ابزار Google Keyword Planner

چگونه از ابزار Google Keyword Planner برای سئو و کمپین‌های PPC استفاده کنیم؟

تحقیق کلمات کلیدی اساس و پایه هر استراتژی سئو موفقی است. خوشبختانه، ابزارهای متعددی با قابلیت‌های مختلف برای انجام این کار در دسترس هستند. یکی از بهترین و محبوب‌ترین ابزارهای موجود، ابزار Google Keyword Planner نام دارد. در این مقاله، راهنمای استفاده از این ابزار، ترفندها و نکات مثبت و منفی استفاده از آن برای استراتژی سئو و کمپین‌های PPC را آموزش می‌دهیم. در نهایت، مقایسه‌ای بین Google Keyword Planner و Keyword Magic Tool ارائه شده است.
23 فوریه 2021
در مطلب «چگونه از ابزار Google Keyword Planner برای سئو و کمپین‌های PPC استفاده کنیم؟» می‌خوانید:

تحقیقات صحیح کلمه کلیدی هر استراتژی سئو و PPC موفقی را پی‌ریزی می‌کند. برای افزایش ترافیک دریافتی از سمت گوگل یا راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی پربازده در گوگل، شما باید بدانید که مخاطبان‌تان در جست‌وجوی خودشان به دنبال چه چیزهایی هستند و استراتژی رشد خود را بر پایه آن بنا کنید.

اگر نمی‌دانید که جست‌وجوکنندگان چگونه به جست‌وجو محصول شما، خدماتی که ارائه می‌دهید یا اطلاعات و محتوای تخصصی که به اشتراک می‌گذارید، می‌‌پردازند، شما چشم بسته کار می‌کنید!

خبر خوب این است که تحقیق کلمات کلیدی کار سخت و دلهره‌آوری نیست و یکی از بهترین گزینه‌های شروع برای بدست آوردن دید خوبی نسبت به کلمات کلیدی جستجویی که نیاز به بهینه‌سازی دارند، ابزار Google Keyword Planner است: یک ابزار رایگان که در مرکز ابزارهای سئو و PPC شما قرار دارد.

اما این به معنی این نیست که ابزار Google Keyword Planner تنها ابزار تحقیق کلمات کلیدی است، بلکه نقطه شروع این کار محسوب می‌شود. در اینجا تمام آنچه که باید در مورد ابزار Google Keyword Planner بدانید را به اشتراک گذاشته‌ایم؛ اینکه شما چگونه می‌توانید کار با این ابزار را شروع کنید، چگونه اطلاعات را برای استفاده در کمپین خود آنالیز کنید و تعداد زیادی ترفند که به شما کمک می‌کنند کارهایی که دیگران نمی‌توانند انجام دهند را انجام دهید!

ما مسیرهای مختلف استفاده از ابزار Google Keyword Planner را به شما نشان خواهیم داد که بسته به استراتژی سئو شما یا اینکه کمپین تبلیغاتی شما به چه نحوی پایه‌گذاری شده است، می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

اینجا فهرستی از هر آنچه در این راهنما پوشش می‌دهیم را می‌بینید:

  • معرفی Keyword Planner
  • راهنمای قدم به قدم استفاده از ابزار Google Keyword Planner
  • استفاده از ابزار Google Keyword Planner برای سئو
  • استفاده از ابزار Google Keyword Planner برای تبلیغات PPC
  • ترفندهایی که باید برای رفع مشکلات ابزار Google Keyword Planner بدانید
  • نکات منفی ابزار Google Keyword Planner
  • یک ابزار کلمات کلیدی قدرتمند با محدودیت‌های خاص
  • مقایسه ابزار Google Keyword Planner با ابزار Keyword Magic Tool

معرفی Keyword Planner

همانطور که می‌دانید Keyword Planner ابزاری است که همه بازاریابان باید به تمامی جوانب آن آشنا باشند. این ابزار یک روش بی‌نظیر برای کشف کلمات کلیدی جدید برای کمپین تبلیغاتی، فهمیدن اینکه چگونه جست‌وجوها در طول زمان تغییر می‌کنند، بررسی تخمین‌هایی از قیمت تبلیغات در گوگل و دیگر چیزها است. اگر نیاز دارید تا کلمات کلیدی درستی را برای کسب‌وکارتان پیدا کنید، این ابزار یک مکان عالی برای شروع فعالیت‌تان است.

همچنین هرقدر که جزئیات بیشتری از این ابزار را بدانید، می‌توانید ارزش‌های بیشتری را بدست آورید.

خب ادامه دهیم. ابزار Google Keyword Planner یک راه عالی برای کشف سرنخ‌هایی است که به شما کمک می‌کنند بفهمید چگونه مخاطبان‌تان از گوگل برای پیدا کردن کسب‌وکارهایی ماند شما استفاده می‌کنند.

چگونه به Keyword Planner دسترسی پیدا کنیم؟

تمامی چیزی که برای دسترسی به Keyword Planner لازم دارید، داشتن یک حساب گوگل است. اگر شما یکی از این حساب‌ها را ندارید، می‌توانید به راحتی از صفحه «ورود به گوگل» استفاده کنید و به رایگان عضو گوگل شوید.

حساب گوگل برای دسترسی به Keyword Planner
حساب گوگل برای دسترسی به Keyword Planner

هنگامی که وارد گوگل شدید، قطعا می‌خواهید که مستقیم به ابزار Keyword Planner tool دسترسی پیدا کنید. اگر فقط در گوگل عضو شدید و Google Ads را اجرا نکرده‌اید، درخواست کنید تا یک حساب کاربری تبلیغاتی داشته باشید. هنگامی که تلاش می‌کنید به این سرویس دسترسی پیدا کنید با پیامی شبیه به تصویر زیر مواجه می‌شوید:

درخواست برای حساب کاربری تبلیغاتی
درخواست برای حساب کاربری تبلیغاتی

نگران نباشید Google Keyword Planner یک ابزار رایگان است و شما می‌توانید بدون درخواست هیچ تبلیغاتی به آن دسترسی داشته باشید. در ادامه مشاهده می‌کنید که چطور این کار را انجام دهید.

روی عبارت «New Google Ads Account» کلیک کنید. سپس باید پاسخ دهید که هدف اصلی تبلیغاتی شما چیست؟ (?What’s your main advertising goal). آیا نوشته‌های ریزی را روی صفحه نمایش خود می‌بینید. جلوتر بروید و حالت خود را به تخصصی تغییر دهید (Switch to Expert Mode) تا بتوانید هر هدف تبلیغاتی را تنظیم کنید.

هدف اصلی تبلیغاتی
هدف اصلی تبلیغاتی

در پایین سمت راست یک دکمه به نام «Create an account without a campaign» (ساخت اکانت بدون یک کمپین) را مشاهده خواهید کرد.

ساخت اکانت بدون یک کمپین
ساخت اکانت بدون یک کمپین

هنگامی که روی آن کلیک کردید، تنها نیاز است اطلاعات کسب‌وکار خود را تکمیل کنید.

قطعا از شما درخواست نمی‌شود که هیچ اطلاعات پرداخت و مالی را وارد کنید، بنابراین مستقیم وارد شوید. حالا می‌توانید به کاوش در اکانت‌تان مشغول شوید!

تکمیل اطلاعات کسب‌وکار
تکمیل اطلاعات کسب‌وکار
شروع به کاوش در اکانت
شروع به کاوش در اکانت

در قدم نخست با یک صفحه کمپین خالی (campaign overview) مواجه خواهید شد. در قسمت بالای صفحه نمایش خود، شما باید آیکون Tools & Settings (ابزارها و تنظیمات) را مشاهده کنید.

آیکون Tools & Settings (ابزارها و تنظیمات)
آیکون Tools & Settings (ابزارها و تنظیمات)

هنگامی که روی این گزینه کلیک می‌کنید، منو ابزارها و تنظیمات باز می‌شود که می‌توانید ابزار Keyword Planner را زیر ستون Planning مشاهده کنید.

انتخاب ابزار Keyword Planner در زیر ستون Planning
انتخاب ابزار Keyword Planner در زیر ستون Planning

سپس شما اینجا خواهید بود . . .

Keyword Planner آماده استفاده است
Keyword Planner آماده استفاده است

حالا شما آماده هستید که از Keyword Planner استفاده کنید و یاد بگیرید که چگونه با این ابزار کار کنید.

دسترسی به Keyword Planner هنگامی که Google Ads را اجرا کرده اید:

اگر شما در حال استفاده از Google Ads هستید، نیازی نیست نگران ساختن یک اکانت جدید گوگل باشید تا بتوانید به ابزار Keyword Planner دسترسی پیدا کنید. به سادگی به صفحه ابزار بروید، وارد اکانت‌تان شوید و آماده شوید تا پیدا کردن فرصت‌های کلمات کلیدی را شروع کنید.

محتوای ویژه کلمه پزی

این محتوا و مجموعه‌ آموزش‌های ویژه تنها برای مشتریان یا کاربران ویژه کلمه پزی در نظر گرفته شده‌اند.

برای خواندن ادامه مقاله وارد شوید یا هم اکنون به خانواده بزرگ کلمه پزی بپیوندید و آموزش‌های حرفه‌ای دریافت کنید.

همچنین می‌توانید با خرید از کلمه پزی، اشتراک ویژه کلمه پزی را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن