ضمانت بازگشت وجه
با ضمانت بازگشت وجه بدون ریسک خرید کنید!
اگر میخواهید از کلمه پزی خرید کنید حتما شرایط بازگشت وجه ما را بررسی کنید!
شرایط بازگشت وجه کلمه پزی
بدون ریسک خرید کنید!
شما میتوانید تمامی خدمات و محصولات کلمه پزی را با ضمانت بازگشت وجه دریافت کنید. کلمه پزی تضمین میکند که در صورت دارا بودن شرایط زیر، تمامی مبلغ پرداختی در طی 3 روز کاری به شما برخواهد گشت:
1. هر فردی تنها می تواند یکبار درخواست ضمانت بازگشت وجه کند.
2. هر خدمت یا محصول تنها تا 30 روز پس از خرید اعتبار بازگشت وجه دارد.
3. تمامی خدمات کلمه پزی به دفعات مورد نیاز ویرایش خواهند شد. اگر مشکلی در خدمات ما مشاهده کردید، لطفا درخواست ویرایش دهید تا طبق خواسته شما محتوا را آماده کنیم.
4. در بسته هایی که بیشتر از 1 محتوا دارند، تنها در صورت عدم تایید اولین محتوا بازگشت وجه کل بسته انجام خواهد شد.
5. در بسته های ترجمه تنها در صورت عدم تایید 1000 کلمه اول، بازگشت وجه کل بسته انجام خواهد شد.
6. در بسته های بازاریابی محتوا تنها در صورت عدم تایید هفته اول همکاری، بازگشت وجه کل بسته انجام خواهد شد.
7. در صورت درخواست بازگشت وجه هیچ سوالی از شما پرسیده نخواهد شد.
8. برای درخواست وجه فرمی که در ادامه این صفحه آمده است را با دقت پر کنید.
خرید بدون ریسک چیست؟
کلمه پزی تضمین میکند در صورت نارضایتی شما از خدمات ما، کل مبلغ پرداختی بدون هیچ پرسشی به شما برخواهد گشت. برای اطلاعات بیشتر در مورد خریدهای بدون ریسک به صفحه ضمانت بازگشت وجه مراجعه کنید.
فرم درخواست بازگشت وجه
اطمینان خاطر مشتریان با ضمانت بازگشت وجه!
بازگشت وجه، بازپرداخت و تعویض کالا همگی بخشی از تجارت آنلاین محسوب میشوند. وبسایت Statista برآورد میکند که در سال 2020 تنها در ایالات متحده، بازگشت وجه هزینهای بالغ بر 550 میلیارد دلار را برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. این مبلغ حاکی از افزایش 75.2% نسبت به چهار سال پیش است. علاوه بر این، حدود 41% از خریداران با اطمینان خاطر از ضمانت بازگشت وجه خرید میکنند.
مشتریان ممکن است به چند دلیل از سفارش خود راضی نباشند. این دلایل عبارتند از تحویل کالای معیوب، سفارش محصول با اندازهی اشتباه و یا این که محصول انتظارات آنها را برآورده نکرده باشد. بنابراین، آنها درخواست مرجوعی کالا یا بازگشت هزینه را میکنند.
اما بدون داشتن یک سیستم مناسب برای رسیدگی به این موارد، این درخواستها منجر به اتلاف زمان، انرژی و هزینهی زیادی برای پاسخگویی به ایمیلهای مشتریان و نیز تحویل محصولات جایگزین خصوصا بعد از تعطیلات میشوند.
خبر خوب این است که هرگز برای رسیدگی به این مشکل دیر نیست. با یک سیاست بازگشت وجه مناسب و بکارگیری یک سیستم درست، بازگشت وجه و تعویض کالا از یک جنبه ترسناک تجارت به فرصتی تبدیل میشوند که موجب سودآوری کسب و کار شده و وفاداری مشتری را افزایش میدهند.
اما پیش از این که به چگونگی نگارش این سیاست برای فروشگاه و پیادهسازی سیستمی برای رسیدگی به درخواستها بپردازیم، ابتدا اهمیت داشتن سیاست بازگشت وجه و تعویض کالا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
سیاست بازگشت وجه چیست و چرا نیاز است؟
سیاستهای بازگشت وجه قوانینی هستند که یک خردهفروش برای مدیریت نحوه بازگرداندن وجه به مشتریان و تعویض کالاهای مرجوعی وضع میکند. سیاست بازگشت وجه به مشتریان میگوید که چه اقلامی را، به چه دلایلی و در چه چارچوب زمانی میتوانند مرجوع کنند.
چرا داشتن یک سیاست بازگشت وجه ضروری است؟ دریافت درخواست بازگشت وجه برای کسب و کار شما میتواند هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ احساسی ناراحتکننده باشد.
بازپرداخت سفارش مشتری میتواند منجر به از دست رفتن سودآوری شود. علاوه بر این، دانستن این که فردی محصول شما را نپسندیده است، میتواند برای صاحبان کسب و کار که به آنچه میفروشند به شدت باور دارند، دلسرد کننده باشد.
بنا به این دلایل، نادیده گرفتن واقعیت بازگشت وجه و تعویض کالا و بیتوجهی به این مسئله میتواند وسوسهانگیز باشد.
اشکالات یک سیستم بازگشت وجه ضعیف
با گذشت زمان، شکایت مشتریان در مورد سیاست بازگشت وجه شما میتواند در شبکههای اجتماعی، به صورت کامنتهای زیر تبلیغات و یا حتی در جستجوی گوگل در ارتباط با کسب و کار شما ظاهر شود. این همان جائی است که یک سیستم بازگشت وجه ضعیف بر اعتبار شما به عنوان یک کسب و کار تاثیر منفی خواهد گذاشت. اگر خبر تجربهی خرید بد از کسب و کار شما به صورت آنلاین پخش شود، به احتمال زیاد شاهد افت نرخ تبدیل خواهید بود.
پردازش بازگشت وجه به صورت دستی و رسیدگی به مشتریان به صورت موردی نیز میتواند برای کسب و کار شما هزینهبر و برای کارکنان بسیار طاقتفرسا باشد. اگر زمان و هزینه پردازش بازگشت وجه یا تعویض کالا مدیریت و بهینهسازی نشود، ممکن است از مقیاسپذیری کسب و کار شما ممانعت به عمل آید.
در این شرایط، بیشتر کسب و کارها باید روشی را برای بازگشت وجه و تعویض کالا انتخاب کنند که هم به نفع کسب و کارشان و هم به نفع مشتریان باشد.
مزایای سیاست بازگشت وجه مشتری محور
بسیاری از کسب و کارهای نوآور به این نتیجه رسیدهاند که سیاست بازگشت وجه مشتری محور یک ابزار بازاریابی قدرتمند است.
طبق آمار UPS، حدود 68% از خریداران قبل از خرید سیاست بازگشت وجه و تعویض کالای وبسایت را چک میکنند. به همین دلیل است که بسیاری از برندها برای افزایش نرخ تبدیل و خریدهای آنلاین، از عباراتی مانند «رایگان»، «آسان» و «بیدردسر» برای تبلیغ بازگشت وجه و تعویض کالای کسب و کار خود استفاده میکنند.
سیاست بازگشت وجه مشتری محور اغلب وجه تمایز بین کسب و کارهایی است که نرخ تکرار خرید قوی دارند و کسب و کارهایی که فقط به یکبار خرید اکتفا میکنند. از آنجایی که هزینه جذب مشتری در حال افزایش است، بسیاری از کسب و کارها به دنبال یافتن روشی برای حفظ مشتریان خود و بهبود ارزش طول عمر مشتری هستند.
اگرچه بازگشت وجه و تعویض کالا در خرید اول موجب سودآوری برای کسب و کار نمیشود اما هرچه تجربه مشتری از خرید بهتر باشد، احتمال این که به افزایش نرخ حفظ مشتریان و رشد درآمد بلند مدت منجر گردد، بیشتر است.
در آخر، اعتبار و شهرت شما از بازگشت وجه و تعویض کالای سریع و آسان به مشتریان سود خواهد برد. براساس گزارش نیلسن (Nielsen) با عنوان اعتماد جهانی به تبلیغات، 66% از شرکتکنندگان در نظرسنجی به نظرات مشتریان در فضای آنلاین اعتماد دارند. این نظرات مثبت مشتریان و توصیههای دهان به دهان در مورد تجربه خرید به عنوان یک بازاریابی رایگان برای کسب و کار شما نتیجهبخش خواهند بود و موجب رشد در بلند مدت میشوند.
راهاندازی سیستم مجوز بازگشت کالا (RMA)
اگر یک کسب و کار تجارت الکترونیکی را اداره میکنید، باید یک سیستم مجوز بازگشت کالا یا RMA را برای مدیریت درخواستهای بازگشت وجه و مرجوعی کالا راهاندازی کنید. داشتن یک فرآیند بازگشت کالای ساده برای بازگشت وجه و تعویض کالا هم برای کسب و کار شما و هم برای مشتریانتان سودمند است.
فرقی نمیکند که اولین درخواست بازگشت کالا را دریافت کردهاید یا در تلاش برای رسیدگی به تعداد زیادی درخواست هستید، سیستم مجوز بازگشت کالا (RMA) میتواند ساعت کاری بخش رسیدگی به مشتریان در رابطه با بازگشت وجه و تعویض کالا را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.
سیستم مجوز بازگشت کالا (RMA) چیست؟
سیستم مجوز بازگشت کالا به شما کمک میکند تا به درخواستهای بازگشت وجه مشتریان خود رسیدگی کنید. سیستم RMA این امکان را فراهم میکند تا مشتری درخواست خود را ثبت کرده، یک برچسب پیش پرداخت با شماره RMA دریافت کند و کالا را بدون اتلاف وقت باز پس فرستد.
این سیستم همچنین به شما کمک میکند تا درخواستهای بازگشت وجه را پیگیری و مدیریت کنید. این کار با فهرستبندی مجدد کالاهای مرجوعی تایید شده در فهرست موجودی کالا و نظارت بر تاثیر مالی بازگشت وجه بر جمع کل درآمد شرکت انجام میشود.
شماره مجوز بازگشت کالا چیست؟
RMA مخفف مجوز بازگشت کالا است. برای هر سفارش درخواستی که مشتری برای تعمیر یا تعویض کالا ثبت میکند، یک شماره مجوز بازگشت کالا اختصاص داده میشود.
تفاوت بین بازگشت وجه و تعویض کالا
در تجارت الکترونیک، مشتری معمولا به طور مستقل تصمیم میگیرد که آیا درخواست بازگشت وجه (که به معنی بازپرداخت است) دارد یا تعویض کالا (معمولا تعویض با یک کارت هدیه یا کالای جایگزین با همان ارزش).
اگر مشتری درخواست بازگشت وجه را داشته باشد، بدین معنی است که کالای خریداری شده انتظارات مشتری را به هر دلیلی برآورده نکرده و او خواستار بازپرداخت وجه خرید است. از طرف دیگر، تعویض کالا بدین معنی است که مشتری کالای اشتباه را انتخاب کرده است یا کالای خریداری شده آسیب دیده است.
اول از همه مهم است که سیستم بین این دو دستهبندی درخواست مشتری تمایز قائل شود تا شما بتوانید چگونگی پردازش درخواست را مشخص کنید. این موضوع که آیا کالایی واجد شرایط بازگشت وجه یا تعویض کالا است یا هر دو، باید پیش از فروش کالا بررسی شود و به وضوح در صفحه سیاست بازگشت وجه وبسایت شما درج شده باشد.
چگونه میتوانید یک سیستم مجوز بازگشت کالا راهاندازی کنید؟
خوشبختانه، امروزه خردهفروشان میتوانند به سرعت و به آسانی پورتال مدیریت بازگشت وجه را بر روی وبسایت خود راهاندازی کنند.
این اپلیکیشن، میتواند شامل موارد زیر باشد:
یک فرآیند بازگشت وجه خودمحور ایجاد کنید. مشتریان میتوانند بدون نیاز به تماس با تیم پشتیبانی، تنها با چند کلیک درخواست بازگشت وجه را ارسال کنند.
اعلانهای خودکار را تنظیم کنید. بروزرسانیهای فرآیند بازگشت وجه را بیدرنگ برای مشتری ارسال کنید. شما میتوانید از بین اعلانهای از پیش تنظیم شده انتخاب کنید یا اعلانهای مختص خود را ایجاد کنید.
برچسبهای حمل و نقل را ارسال کنید. شما میتوانید قوانین بازگشت وجه را تنظیم کنید به گونهای که منطبق بر سیاست بازگشت وجه و بازپرداخت کسب و کار شما باشد و برچسبهای حمل و نقل به صورت خودکار تولید شوند.
یک سیستم مجوز بازگشت کالا (RMA) خوب نه تنها زحمت مدیریت درخواستهای بازگشت وجه را کم میکند بلکه یک تجربه پس از خرید لذتبخش را برای مشتری فراهم میکند که موجب ایجاد وفاداری شده و بازگشت وجه را به فروش برای کسب و کار شما تبدیل میکند.
چگونگی نگارش یک سیاست بازگشت وجه
با توجه به این که 96% از مردم بر اساس تجربه بازگشت وجه آسان یا خیلی آسان خرید خود را تکرار میکنند، چگونگی نگارش یک سیاست بازگشت وجه عالی از اهمیت ویژهای برخوردار است.
اولین گام جهت راهاندازی یک سیستم برای رسیدگی به درخواستهای بازگشت وجه و تعویض کالا، رسمیت بخشیدن به سیاستی است که مشتریان به خوبی با آن ارتباط برقرار میکنند. یک سیاست بازگشت وجه مکتوب به شما این امکان را میدهد تا به همه درخواستها به صورت یکسان رسیدگی کنید و از رسیدگی مورد به مورد که اغلب بهرهوری کمتری دارد و هزینهبر است، اجتناب کنید.
بسته به نحوه مدیریت و ادارهی کسب و کار تجارت الکترونیک شما و محصولاتی که میفروشید، سیاستها با هم تفاوت خواهند داشت اما همه آنها باید اصول زیر را پوشش دهند:
- چه کالاهایی واجد شرایط مرجوعی هستند.
- چه کالاهایی قابل تعویض هستند.
- چه کالاهایی فروش نهایی (یعنی غیر قابل بازگشت و غیر قابل تعویض) هستند.
- در چه بازه زمانی میتوان کالا را مرجوع کرد یا تعویض نمود (به عنوان مثال، 30، 60 یا 90 روز بعد از تاریخ خرید).
- تحت چه شرایطی میتوان کالا را مرجوع کرد (به عنوان مثال، اگر چند بار استفاده شده باشد، اگر برچسب قیمت هنوز روی محصول باشد، با بستهبندی اولیه، وضعیت ابتدایی خرید و غیره).
- شیوه بازگشت وجه چگونه خواهد بود (به عنوان مثال، اعطای اعتبار از فروشگاه، بازپرداخت، محصولی با ارزی برابر و غیره).
- نحوه شروع فرآیند بازگشت وجه یا تعویض کالا (به عنوان مثال، یک آدرس ایمیل برای برقراری تماس یا یک صفحه وب برای بازدید).
الگوی سیاست بازگشت وجه تجارت الکترونیک
در ادامه یک الگوی ساده بازگشت وجه آورده شده است که میتوانید آن را متناسب با کسب و کار خود تغییر دهید. تنها کافی است متون پر رنگ را با سیاست کسب و کار خود جایگزین کنید و از فهرستها به عنوان راهنمایی استفاده کنید تا هیچ یک از اطلاعات مهم را از قلم نیندازید:
اگر به هر دلیلی خواستار بازگشت وجه یا تعویض کالا برای سفارش خود هستید، ما برای کمک به شما آمادهایم. ما برای بازه زمانی 30 روز بعد از خرید، امکان بازگشت وجه یا تعویض کالا را برای شما فراهم میکنیم. شما میتوانید در ازای بازگشت وجه یکی از روشهای دریافت اعتبار خرید فروشگاه، یک کالای دیگر یا بازپرداخت هزینه اصلی را انتخاب کنید.
لطفا به موارد استثنا در سیاست بازگشت وجه و تعویض کالا توجه کنید:
در ادامه، نمونههایی از چند مورد استثنای رایج آورده شدهاند:
- کالاهایی که مشمول تخفیف شدهاند، نهایی هستند و قابل تعویض یا مرجوعی نیستند.
- کالاهای مرجوعی باید دارای برچسب باشند و همراه با بستهبندی اصلی محصول مرجوع شوند.
- نباید نشانهای از استفاده بر روی کالاهای مرجوعی دیده شود.
برای شروع فرآیند بازگشت وجه یا تعویض کالا، لطفا مراحل زیر را کامل کنید:
این مراحل باید به وضوح مشخص شده باشند و به صفحات مرتبط مانند پورتال آنلاین لینک داده شوند.
- با استفاده از آدرس ایمیل و شناسه سفارش خود وارد پرتال آنلاین مرجوعی کالای ما شوید.
- از فهرست سفارش خود، محصولی که میخواهید مرجوع یا تعویض کنید را انتخاب کنید.
- از برچسب پیش پرداخت ارسالی که از طریق ایمیل دریافت میکنید، پرینت بگیرید.
- با استفاده از برچسب ارائه شده همه کالاها را برای ما ارسال کنید.
اطلاعات اضافی: در ادامه اطلاعات اضافی که ممکن است بخواهید درج کنید، آورده شده است:
- مدت زمانی که طول میکشد تا بازپرداخت، تعویض محصول یا اعتبار فروشگاه به دست مشتری برسد.
- هرگونه هزینه ارسال یا حمل و نقلی که مشتری باید پرداخت کند.
- هرگونه هزینه به عنوان کارمزد مرجوع کردن سفارش که مشتری باید پرداخت کند.
- چگونگی رسیدگی به کالاهای مخدوش یا گم شده.
- اطلاعات تماس در صورتی که مشتری سوالات بیشتری داشته باشد.
محل درج یک سیاست بازگشت وجه استاندارد
تنها نگارش یک سیاست بازگشت وجه و تعویض کالای خوب کافی نیست بلکه باید مطمئن شوید که مشتریان قبل از خرید آن را مشاهده کنند. حتی اگر به یک مشتری ناراحت که سعی دارد کالایی با برچسب فروش نهایی را مرجوع کند بگویید: «تقصیر شماست که سیاست کسب و کار ما را مطالعه نکردهاید»، مسئله حل نخواهد شد.
در قسمتهای مختلف وبسایت خود به صفحه سیاست بازگشت وجه و تعویض کالا لینک دهید تا مشتری زمان زیادی را صرف پیدا کردن آن نکند. چند مکان ایدهآل برای درج سیاست بازگشت وجه کسب و کار عبارتند از:
- پانویس وبسایت
- صفحه سوالات متداول (FAQ)
- صفحه محصول
- سبد خرید
- صفحه تسویه حساب
- چت وبسایت
یک نمونه عالی از سیاست بازگشت وجه را میتوانید در شرکت Chubbies که یک خردهفروش آنلاین پوشاک است، مشاهده کنید. این برند سوالات مربوط به سیاست بازگشت وجه شرکت خود را در پنجره چت وبسایت قرار داده است. همچنین، این امکان را برای مشتریان فراهم نموده است تا تنها با یک کلیک فرآیند مرجوعی کالا را شروع کنند.
در صورتی که سیاست بازگشت وجه و تعویض کالا به طور واضح در وبسایت شما مطرح شود به گونهای که مشتری حتما آن را مشاهده کند، انتظارات مشتری قبل از خرید به درستی شکل میگیرند. به طور قطع مشتریانی وجود خواهند داشت که از سیاست بازگشت وجه و تعویض کالای کسب و کار شما رضایت خاطر ندارند، اما پنهان کردن این سیاست تنها موجب سلب اعتماد مشتری خواهد شد.
استراتژیهایی برای سودآوری بیشتر بازگشت وجه
پیامد اجتنابناپذیر ارائه بازگشت وجه و تعویض کالا به مشتریان، هزینهبر بودن آن است. اگرچه شما میتوانید با استفاده از یک اپلیکیشن ساعات کاری خدمات مشتری را کاهش دهید اما هزینههای حمل و نقل مرتبط با بازگرداندن یک محصول و انبار کردن مجدد آن میتواند تهدیدی برای سودآوری کسب و کار ما باشد.
با این وجود، چندین روش برای به حداقل رساندن هزینهها وجود دارند:
۱. بازگشت وجه را به تعویض کالا تبدیل کنید
تفاوت بین بازگشت وجه و تعویض کالا در بررسی سودآوری کسب و کار بسیار حائز اهمیت است. هنگامی که مشتری با هدف بازپرداخت یک کالا را مرجوع میکند، کسب و کار معمولا در ازای جذب مشتری و هزینههای حمل و نقل ضرر میکند. علاوه بر این، باید سود حاصل از سفارش اولیه را نیز به مشتری بازپس دهد.
در تعویض کالا، اغلب ضرر حاصل کمتر است. با داشتن اضافه محصول، ارائهی یک محصول جایگزین به جای بازپرداخت کامل میتواند جریان نقدینگی کسب و کار شما را مثبت نگه دارد.
یک روش معمول برای تشویق مشتریان به تعویض کالا به جای بازگشت وجه، پرداخت هزینهی حمل و نقل محصول جایگزین است.
وقتی سه گزینهای که در تصویر بالا مشاهده میکنید پیش روی مشتری ظاهر میشوند، انتخاب گرفتن اعتبار فروشگاهی یا یک محصول جدید برای مشتریانی که هنوز به برند شما وفادار هستند، گزینهی جذابتری است.
متقاعد کردن مشتریان برای دادن فرصت دوباره به برند شما به واسطهی یک سفارش جدید میتواند به بهبود ارزش طول عمر مشتری کمک کند زیرا در صورت رضایت آنها از این فرصت دوباره، احتمال بازگشت و خرید مجدد وجود دارد.
۲. فروش تضمینی محصول
وقتی مشتری تصمیم میگیرد تا کالایی را به منظور بازپرداخت کامل یا تعویض مرجوع کند، ریسکی که شرکت معمولاً با آن مواجه است این است که آیا قادر به فروش مجدد کالا است یا خیر.
گاهی اوقات ورود مجدد کالا به انبار و فهرست موجودی پس از بازگرداندن تا دو هفته به طور میانجامد و فرآیند انجام شده برای حمل و نقل و خارج کردن محصول از بستهبندی اغلب منجر به آسیب دیدن آن میشود. در صورتی که محصول گران قیمت باشد، جایگزین کردن آن گزینهی مقرون به صرفهای نیست.
برای کالاهای گران قیمت، شرکتها ممکن است فروش تضمینی محصولات را در نظر گیرند. این تضمین فروش از کسب و کارها در برابر پرداخت یا جایگزینی محصولات مخدوش شده و بحث در مورد مقصر اصلی محافظت میکند.
این تضمین فروش از طریق اپلیکیشنهای مختلف مانند Clyde به فروش میرسند که میتواند به وبسایت شما اضافه شود تا تصمیم برای محافظت از سفارش را به دست مشتری بسپارد.
علاوه بر این، چنین تضمین فروشی پتانسیل به وجود آوردن یک جریان درآمد جدید برای کسب و کار شما را دارد زیرا ارائهدهندگان چنین ضمانتهایی اغلب هزینهای را به عنوان کمیسیون پیشنهاد میدهند. به این ترتیب، مشتریان شما برای مدت طولانیتری حفظ میشوند و کسب و کار شما به جای پرداخت هزینههای کالاهای آسیب دیده، کمی درآمد اضافی بدست میآورد.
۳. بیش فروشی یا فروش جانبی هنگام درخواست تعویض کالا
یکی از بهترین روشهای بازگشت وجه تجارت الکترونیک، بیش فروشی یا فروش جانبی درخواستهای تعویض کالاست. اگرچه تعویض کالا معمولا سودآورتر از بازگشت وجه است اما سودآوری آن بسته به محصول و مقدار اضافه محصول میتواند محدود باشد. اگر تعویض کالا همچنان برای شما هزینهبر است، در نظر گرفتن بیش فروشی یا فروش جانبی درخواستهای تعویض کالا میتواند ایدهی خوبی باشد.
وقتی یک مشتری برای استفاده از اعتبار خریدی که در اختیار دارد به وبسایت شما مراجعه میکند، این فرصت وجود دارد تا محصولات جدید و مرتبط با آنچه در خرید اول خریداری کردهاند را به آنها نشان دهید.
مطمئن شوید که سیاست حمل و نقل برای بازگشت وجه و تعویض کالا را از قبل تنظیم کرده باشید. در مواردی که هزینه حمل و نقل کالاهای مرجوعی به عهدهی مشتری است، منطقی به نظر میرسد که به آنها اجازه دهید محصولات بیشتری را به سبد خرید خود اضافه کنند تا به حد مجاز برای ارسال رایگان دست یابند.
بیش فروشی نیز وقتی امکانپذیر است که دلیل تعویض کالا را بدانید و بتوانید توصیههای اختصاصی برای خرید کالایی با قیمت بالاتر را به مشتری بدهید به گونهای که محصول پیشنهادی نیازهای خاص برآورده نشده مشتری در خرید اول را برآورده کند.
به عنوان مثال، اگر مشتری خواستار تعویض یک دوربین دیجیتال به دلیل سنگینی بیش از حد آن است، شما میتوانید یک مدل سبکتر و در عین حال با قیمت بالاتر را به او پیشنهاد دهید تا شکایت مشتری نیز برطرف شود.
با در نظر گرفتن هر مورد تعویض کالا به عنوان فرصتی برای افزایش ارزش سفارش از طریق بیش فروشی یا فروش جانبی، انگیزهی تبدیل بازگشت وجه به تعویض کالا کاملا مشخص خواهد شد.
بیشترین بهرهبرداری از سیاست بازگشت وجه
هر چقدر هم در زمینهی تجربهی مشتری و فروش محصول تلاش کنید، این احتمال وجود دارد که در مسیر رشد و توسعهی کسب و کار خود با چند مشتری ناراضی مواجه شوید.
چگونگی رسیدگی و برخورد کسب و کارها با این مشتریان ناراضی یک فاکتور مهم در حفظ قدرت برند به شمار میرود. شرکتی که یک استراتژی حمل و نقل نسبتا بدون زحمت را برای رسیدگی به درخواستهای مرجوعی و تعویض کالا اتخاذ میکند، به احتمال زیاد مشتریان خود را حفظ کرده و آنها را متقاعد به بازگشت و خرید مجدد خواهد کرد و از آن بهتر، چنین مشتریانی کسب و کار شما را به دوستان خود معرفی میکنند.
نگارش یک سیاست بازگشت وجه مشخص که به یک سیستم بازگشت وجه و تعویض کالای سنجیده و دقیق منجر میشود و بهینهسازی منظم آن برای کارایی بیشتر، یک روش بسیار خوب برای کاهش هزینهها و تبدیل یک تجربهی بد مشتری به درآمد خالص مثبت برای کسب و کار شماست.