ی تبلیغات برنامه‌ریزی شده، تبلیغات هوشمند و افلیت مارکتینگ در ایران دانست. 

4. باشگاه محتوا

یکی از بهترین سایت‌های فارسی‌زبان حوزه‌ی تولید محتوا، باشگاه محتوا است. باشگاه محتوا هم در زمینه‌ی تولید محتوا متنی و هم در زمینه‌ی تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام فعالیت می‌کند. این سایت همچنین مطالبی را نیز در زمینه‌ی محتواهای تبلیغاتی در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. 

5. پست مگ

یکی دیگر از سایت‌هایی که امکان قرار دادن پست مهمان را برای کاربران علاقمند به تولید محتوا فراهم کرده است، پست مگ نام دارد. برای ارسال محتوا در این سایت بهتر است که پیش از شروع، قوانین و مقررات مربوط به این مبحث را مطالعه کنید. لازم به ذکر است که قرار دادن پست مهمان در پست مگ به صورت کاملاً رایگان قابل انجام است. 

پست مگ

علاوه بر این، محتوای قرار داده شده به صورت دائمی در این سایت به نمایش گذاشته می‌شود. توصیه می‌شود که محتوای تولید شده برای پست مهمان در این سایت، کمتر از 900 کلمه نشود تا تاثیرگذاری بالایی بر روی سئو داشته باشد. 

6. چطور

چطور یکی از سایت‌های موفقی به شمار می‌رود که در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی، موفقیت و کسب‌وکار تولید محتوا می‌کند. در صورتی که شما نیز در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنید، می‌توانید مطالب خود را به عنوان پست مهمان در این سایت قرار دهید. چطور، گنجینه‌ای از مقالات عمومی ولی کاربردی در حوزه‌های مختلف زندگی است. 

7. کاموا

کاموا از جمله سایت‌هایی است که محلی برای فروش محصول را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. به منظور فروش محصول خود، کافی است در این سایت ثبت‌نام کنید و فروش خود را مدیریت نمایید. کاموا مسیر فروش محصول را برایتان آسان می‌کند به طوری می‌توانید محصول مورد نظر خود را در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به فروش برسانید. 

8. کالج تپسل

کالج تپسل از سایت‌های پیشگام در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی حتوا محسوب می‌شود. این سایت به کاربران خود کمک می‌کند تا محتواهای خود در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ را به صورت پست مهمان قرار دهند. 

تپسل وابسته به شرکت پگاه داده‌کاوان شریف است که فعالیت خود را از سال 94 آغاز کرده است. امروزه، تپسل دارای میلیون‌ها کاربر فعال است و یکی از مورداعتمادترین سایت‌های ایرانی در میان برندهای ایرانی و خارجی محسوب می‌شود. 

9. گراف

گراف نیز یکی دیگر از سایت‌هایی است که در زمینه‌ی بازاریابی محتوایی مشغول به فعالیت است. اگر شما نیز در این زمینه فعال هستید، می‌توانید مطالب خود را به صورت کاملاً رایگان به عنوان پست مهمان قرار دهید. 

10. گویا آی‌تی

گویا آی تی در زمینه‌های مختلفی از جمله فناوری، بازی و سرگرمی، ارز دیجیتال، علم و دانش و کسب‌وکار فعالیت گسترده‌ای دارد. به دلیل فعالیت گسترده‌ی گویا آی تی، طیف وسیعی از مخاطبان جذب این سایت می‌شوند. به همین دلیل است که محل خوبی برای قرار دادن پست مهمان به شمار می‌رود. 

11. مدیااد

مدیااد را می‌توان یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین در ایران دانست. کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند از خدمات این سایت به منظور جذب مشتری و در نتیجه، بهبود نرخ تبدیل سایت خود استفاده نمایند. 

12. میدان

میدان به شما این امکان را می‌دهد تا در مورد حوزه‌ی تخصصی خود مطلب بنویسید و به اشتراک بگذارید. فقط باید توجه کنید که مطالبتان در عین تخصصی بودن باید برای عموم مردم قابل فهم باشد. حتی امکان ترجمه‌ی مطالبی که به نظرتان جالب می‌رسد یا یک مجموعه‌ی عکس جذاب نیز در میدان وجود دارد. 

13. نت‌نوشت

نت‌نوشت یک مجله‌ی اینترنتی است که توسط جمعی از ایده‌پردازان جوان در سال 94 راه‌اندازی شد. در این سایت، مطالب تخصصی و نیمه تخصصی در حوزه‌های مختلف با هدف هم حمایت از محتوای مولفین و هم ارائه‌ی محتواهای باکیفیت به کاربران دنیای مجازی قرار می‌گیرند. به همین دلیل است که مخاطبان آن در سراسر جهان جذب مطالب باکیفیت سایت می‌شوند. 

14. نوین

رسانه‌ی تجارت نوین با بیش از 10 سال سابقه، یکی از پیشگامان در زمینه‌ی تولید محتواهای حوزه‌ی فناوری دیجیتال محسوب می‌شود. هدف اصلی گروه خبره‌ی رسانه‌ی تجارت نوین، توسعه و بهبود رسانه‌های دیجیتال فارسی است. 

15. وبلاگینا

وبلاگینا یک سایت خبری در حوزه‌ی فناوری اطلاعات محسوب می‌شود. این سایت که فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرده است، حاوی به‌روزترین اخبار و گزارشات دنیای فناوری است. به همین دلیل است که می‌توان آن را یکی از برترین سایت‌های فناوری فارسی‌زبان دانست. 

16. ویرگول

ویرگول دنیای کلمات است. در مورد هر چیزی که دوست دارید، تولید محتوا کنید و آن را به صورت پست مهمان با مخاطبان سایت ویرگول به اشتراک بگذارید. 

17. ویراستاران

ویراستاران، سایتی است نحوه‌ی درست نوشتن و ویرایش محتوا را آموزش می‌دهد. این سایت با داشتن کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های مختلف، فعالیت گسترده‌ای در زمینه‌ی بهبود کیفیت محتواهای فارسی دارد. اگر شما نیز در این زمینه تولید محتوا می‌کنید، می‌توانید مطالب خود را به صورت پست مهمان در این سایت قرار دهید. 

18. یک پزشک

یک پزشک، وبلاگی است که محتواهای مربوط به موضوعات پزشکی را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارد. در این وبلاگ، بهترین و به‌روزترین محتواها و اخبار دنیای پزشکی منتشر می‌شود. 

19. یک ادمین

یک ادمین از جمله سایت‌هایی است که در زمینه‌ی سئو و وبلاگ‌نویسی حرفه‌ای فعالیت گسترده‌ای دارد. از سوی دیگر، امکان قرار دادن پست مهمان را نیز به علاقمندان تولید محتوا در این زمینه فراهم کرده است. این سایت از سال 1389 آغاز به فعالیت کرد. 

20. سئوموز

سئوموز سایتی متشکل از چند مدیر وبسایت است که از سال 1390 تاکنون مشغول به فعالیت است. حوزه‌ی اصلی فعالیت این وبسایت، سئو و آموزش بهینه‌بازی موتورهای جستجو می‌باشد. مطالب این وبسایت به گونه‌ای است که بتواند پاسخگوی نیازهای عموم کاربران در زمینه‌ی سئو و بهینه‌سازی موتورهای جستجو باشد. 

21. نارنجی

از دیگر سایت‌هایی فعال در زمینه‌ی ارائه پست مهمان، نارنجی است. فعالیت این سایت بیشتر در حوزه‌ی فناوری اطلاعات می‌باشد. اگر شما نیز علاقمند به انتشار مطالب خود در سایت‌های دیگر به صورت مهمان هستید، بهتر است به این سایت هم مراجعه کنید. 

22. پاسخجو

پاسخجو از جمله سایت‌هایی است که می‌توان مطالبی در حوزه‌های مختلف را در آن یافت. طیف گسترده‌ی موضوعات در سایت پاسخجو باعث جذب تعداد زیادی مخاطب به این سایت شده است. یکی از امکانات این سایت، قرار دادن پست مهمان در حوزه‌ی موردعلاقه‌تان به صورت کاملاً رایگان است. 

23. ایران محتوا

سایت ایران محتوا یکی از سایت‌هایی که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنند، پست مهمان قرار دهند. به همین دلیل است که مطالب قرار گرفته در این سایت عمومی هستند و برای مخاطب خاص نوشته نمی‌شوند. در نتیجه، اگر قصد نوشتن یک مطلب تخصصی را دارید، ایران محتوا نمی‌تواند گزینه‌ی خوبی برایتان باشد!

24. آژانس خبری فناوری تکنا

آژانس خبری فناوری تکنا، فعالیت خود در حوزه‌ی فناوری را از سال 1389 آغاز کرد. در این سایت می‌توانید جدیدترین اخبار و بهترین مقالات مربوط به فناوری را پیدا کنید. این سایت همچنین تمامی رویدادهای مربوط به حوزه‌ی زیست محیطی، نجوم، پزشکی، اختراعات، کشفیات، اخبار گجت‌ها، موبایل‌ها، اپلیکیشن و نرم افزارها، کامپیوترها، سخت افزار و تجهیزات مدرن را پوشش می‌دهد. 

25. سایت عباس صادقی

سایت عباس صادقی یکی از سایت‌های فعال در زمینه‌ی نویسندگی، سئو، بازاریابی محتوایی و اینترنت مارکتینگ فعالیت گسترده دارد. با توجه به طیف گسترده‌ی مخاطبانی که این سایت به خود اختصاص داده است، قرار دادن پست مهمان به صورت کاملاً رایگان در آن می‌تواند به موفقیت سایت شما را نیز کمک زیادی بکند. 

26. اندروید زوم

سایت اندروید زوم، یکی از سایت‌های فعال در زمینه‌ی سیستم عامل محبوب اندروید محسوب می‌شود که اتفاقاً امکان ارسال پست مهمان را هم دارد. در صورتی که به حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند، اپلیکیشن‌ها و تکنولوژی متمرکز بر اندروید علاقمند هستید، می‌توانید مطالب خود را به راحتی در اندروید زوم منتشر کنید. 

27. پراب

آخرین سایت در این فهرست که می‌توان مطالب خود را به صورت رایگان در آن منتشر کرد، پراب است. این سایت نیز امکان پست مهمان به صورت کاملاً رایگان راب رای مخاطبان خود فراهم کرده است. 

بهترین سایت‌های انگلیسی که پست مهمان منتشر می‌کنند

ما در ادامه برخی از بهترین سایت‌های انگلیسی ارسال پست مهمان و وبلاگ نویسی برای بازاریابان را به شما معرفی می‌کنیم. سایت‌های بسیاری وجود دارد که می توانید در آنها فعالیت کنید، اما در این نوشته، فقط راجع به تعدادی از بهترین‌ها صحبت می‌کنیم.

سایت انگلیسی پست مهمان

1. Copyblogger

این سایت، منبع اصلی آموزش بازاریابی محتوای آنلاین است. بخش عظیمی از ماموریت آن‌ها این است که همه چیز را در وب‌سایت خود کاربردی، مرتبط و خوب بنویسند. البته، نوشته شما باید با این استانداردها تطابق داشته باشد و حتی از آن‌ها فراتر رود تا آن‌ها مجاب شوند مطالب شما را منتشر کنند.

٢. CMO

اگر با بازاریابی دیجیتال سر و کار دارید، به احتمال بسیار زیاد، اطلاعات کلی در مورد بازاریابی دارید. در این صورت، چرا برای مجله CMO ننویسید؟

سایت CMO، نه تنها برای مدیران اجرایی، بلکه برای مدیران رده پایین‌تر و اعضای تیم، بینش بازاریابی آنلاین را ارائه می‌دهد تا بتوانند «تجربیات برجسته‌ای را در دنیای دیجیتال ارائه دهند.» علاوه بر این، CMO یکی از بهترین سایت‌ها برای ارسال پست مهمان است که می‌توانید در آن افراد مورد علاقه خود را جذب کنید؛ یعنی می‌توانید سرنخ‌های محکمی ایجاد کنید و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

محتوای وب سایت شامل مصاحبه‌ها، راهنمای نحوه استفاده، مشاوره از رهبران صنعت و تحقیقات ارزشمند است. 

٣. Social Media Examiner

وبسایت Social Media Examiner، یک سایت با پست‌های مهمان انتخابی است. آنها فقط کارهای کاملاً تحقیقی و مفصلی را انجام می‌دهند که به خوبی نوشته شده است و قصد ندارند پست مهمانی داشته باشند که کیفیت آن‌ها را زیر سوال ببرد. پس اگر برای این سایت پستی ارسال کردید، صبور باشید و درک کنید که اگر برای آن‌ها شناخته شده نیستید، باید توانایی نوشتن و مهارت خود بر موضوعات را اثبات کنید.

۴. Business Insider

این سایت، موضوعات مختلفی از جمله تکنولوژی و کارآفرینی را پوشش می دهد. آنها همچنین بخشی از شهرت خود را به عنوان منبع قابل اعتمادی که افراد از همه صنایع می‌توانند برای مشاوره به آن مراجعه کنند به دست آورده است. قبل از تلاش برای ارائه در اینجا، مطمئن شوید که می‌توانید در سطح تخصصی مشاوره دهید.

۵. Design Milk

مدل کسب و کار شما مرتبط به هنر است؟ اگر چنین است، پس مشارکت در Design Milk را در نظر بگیرید. وبسایت Design Milk یک مکان اختصاصی برای طراحی مدرن است. با این حال، این محدود به دکوراسیون داخلی نیست. همچنین معماری، مد، مسافرت و حتی فناوری را نیز پوشش می‌دهد. وقتی از سایت آن‌ها دیدن می‌کنید، به سرعت می‌توانید از طرح الهام گرفته از هنر مدرن آن‌ها متوجه شوید که یک سایت برجسته در این زمینه هستند. 

این وب سایت در روزنامه‌های سانفرانسیسکو کرونیکل و لس آنجلس تایمز به نمایش گذاشته شده است. همچنین در لیست تأثیرگذار در هنر و طراحی توییتر «چه کسی باید دنبال شود» قرار گرفته است.

6. Inc.com

سایت Inc.com بر مشاوره کاربردی، خدمات و ابزارهایی متمرکز است که برای مشاغل کوچک طراحی شده‌اند. در وب سایت آنها مصاحبه‌های تاثیرگذار از متخصصان صنعت و همچنین مقالات مفید تجاری را پیدا خواهید کرد. آن‌ها حتی یک مجله چاپی دارند که در سراسر ایالات متحده بسیار محبوب است. این سایت، دستورالعمل‌های بسیار ساده‌ای را برای مشارکت‌کنندگان ارائه می‌دهد و این مورد از نقاط قوت آن‌هاست. 

٧. Smashing Magazine 

یک وبلاگ مهمان را به مجله Smashing ارسال کنید. مجله Smashing بر توسعه و طراحی وب متمرکز است و به دنبال پست‌های وبلاگ مهمان است که پر از ایده‌ها، تکنیک‌ها و نکات مفید برای خوانندگان است. اطمینان حاصل کنید که برای نشان دادن ایده‌ها و افکار خود، بینش‌های کاربردی و مثال‌های کاربردی را به مطلب خود اضافه کنید.

همچنین ایده خوبی است که داستان‌های خود را در مورد اشتباهات و چیزهایی که در طول زمان آموخته‌اید و قبلاً به شما کمک کرده‌اند به اشتراک بگذارید. برای استدلال خود از مدارک و شواهد استفاده کنید و از صفات عالی و تملق آمیز برای مطابقت بیشتر با سبک مجله Smashing اجتناب کنید.

٨. TechCrunch

 یکی دیگر از گزینه‌های عالی در مورد وبلاگ نویسی مهمان، TechCrunch است. به خاطر داشته باشید که قطعات TechCrunch معمولاً حداقل سرمایه‌گذاری و امور مالی را لمس می کنند. این نشریه به دنبال پست‌های مهمان است و آن‌ها خواسته خود و موضوعات ماهانه را در بخش «راهنمایی» از سایت خود توضیح می‌دهند.

شما می‌توانید یک داستان واحد ارائه دهید یا سعی کنید به طور مرتب در وب سایت آن‌ها پست بگذارید. یک نوشته‌ی موفق، احتمالاً ساده‌ترین راه برای تبدیل شدن به یک مشارکت کننده معمولی است، بنابراین اگر این هدف نهایی شماست، ابتدا شانس خود را با یک پست امتحان کنید. توانمندی خود را ثابت کنید و سپس آن‌ها از شما می‌خواهند که به نوشتن برای آن‌ها ادامه دهید.

٩. MarketingProfs 

سایت MarketingProfs به طور اختصاصی برای افرادی که در زمینه بازاریابی کار می‌کنند ایجاد شده است، بنابراین برای نوشتن پست مهمان، باید تسلط زیادی در این زمینه داشته باشید.

این سایت هم برای ایده‌های خام شما اهمیت قائل است و هم کارهای اجرا شده. همچنین خلاصه‌های تحقیقاتی را که مهمترین نکات نظرسنجی‌ها، مطالعات و خلاصه تحقیقات را برای خوانندگان به سرعت مورد استفاده قرار می‌دهد و اجرا می‌کند. مانند اکثر سایت‌های این دسته‌بندی، تمرکز بر ابزارهای خاص، دستورالعمل‌ها و ایده‌های عملی ایده آل است.

MarketingProfs 

١٠. PandaDoc

مردم به کمک PandaDoc می‌توانند وسایل خود را به فروش برسانند. همچنین یکی از بهترین سایت‌ها برای پست مهمان است که در فضای وب وجود دارد. مخاطبان وب سایت شامل افرادی است که در زمینه بازاریابی، فروش، منابع انسانی و امور مالی فعالیت می‌کنند. پس ترکیبی متنوع را به شما ارائه می‌کند. افراد PandaDoc به دنبال مقاله‌هایی در زمینه فروش و بازاریابی، اتوماسیون و مدیریت منابع هستند. اگر این‌ها موضوعاتی هستند که در آن‌ها مهارت دارید، حتماً سعی کنید نویسنده‌ی پست مهمان در PandaDoc باشید.

١١. Medium 

اگر به هر نوع فناوری یا علم علاقه دارید، Medium مکانی فوق‌العاده برای پست‌های مهمان است. این سایت همه چیز را از علوم اعصاب گرفته تا ارزهای رمزنگاری شده پوشش می‌دهد. با داشتن بیش از ١٢٠ میلیون خواننده، شانس خوبی برای افزایش بازدید سایت خود خواهید داشت.

١٢. ShoutMeLoud

وبسایت ShoutMeLoud بر نکات بازاریابی آنلاین، تکنیک‌های کسب درآمد آنلاین و سایر توصیه‌های عملی برای موفقیت در اینترنت تمرکز دارد.

١٣. WebAndDesigners

به عنوان یک انجمن جمع‌آوری سرمایه برای توسعه‌دهندگان وب، طراحان و افرادی که کار آن‌ها به این موضوعات می‌پردازد، وجود دارد. تمرکز ایده‌ها بر حل مشکلات و به اشتراک‌گذاری منابع است.

١۴. ReadWrite

سایت ReadWrite اخبار فناوری و فهم مفیدی از آن‌را برای کارآفرینان ارائه می‌دهد. برخی از دسته‌بندی‌های موجود در این سایت شامل هوش مصنوعی (AI)، بلاک چین، خدمات متصل، استارتاپ‌ها، شهرهای هوشمند و غیره است. حتی توصیه‌هایی در مورد چگونگی مدیریت از راه دور برای پیشبرد کسب و کار شما نیز در این سایت پیدا می‌شود.

١۵. HarshitSinghal.com

یک وبلاگ PR2 است که اطلاعاتی در مورد موتورهای جستجو، تکنیک‌های ایجاد ترافیک و مسائل مربوط به آن ارائه می‌دهد. همچنین آنها اخبار فناوری، بازی، تلفن همراه، مخابرات، نرم افزار، کامپیوتر و غیره را پوشش می‌دهند.

١۶.  Mashable

منبع رسانه‌ای که افراد از آن در موضوعاتی مانند نوآوری دیجیتال، اخبار فوری، سرگرمی و فناوری استفاده می‌کنند. مکانی که با ۴۵ میلیون بازدیدکننده ماهانه، آخرین پیشرفت‌های  فناوری را با شما به اشتراک می گذارد.

١٧. InkwellEditorial.com

هدف از ایجاد سایت Inkwell، ارائه مشاوره در مورد شروع و ایجاد یک تجارت به عنوان نویسنده مستقل است. سایت، شامل مقالات مفیدی در مورد چگونگی جلب مشتری و پروژه ها، تاکتیک‌های SEO و موارد دیگر است.

١٨. Basic Blog Tips 

این سایت نکات وبلاگ نویسی، نحوه کار و فیلم‌ها را در رسانه‌های اجتماعی و سایر انواع آموزش ارائه می دهد. همچنین دارای توصیه‌هایی برای ایجاد وبلاگ است که می‌تواند برای مبتدیان بسیار مفید باشد.

١٩. ShoutMeTech

بر نکات فناوری متمرکز است که رعایت آن‌ها سریع و آسان است. برای استفاده راحت‌تر روزمره، بر برنامه‌ها و هک‌ها تاکید ویژه‌ای شده است.

٢٠. Daily Blog Tips 

یکی از بهترین وب سایت‌های رایگان در زمینه‌ی پست مهمان است که مشاوره بازاریابی و مشاوره در زمینه‌ی انتشار را برای متخصصان و مبتدیان ارائه می دهد.

٢١. Web Design Ledger 

این سایت، اخبار روزانه و راهنماهای عملی را برای طراحان و توسعه دهندگان وب ارائه می‌دهد. یک منبع مفید که بسیاری از مردم از آن استفاده می‌کنند و می‌تواند به ایجاد راه حل های کاربردی برای تجارت شما کمک کند.

Web Design Ledger

٢٢. Successful Blogging 

کسانی که دوست دارند رئیس خود باشند و یک وبلاگ درآمدزا را از خانه بسازند، از Successful Blogging برای مشاوره استفاده می‌کنند. در اینجا، مجموعه گسترده‌‌ای از ابزارها، منابع و راهنماها را پیدا خواهید کرد که به شما کمک می‌کند از وبلاگ خود درآمد کسب کنید.

٢٣. Innovation Management 

با استفاده از مقالاتی که بینش‌ها و استراتژی‌های نوآوری را به اشتراک می‌گذارند، مدیریت نوآوری از مطالعات موردی، گزارش‌ها، مقالات عمیق، بررسی کتاب‌ها، مصاحبه‌ها و موارد دیگر استقبال می کند. این موارد، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مطالب درجه یکی را برای مشتریان خود ارائه دهند. آن‌ها همچنین با سایت بعدی موجود در لیست، IdeaScale، شریک هستند.

٢۴. IdeaScale

 یک پلتفرم مدیریت است که از جمع‌آوری منابع برای یافتن و توسعه ایده‌ها استفاده می‌کند. بر اساس همکاری و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها، این یک ابزار عالی برای انبار مهمات شما است.

٢۵. Ignite Visibility

این وب سایت یک منبع عالی برای همه‌ی جنبه‌های بازاریابی اینترنتی ازجمله پوشش SEO، رسانه‌های اجتماعی، PPC و موارد دیگر است. ایده خود را برای این سایت ارسال کنید و آن‌ها خوشحال خواهند شد که آن را برای وبلاگ خود در نظر بگیرند.

٢۶. Huffington Post

یکی از منابع پیشرو برای اخبار، سرگرمی، داستان‌های شخصی، سلامتی، مد، فناوری و جدیدترین موضوعات روز دنیا. هافینگتون پست یک مکان عالی برای کسانی است که در زمینه‌های مختلف می‌نویسند.

٢٧. About 

وب سایتی که صدها نویسنده‌ی متخصص مقاله و ویدئوها را برای بیش از ١٠٠٠ موضوع منتشر می کنند. اگر از آنچه می دانید اطمینان دارید، این مکان برای نوشتن مناسب است.

سخن پایانی

پست مهمان یکی از روش‌های خوب برای افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجوی گوگل محسوب می‌شود. آن نیز مانند هر روش بهینه‌سازی سئو دیگری باید طبیعی به نظر رسد تا با پنالتی از سوی موتورهای جستجو مواجه نشود. به همین دلیل، تولید محتوای باکیفیت برای قرار دادن در سایت دیگر به عنوان پست مهمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. 

بیشتر بخوانید

1 Comment

  1. بهنام

    سایت های زیر هم خیلی خوب هستند:

    idat.ir
    medad.io
    noktenevis.ir

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
ترندهای اجتماعی ۲۰۲۱
فرصت‌های اجتماعی را بهتر کشف کنید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
پیمایش به بالا
× پشتیبانی آنلاین