بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

راهنمای نهایی بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۱!

می‌توانید هم‌اکنون از خدمات بازاریابی محتوای کلمه پزی استفاده کنید!

رشد کسب و کار با بازاریابی محتوا

درباره بسته‌های بازاریابی محتوا

رونق را به کسب‌وکارتان دعوت کنید!

ست گادین نویسنده مشهور کتاب گاو بنفش در جایی گفته است که «بازاریابی محتوا تنها روش بازاریابی باقی مانده است.» کلمه پزی نیز باور دارد که محتوا و خلق ارزش برای انسان‌ها از طریق آن، تنها روشی است که می‌توانید به صورت درازمدت بر بازار و مشتریان بالقوه خودتان تاثیر بگذارید.

آمارها نشان می‌دهند که تقریبا 75 درصد از کسب‌وکارهای امروزی از فضای دیجیتال برای بازاریابی بهره می‌برند. اگر شما تا به حال این فضا را برای حضور موثرتان امتحان نکرده‌اید، کلمه پزی پیشنهاد می‌کند حتما دست به کار شوید و مخاطبان‌تان را شگفت‌زده کنید.

کلمه پزی می‌تواند از اولین قدم‌ها که تدوین استراتژی و راهبردهای حضور در فضای دیجیتال مارکتینگ هست تا آخرین مراحل که اندازه گیری و تحلیل سرمایه گذاری روی بازاریابی هست، به شما کمک کند. خدمات بازاریابی محتوای کلمه پزی شامل تدوین استراتژی بازاریابی محتوا، تولید محتوای سایت، سئو داخلی، سئو خارجی، تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی، مدیریت تبلیغات اینترنتی، آنالیز وبسایت و شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای صوتی و ایمیل مارکتینگ است.

ویژگی‌های بسته‌های بازاریابی محتوا

یک ماه تلاش بی وقفه!

تولید محتوای حرفه‌ای

کلمه پزی متخصص نگارش متون حرفه‌ای بر پایه نیازسنجی مشتریان و تجربیات فراوان تولید و بازاریابی محتوا است.

سئو سازی

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جست‌وجو فرآیندی است که متخصصان ما در کلمه پزی به صورت حرفه‌ای آن را برای تک تک محتواها اعمال می‌کنند.

خلاقیت بصری

‌خلق آثاری خاص در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک خواهد کرد که بازارهای گسترده‌تری را بدست آورید. پست‌هایی حرفه‌ای دریافت کنید!

ایمیل مارکتینگ

اغلب کسب‌وکارها آنلاین امروزی از ایمیل به عنوان یک برگ برنده استفاده می‌کنند. کلمه به شما کمک می‌کند لیست مشتریان را به گنج طلا تبدیل کنید.

تدوین استراتژی

تیم حرفه‌ای کلمه‌پزی برای تمامی محتواهای شما استراتژی‌های خاصی را به همراه استفاده از ابزارهای مدرن پیشنهاد می‌دهد.

مدیریت تبلیغات

کلمه پزی به صورت حرفه‌ای تبلیغات شما را تحلیل می‌کند و نقشه راهی متناسب با بازار شما ارائه می‌دهد تا بازگشت سرمایه خوبی را تجربه کنید.

آنالیز حرفه‌ای

بررسی و تحلیل نتایج تلاش‌های بازاریابی بخش مهمی از فرآیند دیجیتال مارکتینگ است. کلمه پزی آنالیز موثر و کاربری ارائه می‌کند.

مدل‌های محتوا

حضور در فضای آنلاین با یک مدل محتوا تقریبا منسوخ شده است. کلمه پزی کمک خواهد کرد مدل‌های مختلفی از محتوا را تولید کنید.

پس از خرید بسته‌های بازاریابی محتوا چه چیزهایی را دریافت می‌کنید؟

176 ساعت کار مفید حرفه‌ای

پس از ثبت سفارش، کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت و ترتیبی برای ارائه خدمات تعیین خواهند کرد. می‌توانید روند کار را هر روز بررسی کنید و دائما با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا نتایج درخشان آرام آرام رخ دهند.

چک لیست و باشگاه مشتریان

به همراه دریافت سفارش‌تان، چند چک لیست تضمین کیفیت ارائه خواهند شد که نشان می‌دهند خدمات ما دارای چه ویژگی‌ها و مشخصه‌هایی است. همچنین یک ماه عضویت باشگاه مشتریان برای رشد کسب‌وکارتان تقدیم شما می‌شود.

ضمانت بازگشت وجه

تمامی مشتریان کلمه پزی پس از ثبت سفارش شامل ضمانت بازگشت وجه هستند. اگر پس از تحویل خدمات از کار ما راضی نبودید، کلمه پزی تمامی مبلغ پرداختی را بدون هیچ پرسشی طی یک الی دو روز کاری به شما برگشت خواهد داد.

قیمت بسته‌های بازاریابی محتوا

طرح تیمی

سفارش دهید
تومان3,900,000
  • استراتژی بازاریابی محتوا
  • تولید محتوای سایت
  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی

طرح حرفه‌ای

سفارش دهید
تومان2,900,000
  • تولید محتوای سایت
  • سئو داخلی
  • تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی

توجه: قیمت‌ها به صورت ماهانه و برای 176 ساعت کار مفید در نظر گرفته شده‌اند. 

پادکست راهنمای بازاریابی محتوا

راهنمای نهایی بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۱!

نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا موفق را بیاموزید تا به مخاطبان خود دسترسی یابید و نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید. 

مشتریان، مشتریان راغب و مخاطبان شما خواستار محتوای ارزشمند از کسب و کار شما هستند و این محتوا باید به گونه‌ای در اختیار مخاطبان شما قرار گیرند که طبیعی و ارگانیک به نظر آیند و نه مخرب و آشفته.

با بکارگیری یک بازاریابی محتوای کارآمد شما می‌توانید به این هدف دست یابید و در نتیجه نرخ تبدیل‌ خود را افزایش دهید، آگاهی از برند را بهبود بخشید، درآمد خود را افزایش دهید و خود را به عنوان یک رهبر پیشرو معرفی کنید.

در این راهنما، چشم‌اندازی از بازاریابی محتوا، انواع بازاریابی محتوا، نمونه‌هایی از بازاریابی محتوا و چگونگی دستیابی به یک استراتژی را ارائه خواهیم داد.

بازاریابی محتوا

امروزه، استراتژی‌های بازاریابی برونگرا (یا هر آنچه که ارتباط شما با مخاطب را مختل می‌کند) به اندازه‌ی قبل موثر و کارآمد نیستند.

امروزه، محتوای شما باید به گونه‌ای در اختیار مخاطبان قرار گیرد که طبیعی به نظر آید (به عنوان مثال، بازاریابی درونگرا). یک روش معمول برای انجام این کار، ساخت روایتی برای محتوا یا بازگو کردن یک داستان است. با این کار، محتوای تولید شده معتبر، جذاب و متناسب با مخاطب شما خواهد بود.

با این حال، چه چیزی بازاریابی محتوا را تعریف می‌کند؟

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا فرآیند برنامه‌ریزی، تولید، توزیع، اشتراک‌گذاری و انتشار محتوا برای دستیابی به مخاطبان هدف است. این فرآیند می‌تواند فاکتورهایی مانند آگاهی از برند، فروش، دسترسی، تعاملات و وفاداری را بهبود بخشد.

چرا بازاریابی محتوا اهمیت دارد؟

بازاریابی محتوا همچنین می‌تواند با روش‌های زیر به کسب و کار شما کمک کند:

  • به مشتریان راغب و مشتریان بالقوه خود در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، آموزش دهید.
  • بهبود نرخ تبدیل.
  • ایجاد روابطی بین مشتریان و کسب و کار که منجر به افزایش وفاداری می‌شود.
  • به مخاطبان خود نشان دهید که چگونه محصولات و خدمات شما چالش‌های آن‌ها را رفع می‌کنند.
  • یک احساس تعلق اجتماعی پیرامون برند خود ایجاد کنید.

در ادامه، انواع مختلف بازاریابی محتوا را بررسی خواهیم کرد.

انواع بازاریابی محتوا

انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارند که می‌توانید در استراتژی خود بگنجانید. در اینجا برخی از مرسوم‌ترین آن‌ها را ارائه داده‌ایم:

۱. بازاریابی محتوای شبکه‌های اجتماعی

با بیش از ۳/۶ میلیارد کاربر جهانی در شبکه‌های اجتماعی، درک این که چرا بسیاری از کسب و کارها در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنند، کار چندان دشواری نیست. پلتفرم‌های متعددی برای این کار وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به فیسبوک، اینستاگرام، پینترست و لینکدین اشاره کرد. روش‌های مختلفی برای تولید و به اشتراک‌گذاری محتوا در هر یک از آن‌ها وجود دارند (به عنوان مثال، عکس، ویدئوهای لایو، ویدئوهای ضبط شده، استوری‌ها).

۲. بازاریابی محتوای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها محتوا، اطلاعات و داده‌ها را در قالب گرافیکی قابل فهم نمایش می‌دهند. اینفوگرافیک‌ها با ترکیبی از جملات ساده، عبارات کوتاه و تصاویر واضح روشی عالی برای برقراری ارتباط موثر محتوا به شمار می‌آیند. اگر می‌خواهید یک موضوع آموزشی یا پیچیده را به گونه‌ای مطرح کنید که برای تمام مخاطبانتان قابل درک باشد، اینفوگرافیک گزینه‌ی عالی است.

۳. بازاریابی محتوای وبلاگ

وبلاگ‌ها نوع تاثیرگذاری از محتوای درونگرا هستند و امکان تولید محتوای خلاقانه به لحاظ هدف و موضوع را فراهم می‌سازند. با داشتن یک وبلاگ، شما می‌توانید کارهایی مانند تبلیغ محتوای داخلی و خارجی و مقالات وبلاگ از طریق لینک‌سازی، افزودن دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی و اضافه کردن اطلاعات مربوط به محصول را انجام دهید. 

۴. بازاریابی محتوای پادکست

در یک بررسی در سال 2020 مشخص شد که 37% از بزرگسالان در ایالات متحده در طی ماه گذشته به پادکست گوش داده‌اند. به همین دلیل، بسیاری از کسب و کارها و شبکه‌های خبری، تولید و به اشتراک‌گذاری پادکست‌های اختصاصی خود را آغاز کرده‌اند.

امکان ایجاد خلاقیت در پادکست‌ها بسیار زیاد است زیرا می‌توانند در مورد موضوعات مختلف باشند. علاوه بر این، شما سایر فاکتورهای مرتبط به پادکست مانند ریتم اپیزودها، افرادی که در پادکست حضور دارند، محل تبلیغات پادکست خود و مدت زمان اپیزودها را تعیین می‌کنید.

۵. بازاریابی محتوای ویدئویی

طبق تحقیقات شرکت هاب اسپات، بیش از 50% از مصرف‌کنندگان می‌گویند که دوست دارند ویدئوهایی از برندهای مورد علاقه خود ببینند. علاوه بر این، بازاریابی ویدئویی می‌تواند نرخ تبدیل‌ها را افزایش دهد، ROI را بهبود بخشد و به شما کمک کند تا با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید محتوای ویدئویی خود را در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، صفحات فرود و یا وبسایت بازاریاب مشترک به اشتراک بگذارید.

۶. بازاریابی محتوای تبلیغات پولی

تبلیغات پولی به شما کمک می‌کنند تا به مخاطب بیشتری دست یابید و به کسب و کار شما این امکان را می‌دهند تا در موقعیت‌های مختلف در معرض نمایش قرار گیرد. تبلیغات پولی به طور خاص وقتی با بازاریابی درونگرا همراه باشند، مفید واقع خواهند شد. شیوه‌های مختلفی برای اشتراک‌گذاری تبلیغات پولی وجود دارند که می‌توان به شبکه‌های اجتماعی، صفحات فرود، بنرها و محتوای دارای اسپانسر (حامی مالی) اشاره کرد. 

در ادامه، مثال‌هایی از بازاریابی محتوا را بررسی خواهیم کرد که با انواع بازاریابی محتوایی ذکر شده در ارتباط هستند. 

مثال‌هایی از بازاریابی محتوا

مثال‌هایی که در ادامه ارائه می‌شوند، به شما کمک خواهند کرد تا درک بهتری از نحوه قرار دادن محتوا در استراتژی بازاریابی خود بیابید. 

۱. مثالی از بازاریابی محتوای شبکه اجتماعی

حساب اینستاگرامی Lush Cosmetics به یک برند لوازم آرایشی تعلق دارد که مکمل محتوای بازاریابی آن‌هاست. حتی در صورتی که Lush Cosmetics بر روی پروفایل نوشته نشده باشد نیز مصرف‌کنندگان می‌دانند که این حساب کاربری متعلق به آن برند است. 

صفحه اینستاگرام این برند خط تولید Lush را به اشتراک می‌گذارد، گزینه‌های مختلف رنگ و رایحه را برای محصولات نمایش می‌دهد و روش‌های مختلف استفاده از هر محصول را ارائه می‌دهد. پروفایل حساب اینستاگرامی برند، زیبا و منحصر به فرد به نظر می‌آید و پایگاه مشتریان گسترده آن‌ها را به تصویر می‌کشد.

مثالی از بازاریابی محتوای رسانه اجتماعی

۲. مثالی از بازاریابی محتوای اینفوگرافیک

IBM هنگام راه‌اندازی بازار ابری خود، یک اینفوگرافیک ایجاد کرد. اینفوگرافیک آن‌ها منطبق بر برند، به خوبی سازمان‌دهی شده و بسیار خواناست. این اینفوگرافیک به خوبی بازار ابری آن‌ها و این که چگونه مشتریان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند را توضیح می‌دهد و همچنین به مخاطب می‌گوید که چگونه می‌توانند به بازار دسترسی پیدا کرده و استفاده از آن را شروع کنند.

مثالی از بازاریابی محتوای اینفوگرافیک

۳. مثالی از بازاریابی محتوای وبلاگ

Expedia دارای یک وبلاگ با عنوان «Out There Starts Here» است که اطلاعات مربوط به سفر از جمله هتل‌های پیشنهادی، مکان‌های دیدنی و فعالیت‌های مرتبط به سفری که می‌توانید در سراسر جهان در آن‌ها شرکت نمایید را به اشتراک می‌گذارد. 

Expedia به طور مرتب محتوای جدید در وبلاگ خود منتشر می‌کند تا خوانندگان خود را علاقمند و مشغول نگه دارد. این وبلاگ شامل طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط به هر نوع سفری است که می‌توانید تصور کنید. این وبلاگ با برند سازگاری کامل دارد و همه مقالات آن به هدف و ماموریت شرکت مسافرتی به منظور جلب مشتری و افزایش آگاهی از برند مرتبط هستند. آن‌ها این کار را با لینک دادن به خدمات خود و نوشتن در مورد تجربیات مثبت مشتریانی شرکت انجام می‌دهند.

مثالی از بازاریابی محتوای وبلاگ

۴. مثالی از بازاریابی محتوای پادکست

مجله کسب و کار هاروارد (HBR) دارای یک پادکست هفتگی به نام HBR IdeaCast است که پیشگامان صنعت هم در زمینه‌ی کسب و کار و هم در زمینه‌ی مدیریت در آن شرکت دارند. شما می‌توانید برای دریافت مستمر صدها پادکست اشتراک بگیرید و یا از بین آن‌ها پادکست‌های مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید.

این پادکست با برند سازگاری کامل دارد و مکمل سایر محتوای منتشر شده توسط مجله کسب و کار هاروارد است. همچنین، به عنوان یک روش عالی برای برقراری ارتباط با مخاطب هدف، افزایش آگاهی از برند و جذب تعداد زیادی مخاطب از طریق شبکه‌های متفاوت از آنچه به طور معمول انجام می‌دهند (به عنوان مثال، پادکست در برابر مقالات HBR) به شمار می‌آید.

مثالی از بازاریابی محتوای پادکست

۵. مثالی از بازاریابی محتوای ویدئویی

بیشتر محتوای ویدئویی Dollar Shave Club وایرال شده است. تلاش‌های بازاریابی آن‌ها سازگار با برند، به همراه طنز و سرگرم‌کننده است. در واقع، یکی از ویدئوهای آن‌ها بیش از 26 میلیون بازدید در یوتیوب داشته است. با دست و پا کردن نامی برای خود به واسطه‌ی محتوای ویدئویی آنلاین، Dollar Shave Club شاهد رشد چشمگیر و افزایش شناخت برند بوده است.

مثالی از بازاریابی محتوای ویدئویی

۶. مثالی از بازاریابی محتوای تبلیغات پولی

Revolve یک شرکت تولیدی پوشاک و لوازم تزئینی است که از تبلیغات پولی و دارای اسپانسر (حامی مالی) در شبکه‌های اجتماعی برای جلب نظر مخاطبان هدف استفاده می‌کند.

تبلیغات محتوا شامل برخی از محصولات آن‌ها و نیز جزئیاتی در ارتباط با ارسال رایگان و سیاست بازگشت کالا است تا نظر مخاطبان هدف را به سایت خود جلب کنند و امیدوار باشند تا این مخاطبان به مشتریان دائمی آن‌ها تبدیل شوند.

مثالی از بازاریابی محتوای تبلیغات پولی

در آخر، به استراتژی بازاریابی محتوا می‌پردازیم. با اجرای یک استراتژی بازاریابی محتوا، تلاش‌های بازاریابی محتوایی شما در زمینه‌ی جذب مشتریان راغب و دستیابی به مخاطب هدف، تاثیرگذار و موثر واقع خواهند شد.

استراتژی بازاریابی محتوا

  1. تعیین اهداف هوشمند
  2. مشخص کردن KPIها
  3. انتخاب کانال‌های محتوایی
  4. تصمیم‌گیری در مورد نوع محتوا
  5. تعیین بودجه
  6. تولید و انتشار محتوا
  7. تحلیل و سنجش نتایج

۱. تعیین اهداف هوشمند

اولین بخش از استراتژی بازاریابی محتوا، تعیین اهداف هوشمند است. این اهداف باید خاص کسب و کار شما باشند به گونه‌ای که بازاریابی گسترده‌تر و اهداف شرکتی شما را تکمیل کنند. 

در اینجا چند نمونه از اهداف هوشمند آورده شده‌اند:

  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش درآمد
  • افزایش نرخ تبدیل
  • بهبود وفاداری به برند
  • افزایش مشارکت مشتری
  • ایجاد رابطه و اعتماد بین مشتریان بالقوه و مشتریان
  • جذب شرکای استراتژیک

۲. مشخص کردن KPIها

در گام دوم، شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIها) را برای اهداف هوشمند خود مشخص کنید. KPIها، نقاط داده‌ی قابل سنجشی هستند که شما می‌توانید برای اندازه‌گیری عملکرد واقعی خود در برابر اهداف استفاده کنید.

 

هدف هوشمند KPI مرتبط
آگاهی از برند ترافیک سایت، فالوورهای شبکه‌های اجتماعی، ثبت‌نام برای اشتراک، منشن توسط مشتریان و شرکا
درآمد فروش روزانه، ترافیک سایت
نرخ تبدیل نرخ تبدیل، نرخ ترک سبد خرید، ترندهای نرخ تحویل، ترندهای قیمت رقابتی
وفاداری به برند بازگشت مشتریان، تبلیغ‌دهندگان، نظرات در مورد محصول و مرجوعی‌ها
مشارکت مشتری لایک‌ها، به اشتراک گذاشتن، فالوو کردن، منشن‌ها و بک‌لینک‌ها
رابطه و اعتماد بازگشت مشتریان، تبلیغ‌دهندگان، فالوورها و منشن‌ها
شرکای استراتژیک شراکت‌های جدید، منشن‌ها، بک‌لینک‌ها

۳. تصمیم‌گیری در مورد نوع محتوا

در گام سوم، نوع محتوایی که می‌خواهید تولید کنید را انتخاب کنید. برای این کار، با فکر کردن در مورد مخاطبان هدف و شخصیت خریدار شروع کنید.

به پرسش‌های زیر در مورد مخاطب هدف پاسخ دهید تا بتوانید انواع مناسب محتوای تولیدی خود را محدود کنید:

  • آن‌ها به چه چیزی نیاز دارند؟
  • چالش‌های پیش روی آن‌ها چه هستند؟
  • چرا به محصول یا خدمات ارائه شده توسط شما احتیاج دارند؟
  • چگونه می‌توانید به آن‌ها در دستیابی به موفقیت کمک کنید؟
  • زمان خود را چگونه سپری می‌کنند؟

سپس، نگاهی به انواع مختلف محتوا که پیش‌تر بررسی کردیم، بیاندازید و نوع محتوایی که می‌خواهید تولید کنید را انتخاب کنید.

۴. کانال‌های محتوایی خود را انتخاب کنید

به محض این که در مورد محتوایی که می‌خواهید به بازار عرضه کنید، تصمیم گرفتید، وقت آن رسیده است تا کانال‌های محتوایی خود را انتخاب کنید. محتوای خود را در چه کانالی به اشتراک خواهید گذاشت؟ محتوای شما کجا به اشتراک گذاشته خواهد شد؟

برای برخی از انواع محتوا، کانالی که باید از آن استفاده کنید کاملا مشخص است. به عنوان مثال، اگر محتوای فیسبوک تولید می‌کنید، کانال محتوایی شما خود پلتفرم اجتماعی فیسبوک خواهد بود.

۵. بودجه تعیین کنید

حال وقت آن رسیده است که بودجه را تعیین کنید. به نوع محتوایی که تولید می‌کنید و کانال‌هایی که برای بازاریابی آن محتوا استفاده می‌کنید، فکر کنید. 

سپس، به منظور تعیین بودجه به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:

  • آیا برای تولید محتوا به نرم‌افزار یا تکنولوژی خاصی نیاز دارید؟ (به عنوان مثال، نرم‌افزار طراحی گرافیکی مانند Adobe Photoshop، اشتراک برای Canva، یک دوربین عکاسی برای گرفتن عکس و فیلم‌هایی با کیفیت بالا)
  • آیا لازم است بازاریاب یا طراح محتوا استخدام کنید؟ (مانند هنرمندان، نویسندگان، ویراستاران و طراحان)
  • آیا برای فضای تبلیغاتی باید هزینه کنید؟
  • آیا برای بهبود یا سنجش نوع محتوای خاص خود به ابزار یا منابع خاصی نیاز دارید؟

نحوه تاثیرگذاری پاسخ‌ها بر بودجه را در نظر بگیرید؛ فرقی نمی‌کند که این تاثیرگذاری به صورت افزایش یا کاهش در بودجه از قبل تخمین زده شده باشد.

۶. محتوا را تولید و منتشر کنید

محتوا را تولید و منتشر کنید تا در دسترس مخاطبان قرار گیرد. برای اطمینان از این که به صورت مستمر محتوا تولید می‌کنید و در دسترس مشتریان بالقوه و مشتریان خود قرار می‌دهید، از یک تقویم شبکه اجتماعی یا تقویم سردبیری محتوا استفاده کنید. این تقویم به تیم شما کمک خواهد کرد تا همیشه جلوتر از محتوای تولید شده باشند و نیز از پیش زمان‌بندی کنند.

۷. نتایج را تحلیل و اندازه‌گیری کنید

در آخر، نتایج خود را تحلیل و اندازه‌گیری کنید تا بتوانید تغییرات لازم در جهت تقویت تلاش‌های بازاریابی محتوا و جذب مخاطبان بیشتر را اعمال کنید. 

به منظور تعیین موفقیت استراتژی بازاریابی محتوایی خود، اهداف هوشمند و KPIها را در نظر بگیرید. آیا به اهداف و KPIهای خود رسیده‌اید؟ آیا به دستیابی به آن‌ها نزدیک بودید یا از برآوردهای خود عقب مانده‌اید؟

در ادامه چند ابزار برای کمک به تحلیل استراتژی بازاریابی محتوا و نتایج معرفی شده‌اند:

مخاطب هدف خود را در بازاریابی محتوا مشارکت دهید

با بازاریابی محتوای کارآمد، شما می‌توانید به مخاطب هدف خود دست یابید و نرخ تبدیل را افزایش دهید. روش‌های مختلفی برای بازاریابی محتوا به منظور افزایش درآمد، آگاهی از برند، شناخت برند و نیز برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و مشتریان دائم وجود دارند.

فراموش نکنید که از هر محتوایی که تولید می‌کنید، بیشترین بهره را ببرید.

برای شروع کار، مشخص کنید که چه نوع محتوایی برای کسب و کار و مخاطب هدف شما مناسب است و یک استراتژی بازاریابی محتوا را برای آن توسعه دهید.

سوالات متداول

آیا بازاریابی محتوا تاثیرگذار است؟

بازاریابی محتوا به طور قطع تاثیرگذار است زیرا اگر محتوایی تولید نشود، سایر استراتژی‌های بازاریابی بی‌اثر خواهند بود. تولید محتوا و به دنبال آن بازاریابی محتوا منجر به جذب ترافیک بیشتر، افزایش آگاهی از برند، تولید لید یا مشتری بالقوه، افزایش نرخ بازگشت سرمایه یا ROI و در نهایت سودآوری می‌شود.

چگونه بازاریابی محتوا به یک کسب‌وکار کمک می‌کند؟

بازاریابی محتوا نسبت به استراتژی‌های سنتی بازاریابی، هزینه کمتری دارد و در عین حال، سه برابر لید بیشتری تولید می‌کند، نرخ تبدیل آن شش برابر بیشتر است و تعداد صفحات نمایه‌سازی توسط موتورهای جستجو را افزایش می‌دهد. تمام این مزایای رقابتی منجر به درآمدزایی برای کسب‌وکار می‌شوند.

چگونه بازاریابی محتوا به فروش منجر می‌شود؟

امروزه، بازاریابی محتوا همان بازاریابی است. بازاریابی محتوا از طریق افزایش آگاهی از برند، تولید لید، ایجاد اعتبار برای برند، ایجاد تعامل با مخاطب، افزایش نرخ تبدیل و ایجاد تجربه‌های شخصی خریدار به فروش منجر می‌شود.

بازاریابی محتوا را از کجا شروع کنیم؟

بازاریابی محتوا یکی از مقرون به صرفه‌ترین استراتژی‌های بازاریابی است. اما نحوه اجرای آن مهم است. بنابراین، این سوال برای تازه‌کارها پیش می‌آید که بازاریابی محتوا را از کجا شروع کنیم؟ 7 مرحله برای دستیابی به یک استراتژی بازاریابی موثر وجود دارد که عبارتند از: 1. آشنایی با مفاهیم پایه و اصول بازاریابی، 2. تحقیق در مورد رقبا، 3. تهیه تقویم ادیتوریال، 4. تعیین اهداف، 5. آموختن از پست‌های اول، 6. انتشار پست و پیگیری و 7. پیشرفت مستمر.

قیف بازاریابی محتوا چیست؟

قیف بازاریابی محتوا سیستمی است که به یک کسب‌وکار کمک می‌کند تا مشتری‌های بالقوه را جذب کرده و آن‌ها را از طریق تعامل در سفر مشتری به مشتری دائمی تبدیل کند. قیف بازاریابی محتوا دارای سه مرحله است که عبارتند از بالای قیف (TOFU)، وسط قیف (MOFU) و پایین قیف (BOFU). هرچه این قیف به استوانه نزدیک‌تر شود، یعنی تعداد بیشتری از افرادی که در ابتدای قیف با کسب‌وکار شما آشنا شده‌اند در انتهای قیف به مشتری تبدیل می‌شوند. به عبارت دیگر، نرخ تبدیل افزایش می‌یابد.

به بالای صفحه بردن