محتوای همیشه سبز

جادوی محتوای همیشه سبز

اگر قرار است تا محتوایی خلق کنید که تا مدت‌ها مخاطبان قدیمی‌اتان میخکوب شوند، و البته خیل عظیم مخاطبان جدید را به سایتتان سرازیر کند، باید محتوای همیشه سبز بنویسید. محتوای همیشه سبز محتوایی است که هرگز تازگی خود را از دست نمی‌دهد و ترافیک سایت شما را تا همیشه بالا نگه می‌دارد. تا دیر نشده دست به کار شوید.
20 سپتامبر 2021

آیا تا به حال با محتوای جذابی رو به رو شده‌اید که سال‌ها پیش نوشته شده باشد، اما هنوز هم بتواند نظرتان را به خود جلب کند؟ چگونه نویسنده‌ی آن توانسته محتوایی را خلق کند که این‌همه وقت بتواند ترافیک بالایی را برای سایت به ارمغان بیاورد؟ پاسخ تنها همین سه کلمه است: محتوای همیشه سبز!

تولید محتوایی که بتواند تا مدت‌ها مخاطبان شما را میخکوب کرده و مخاطبان جدیدی را جذب خود کند، حتی برای تولیدکنندگان با سابقه نیز امری بسیار خطیر است. شاید برای صاحبان مبتدی سایت نیز رویا به نظر برسد. اما راه حل چیست؟

محتوای همیشه سبز، محتوایی است که هرگز قدیمی نمی‌شود. به زبان ساده‌تر، محتوایی که هرگز از مد نمی‌افتد همان محتوای همیشه سبز است.

بهتر است بدانید تولیدکنندگان محتواهای همیشه سبز، چوب جادویی ندارند که با کمک گرفتن از بتوانند ترافیک سایتشان را بالا نگه دارند. آن‌ها تنها به راه و چاه نوشتن این محتوا آشنا هستند.

برای این‌که بتوانید محتوایی تولید کنید که سال‌ها برایتان بازدید بالایی را هدیه بیاورد، بهتر است با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

محتوای همیشه سبز
محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز، مانند نامش، همیشگی و بی انتهاست. اینگونه محتواها بیشتر منابعی هستند که می‌توانند اطلاعات جامعی در زمینه‌های مختلفی ارائه کنند.

این منابع می‌توانند به بررسی عمیق یک مساله بپردازند. گاه راه حل و فرآیند موضوعی را بررسی می‌کنند. در مجموع، این منابع می‌توانند نیاز مخاطبان‌تان را در زمینه‌ای خاص برطرف کنند.

برای فهم بهتر می‌توان از سایت Copyblogger یاد کرد. این سایت با ایجاد کتابخانه‌ای در سایت خود توانست نتایجی تاریخی را رقم بزند. مخاطبان کافی است تنها با عضویت رایگان در این سایت، به همه‌ی مطالب دسترسی پیدا کنند.

ممکن است تصور کنید که خلق محتوای همیشه سبز می‌تواند زمان و هزینه‌ی زیادی را به شما تحمیل کند. اما بد نیست بدانید که این هزینه، بیشتر حکم سرمایه‌گذاری طولانی مدتی را برای شما دارد که هزینه‌ی اولیه را جبران می‌کند.

با این حال اگر می‌خواهید در رنکینگ موتور جستجوی گوگل، رتبه‌ی برتری کسب کنید و ترافیک سایت‌تان به طور ارگانیک بالا باقی بماند، باید مخاطبان بیشتری را جذب کنید. برای این‌که بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید باید کمک کنید تا دقیقا چیزی را که نیاز دارند در سایت شما بیابند.

اگر هنوز قانع نشده‌اید که تولید محتوای همیشه سبز، می‌تواند برای سایت شما جادوگری کنید، ما برای شما دلیل اهمیت این محتوا را توضیح خواهیم داد. سپس ۲۰ ترفند برای ایجاد آن در اختیارتان خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید.

چرا محتوای همیشه سبز مهم است؟

ارتقای رتبه گوگل

یکی از اصلی‌ترین هدف‌ها برای بهینه سازی محتوا، موتور جستجوی گوگل است. در واقع اگر محتوای شما بر اساس الگوریتم‌های گوگل بهینه شده باشند، باعث می‌شود تا در گوگل رنک، رتبه‌ی بالاتری کسب کنید. در نتیجه بازدید بیشتری نیز نصیب سایتتان می‌شود.

با این حال باید بدانید که‌ محتوای همیشه سبز، چون جاودانه است و ماندگاری بالایی دارد، نتایج خوبی را در موتورهای جستجو برایتان به ارمغان می‌آورد. این امر به دلیل این است که محتوای همیشه سبزتان جاودانه است و همیشه هستند کسانی که به بازدید از آن نیاز دارند.

تنها نکته‌ای که باید مد نظر قرار دهید این است که می‌توانید پتانسیل آن را باز هم بالاتر ببرید‌. برای این کار لازم است تا ابتدا کلمات کلیدی را بیابید‌. سپس محتوای خود را با آن بهینه سازید.

ایجاد سرنخ‌های معتبر

یکی از ویژگی‌های اصلی محتواهای همیشه سبز این است که می‌تواند سرنخ‌هایی را برای دیگر مقالات ایجاد کند. پس بیراه نیست اگر بگوییم که این سرنخ‌ها می‌توانند برای بازه‌ی زمانی طولانی این ویژگی‌ را برای خود حفظ کنند.

برخی از مقالات هستند که برای غنی کردن خود، از منابعی استفاده می‌کنند که ماه‌ها یا سال‌های پیش نوشته شده‌اند. در زمانی که محتواها دارای تاریخ مصرف هستند، نوشتن محتوای همیشه سبز، برگ برنده‌ی شما است.

بدون تاریخ مصرف

بسیاری از محتواهایی که‌ هر روز در فضای مبتنی بر وب با آن‌ها برخورد می‌کنید، حول موضوعاتی می‌چرخند که یک ویژگی مهم دارند. این موضوعات تاریخ مصرف دارند‌. شما اگر یک ماه دیگر به سراغ این مطالب بروید دیگر نه جذاب است نه اعتبار دارند.

چرا محتوای همیشه سبز اهمیت دارد؟
چرا محتوای همیشه سبز اهمیت دارد؟

اما نوشتن حول محور موضوعی که با گذشت زمان کهنه نمی‌شود، می‌تواند همان محتوای همیشه سبز‌ باشد. این محتواها در برابر آزمون زمان مقاومت می‌کنند و موفقیت شما را تضمین می‌نمایند.

بالا بردن ترافیک ارگانیک

محتوای همیشه سبز، محتوایی است که قدیمی نمی‌شود. از طرفی موضوع این محتوا طرفداران زیادی دارد که هر از گاهی لازم است تا دوباره به سایت شما سر بزنند.

محتوای همیشه سبز به دلیل دو ویژگی ترافیک سایتتان را بالا نگه می‌دارد.‌ این محتوا نه تنها مخاطبان جدید جذب می‌کند، بلکه مخاطبان قدیمی را نیز‌ نگه می‌دارد. این امر باعث بالا بردن رتبه گوگل می‌شود. بالا بودن رتبه‌ی گوگل نیز ترافیک را افزایش می‌دهد. این چرخه، از ویژگی‌‌های اصلی محتوای همیشه سبز است.

ایجاد پیوند و بک لینک

محتوایی که بتواند ترافیک‌تان را افزایش دهد و رتبه‌ی گوگل را ارتقا دهد، قطعا مانند درختی است که هیچ کس تمایل ندارد میوه‌اش را از دست بدهد‌. ایجاد بک لینک از سایت شما، باعث ارتقا دیگر سایت‌ها می‌شود. از طرفی شما را نیز سرپا نگه می‌دارد.

از طرف دیگر اگر مطلبتان حکم یک منبع معتبر را داشته باشد، بسیاری از مواقع دیگران برای اثبات حرف خود، تلاش می‌کنند که به آن استناد نمایند. همین استناد باعث می‌شود تا بتوانید برای سایت خود بک لینک دست و پا کنید، ترافیک را افزایش و رتبه گوگل خود را ارتقا دهید. 

تحقیقاتی را ارائه دهید که محققش خودتان بوده‌اید!

تنظیم محتوای همیشه سبز
تنظیم محتوای همیشه سبز

از آنجا که سرمایه‌گذاری برای تحقیقاتی که دست‌ اول، بی‌نظیر و انحصاری هستند، بسیار سخت و زمان‌بر است، این مورد، برترین گزینه را به خود اختصاص داده است. فراموش نکنید این تحقیقات قدرتمندترین محتوای همیشه سبز محسوب می‌شود.

درست است که ممکن است منابع‌تان خیلی بزرگ و در دسترس نباشد، اما این بدان معنی نیست که از پس این کار بر نمی‌آیید. فردی مانند اندی کرستودینا هر ساله برای بروز رسانی سایت خود از فرم‌های نظر سنجی ساده گوگل کمک می‌گیرد.

از آمارهایی استفاده کنید که فرد دیگری آن‌ها را جمع‌آوری کرده است.

تنظیم محتوای همیشه سبز
تنظیم محتوای همیشه سبز

برای این گزینه می‌توانید آمارهای متعددی را جمع‌آوری کنید، سپس با افزودن مطالب دیگر یا حتی اینفوگرافیک ساده آن را به یکی از منابع اصلی تبدیل کنید. 

مطالعه موردی را دست کم نگیرید: با نوشتن مطالعه موردی در واقع با یک تیر دو نشان را هدف قرار داده‌اید. هم تخصص خود را به نمایش گذاشته‌اید هم داستانی بی‌نظیر را تعریف کرده‌اید.

به کالبد شکافی یک شکست بپردازید

مطالعات موردی که دلایل یک شکست را بررسی می‌کنند بیش از  بررسی موفقیت‌ها می‌تواند جذاب باشد. وقتی داستان یک شکست را می‌خوانید بیشتر احساس همدلی می‌کنید. مخاطبان بیشتر با شکست‌ها همذات‌پنداری می‌کنند.

آماری تکان دهنده را با پیامدهای آن بنویسید

سعی کنید بتوانید در زمینه آماری تکان دهنده مطالبی را بنویسید و در این زمینه حتی کتابی الکترونیکی خلق کنید. شک نکنید این روش زیر پوستی بسیار می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. 

نکاتی برای خلق محتوای همیشه سبز

هیچ وقت فراموش نکنید که قرار است دست مخاطب خود را بگیرید و از تاریکی به نور برسانید. همیشه از خود بپرسید از کدام جهنم به کدام بهشت می‌رسیم؟

قابل توجه مبتدیان

بنا به عقیده چیپ و دن هیث: نوشتن در زمینه‌ای که اطلاعات فراوانی داریم همیشه سخت‌ترین کار دنیاست. بهتر است سعی کنید برای اولین بار از راهنماهای مفیدی که در این زمینه منتشر شده استفاده کنید.

قابل توجه حرفه‌ای‌ها

نوشتن محتوای همیشه سبز از بعضی جهات برای شما آسان‌تر است. آیا می‌دانید چرا؟ از آنجا که شما از قبل زبان مشترکی را با مخاطبان خود ایجاد کرده‌اید و از دنیای یکدیگر آگاه هستید. به همین جهت کاملا با نیازها، خواسته‌ها و زبان مخاطبان خود آشنا هستید و می‌دانید چه باید بنویسید.

چک لیست تهیه کنید

چه افراد مبتدی چه افراد حرفه‌ای بهتر است برای نوشتن از چک لیست استفاده کنند. تولید محتوایی که بیش از سه هزار کلمه دارد، کار عاقلانه‌ای نیست. با اضافه کردن چک لیست به سهولت می‌توانید جذابیت را به متن خود بازگردانید. 

برای مخاطبان خود تقویم محتوایی خلق کنید

می‌توانید هدف بلند مدتی را به بخش‌های کوچکی تقسیم کنید و از این طریق محتواهای زیادی را تولید کنید. هر محتوا می‌تواند در این زمینه باشد که اکنون کدام کار را باید انجام دهید. به عبارت ساده‌تر، مخاطب را به محتوای خودتان معتاد کنید.

می‌توانید بهترین راهنما برای انتخاب محصولات را بنویسید 

تلاش کنید در منجلاب تبلیغات گرفتار نشوید. برای این امر بهتر است نظر همه‌‌ی مشاوران و متخصصان صنعت مورد نظر را بررسی کنید و سپس به عنوان شخص ثالث نظر خود را ابراز کنید. سعی کنید همیشه بی‌طرف باشید‌.

نکته برای جادوگری بیشتر در زمینه محتواهای همیشه سبز

سعی کنید تا با جمع‌آوری اطلاعات در زمینه‌ی یک مطلب بهترین راهنما را به مخاطبان خودتان تقدیم کنید. بهتر است این اطلاعات به صورت لیستی باشد که دسترسی را آسان‌تر می‌کند.

ایده‌ها و منابع

خلاقیت همیشه غلیان نمی‌کند. برخی مواقع درست وقتی به آن نیاز داریم در دسترس نیست. برعکس درست زمانی که انتظارش را نداریم خودش را نشان می‌دهد‌. سعی کنید ایده‌ها و منابع آن‌ها را گردآوری کنید تا در مواقع لزوم به کارتان بیایند.

سعی کنید محتوایی در زمینه ابزارهای پولی و رایگان تهیه کنید

درست است که این ابزارها به طرز دیگری می‌تواند به کارتان بیاید، اما برای محتواهای همیشه سبز باید تلاش کنید آن‌ها را جدای از کاربردشان بازنگری کنید.

دقت کنید که این لیست را همیشه به روز نگه دارید. برای این منظور می‌توانید در تقویم خود بخشی را برای یادآوری این کار قرار دهید.

لیستی از تاثیرگذاران هر رشته تهیه کنید

با این حال که این گزینه همه جا هست، اما هیچ‌کدام از این سایت‌ها آن‌ها را به صورت عمیق بررسی نکرده‌اند. تلاش کنید با دسترسی به برترین منابع عمیق‌ترین لیست موجود را به دست آورید.

در هر رشته به معرفی بهترین کتاب‌ها بپردازید

فراموش نکنید می‌توانید با این پست کولاکی به پا کنید. فقط توجه داشته باشید بهتر است حتما محتوایی همیشه سبز و عمیق تولید کنید. برای هر کتاب خلاصه‌ای تهیه کنید و اطلاعات جانبی دقیقی از کتاب‌ها بیان کنید. بد نیست اگر در هر رشته از متخصصان آن رشته نظر سنجی کنید و سپس لیست خود را بروز رسانی کنید‌.

اشتباهات رایج هر  رشته را  بررسی کنید

شک نکنید در هر زمینه‌ای که وارد شوید ۷ گناه برتر یا ۱۰ اشتباه رایج وجود دارد. مخاطبان همیشه علاقه مندند تا از اشتباهات آگاه شوند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا از آن پیشگیری کنند.

دائره‌المعارف همیشه سبز

می‌توانید پستی با این عنوان را بارگذاری کنید «همه‌ی آنچه باید بدانید…».  این محتوای سبز می‌تواند پرچم ترافیکتان را بالا نگه دارد.

تاریخچه

اگر تاریخچه‌ای که در هر زمینه‌ای می‌نویسید خسته‌کننده نباشد و جنبه‌های جذاب هر صنعت را در نظر بگیرد، کار شما برنده است. سعی کنید محتوای خود را با محتواهای بصری مانند اینفوگرافیک جذاب‌تر کنید.

مطالب بزرگ را خلاصه کنید

  درست است که خبرهای بسیار بزرگ به خودی خود خواننده دارند، اما اگر  تلاش کنید این خبرها را خلاصه کنید مخاطبان خود را از شر جملات پرطمطراق خلاص کرده‌اید. 

این مطالب بسیار اعتیاد آورند. مثلا «۴۶ نکته در زمینه …». این گونه خلاصه سازی‌ها می‌تواند راحت‌تر در ذهن جای خود را باز کند. هر پرس غذا را به جای اینکه یک دفعه ببلعید، باید به لقمه‌های کوچک‌تری تبدیل کنید. اینگونه لذت خوردن نیز چند برابر می‌شود.

بهترین. بدترین!

لیست‌ها همیشه سبز هستند. همیشه با لیست‌ها می‌توانید محتوای همیشه سبز تولید کنید. لیستی از بهترین/بدترین شیوه یا بهترین یا بدترین هرچیز دیگری که می توانید تهیه کنید. لیست‌ها راه نجات شما هستند.

واژه نامه‌ها

با این حال که ایده‌های جدیدی نیستند، اما به صورت ارگانیک می‌توانند مخاطبین را جذب شما کنند. روشی که همیشه جواب می‌دهد. سعی کنید دسترسی به آن‌ها را راحت کنید. از پی دی اف‌های قابل دانلود استفاده کنید. هرچیزی که مخاطب را اقناع کند شما راحتی را برایش فراهم کرده‌اید کارتان را پیش می‌برد.

هرچیزی که باید درباره یک مکان یا موضوع دانست

بهتر است با یک نقل قول شروع کنید. محتوای همیشه سبزتان را با مطالب مفید و جامع جادویی کنید. این گزینه، سخت‌ترین و زمان‌برترین گزینه است. برای همین آخرین گزینه قرار دادیم که از ابتدا ترس به دلتان راه نداده باشید.

کلام آخر 

محتوای همیشه سبز جادو می‌کند. درست مانند یک چوب جادوگری مخاطب را میخکوب شما می‌کند. باعث می‌شود مخاطب به شما وابسته باشد. سعی کنید هر از گاهی محتوایی تولید کنید که نیازی را به طور کامل از کسی رفع کند. سپس با خیالی آسوده بنشینید و اثرش را در بالا بردن رتبه‌ی خودتان ببینید.

بیشتر بخوانید

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
ترندهای اجتماعی ۲۰۲۱
فرصت‌های اجتماعی را بهتر کشف کنید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
پیمایش به بالا
× پشتیبانی آنلاین