نفوذ تلفنهای هوشمند رشد بسیار سریعی داشته است و تقریباً همهی مشاغل در حال توسعهی کسب و کار خود از طریق دیجیتال مارکتینگ هستند.
مشاغل امروزه باید به یاد داشته باشند که سرمایهگذاری در بازاریابی آنلاین میتواند کسب و کار آنها را بسیار توسعه بخشد. به عقیدهی بسیاری این راه، یکی از بهترین راههای موفق بودن، کسب مشتری و بالا بردن آگاهی از بازار و افزایش روند سود است.
مسئله این است که دیجیتال مارکتینگ همیشه در حال پیشرفت است. دامنهی گسترده و مقیاس دیجیتال مارکتینگ، آن را به یک عرصهی پیچیده و چالشبرانگیز تبدیل کرده است. برای اینکه یک جریان ثابت و هدفمند داشته باشید، باید دانش آن کار را بدست آورید. این جایی است که منابع آموزش دیجیتال مارکتینگ میتوانند به شما کمک کنند تا هر آنچه برای دانستن وجود دارد را یاد بگیرید، چشماندازهای عمیقی کسب کنید و از روند فعلی مطلع شوید تا به گسترش تجارت خود کمک کنید.
تعریف بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال استفاده از اینترنت، دستگاههای تلفن همراه، شبکههای اجتماعی، موتورهای جستجو و کانالهای دیگر برای دسترسی به مصرفکنندگان است. برخی از کارشناسان حوزه بازاریابی، بازاریابی دیجیتال را تلاشی کاملاً جدید میدانند که نیاز به روشی جدید برای نزدیک شدن به مشتریان و روشهای جدید درک رفتار مشتریان در مقایسه با بازاریابی سنتی دارد. در این حوزه بازاریابی، مخاطب هدف مشخص میشود و بسیار تعاملی است. بازاریابی دیجیتال در حال رونق است و شامل تبلیغات نتیجه جستجو، تبلیغات ایمیلی و توییتهای تبلیغاتی است- هر چیزی که شامل بازاریابی با بازخورد مشتری یا تعامل دو طرفه بین شرکت و مشتری باشد.
بازاریابی دیجیتال یک زمینه پررونق، پویا و گسترده از بازاریابی با نقشهای شغلی متفاوت است. هر نقش شغلی به شما کمک میکند مهارتها و استراتژیهای بازاریابی دیجیتال را به درستی توسعه دهید. نقشهای شغلی مختلفی در بازاریابی دیجیتال وجود دارند، مانند طراحی کمپین، تأمین محتوای مناسب برای یک سازمان، جذب افراد از طریق شبکههای اجتماعی، بررسی و نگه داشتن جریان بازدیدکنندگان در وبسایت. بازاریابی دیجیتال برای افراد خلاق و پرشور مناسب است. این زمینه بازاریابی به شدت نتیجه محور است و دانش و مهارتهای خلاقیت شما را بهبود میبخشد.
مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟
- مقرون به صرفه است. یکی از مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ، مقرون به صرفه بودن آن است. این نوع بازاریابی به کسبوکار شما کمک میکند تا با هزینهای کم لید بیشتری تولید کنید. در این روش، مقدار هزینهای که صرف میکنید رابطه مستقیم با کمپین بازاریابی شما دارد. تنها چیزی که به آن نیاز دارید، زمان است. پیادهسازی استراتژیها و دستیابی به نتایج مطلوب زمانبر است. با این وجود، ارزش سرمایهگذاری شما را دارد.
- قابل سنجش است. وقتی در یک کمپین بازاریابی سرمایهگذاری میکنید، باید بتوانید نتایج آن را رهگیری کنید. مهم است که بدانید آیا کمیپین نتایج مورد نظر شما را به همراه دارد یا نه. یکی از مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ، قابلیت سنجش و رهگیری نتایج است. هر کمپین بازاریابی دارای نوعی سیستم رهگیری است؛ از شبکههای اجتماعی گرفته تا سئو. به عنوان مثال، شما میتوانید عملکرد سئو را با ابزاری به نام Google Analytics مدیریت کنید.
- هدف قرار دادن مخاطبان هدف را امکانپذیر میکند. به منظور داشتن یک کمپین بازاریابی موثر شما باید به مخاطب هدف خود دست یابید. شما باید به افرادی دسترسی داشته باشید که علاقهمند به کسبوکار شما هستند. به همین دلیل، یکی از مزایای قابل توجه بازاریابی دیجیتال مورد هدف قرار دادن مخاطبان خاص است. با استفاده از بازاریابی دیجیتال، به افراد علاقهمند به کسبوکارخود میرسید. شما میتوانید مشتریانی را که علاقهمند به شرکت، خدمات یا محصولات شما هستند، هدف قرار دهید. این همان چیزی است که در بازاریابی سنتی امکانپذیر نیست.
- نرخ تبدیل را افزایش میدهد. شاید یکی از بارزترین مزایای بازاریابی دیجیتال، بهبود نرخ تبدیل باشد. وقتی روی استراتژیهای بازاریابی آنلاین مانند بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO) سرمایهگذاری میکنید، میتوانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. این به دلیل توانایی شما در هدف قرار دادن لیدهای بیشتر است. وقتی روی افرادی که بیشتر به کسبوکار شما تمایل دارند تمرکز میکنید، شانس خود را برای کسب درآمد افزایش میدهید. نرخ تبدیل افزایش مییابد که به رشد شما کمک میکند.
قسمتهای مختلف بازاریابی دیجیتال
شما به احتمال خیلی زیاد میدانید که دیجیتال مارکتینگ از چند بخش مختلف تشکیل شده است.
برای موفقیت یک کمپین دیجیتال مارکتینگ، باید اصول اساسی این زمینهی تخصصی را درک کنید. ممکن است با توجه به اینکه کدام یک از آنها با اهداف شخصی شما میتواند همسو باشد، بخواهید روی چند مورد تمرکز کنید.
شما همچنین باید بهترین شیوهها را برای حضور گستردهتر در همه کانالها و استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در دستیابی به موفقیت بیشتر در نظر بگیرید. علاوه بر این، استفاده از جنبه های مختلف تعامل با مشتری، مانند دستیابی به معیارهای مناسب، تجزیه و تحلیل داده ها، تجربه کاربر و غیره، برای حضور پررنگ آنلاین ضروری است.
مهمترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال
کسبوکارهای کوچک به دنبال یک مزیت رقابتی هستند. اگر شما هم یکی از آنها هستید، حتما به دنبال روشی برای موفقیت در این رقابت هستید. به منظور رسیدن به این هدف، شما به یک استراتژی بازاریابی خوب و دسترسی به بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال نیاز دارید. در ادامه مهمترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال را معرفی میکنیم.
MailChimp
بیش از 80٪ شرکتهای B2B و B2C از فناوری بازاریابی ایمیلی استفاده میکنند. این چیزی نیست که شما منتظر بمانید. بلکه باید استراتژی بازاریابی از طریق ایمیل را از همان اول اجرا کنید. MailChimp با بیش از 12 میلیون مشتری، جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین ارائهدهندگان بازاریابی ایمیل در سرتاسر جهان مستحکم کرده است.
Trello
برای تازه واردین حوزه بازاریابی محتوا، Trello ممکن است مانند یک شبکه اجتماعی به نظر آید اما در واقع اینطور نیست. این یک ابزار سازمانی عالی است که میتواند به شما و تیم بازاریابی آنلاین شما کمک قابل توجهی کند. Trello ابزاری است که به شما کمک میکند تا پروژهها را مدیریت کنید.
با Trello میتوانید همه موارد مرتبط با استراتژی بازاریابی آنلاین خود را در همان مکان به اشتراک بگذارید. فقط چند دقیقه طول میکشد تا یک برد تنظیم شود. شما میتوانید به سرعت کل کارمندان خود را دعوت کنید، همه آنها میتوانند بدون تاخیر در این کار شرکت کنند. Trello تنها ابزار در نوع خود نیست، اما به طور قطع یکی از بهترینهاست. وقتی که نوبت به همکاری با دیگران در مورد کارهای بازاریابی میرسد، به سختی میتوان این ابزار را شکست.
Google Analytics
به عنوان یکی از برترین ابزارهای رایگان گوگل، Google Analytics از همان ابتدا باید بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشد. فقط چند دقیقه طول میکشد تا کد Analytics را به وبسایت خود اضافه کنید و این امکان را به شما میدهد تا هر اقدام توسط هر بازدیدکننده را ردیابی کنید. از نظر بسیاری این ابزار چیزی بیشتر از یک ابزار ترافیکی نیست، اما اگر بدانید که چه کاری انجام میدهید، میتواند تأثیر بسزایی در استراتژی بازاریابی شما داشته باشد.
Hootsuite
هیچ کس نمیتواند با این واقعیت مخالفت کند که شبکههای اجتماعی، صرف نظر از اندازه، سن و صنعت سهم بزرگی در موفقیت هر شرکت دارند. به همین دلیل، بازاریابی در شبکههای اجتماعی برای پیشرفت در این دوره دیجیتالی ضروری است. ابزاری مانند Hootsuite به شما این امکان را میدهد تا پستهای شبکههای اجتماعی را از قبل برنامهریزی کنید، بنابراین در وقت شما صرفهجویی میشود. ویژگیهای بسیاری از Hootsuite وجود دارند که هنگام راهاندازی کسبوکار به نفع شماست، مانند مواردی که به تعامل با مشتری کمک میکنند. با استفاده از این ابزار خاص میتوانید پروفایلهای شبکههای اجتماعی را برای بیش از 30 سیستمعامل زمانبندی و مدیریت کنید. تصور کنید این کار را به صورت دستی و بدون داشبورد مرکزی برای راهنمایی انجام دهید.
All in One SEO Pack
اگر وردپرس سیستم مدیریت محتوای (CMS) انتخابی شماست، نباید در نصب افزونه All in One SEO Pack تردید کنید. بخش عمدهای از استراتژی بازاریابی آنلاین شما باید مبتنی بر بهینهسازی موتور جستجو (SEO) باشد و این ابزار به شما اطمینان میدهد که همیشه درباره محتوای خود و جذابیت آن برای موتورهای جستجو تصمیمات خوبی میگیرید. علاوه بر ویژگیهای فوقالعادهای که این افزونه دارد، سهولت استفاده از آن بسیار قابل توجه است.
مهمترین مهارتهای بازاریابی دیجیتال چیست؟
- سئو. همانطور که گفتیم، بهینهسازی موتور جستجو یکی از مهمترین بخشهای بازاریابی دیجیتال است. به همین دلیل، داشتن مهارت کافی در زمینهی سئو یکی از مهارتهای ضروری و حیاتی بازاریابی دیجیتال است. سئو موضوعی پیچیده است که دارای دو جنبه فنی و خلاقانه است، بنابراین دامنه وسیعی از مهارتهای فرعی را در بر میگیرد. سئو یک سرمایهگذاری پیوسته است، اما حضور در صفحات اول نتایج گوگل ارزشش را دارد. بنابراین خواه مهارت خود را تقویت کنید یا تازه شروع به کار کنید، ارزش وقت شما را دارد.
- پرداخت به ازای کلیک (PPC). حضور در نتایج جستجوی ارگانیک مزایایی را به همراه دارد که با گذشت زمان مشخص میشوند زیرا دستیابی به آن زمانبر است. یکی از گزینههای موجود برای تسریع این روند، پرداخت به ازای کلیک یا همان PPC است. با PPC، کسبوکار شما در رتبههای برتر نشان داده میشود، اما شما برای هر کلیک تبلیغات خود پرداخت میکنید. اما پرداخت بیشتر به معنای نمایش بیشتر نیست زیرا مرتبط بودن و کیفیت آگهی دو فاکتور مهم هستند. همین دو فاکتور هستند که PPC را به یک مهارت تبدیل میکنند. شما باید بدانید که کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید، بهترین کانال و قالب آگهی را برای استفاده انتخاب کنید و همچنین نحوه ایجاد یک تجربه منسجم برای مخاطبان خود را ترتیب دهید. هرچه تبلیغات شما بهتر باشد، هزینه شما برای هر کلیک کمتر و سود شما نیز بیشتر میشود.
- بهینهسازی نرخ تبدیل. منظور از نرخ تبدیل، اقدام خاصی است که شما میخواهید بازدیدکننده در هر صفحه مشخص از وبسایت شما انجام دهد- درخواست پیشنهاد، دانلود رایگان یک راهنما و غیره. فاکتورهایی وجود دارند که بازدیدکننده را مجاب به این اقدام میکنند و بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO) به دنبال شناسایی شرایطی است که بیشترین تعامل را ایجاد میکند. مهارتهای CRO شما شامل تست A/B، قیف تبدیل و معیارهای تعامل مانند بانس ریت یا ضریب بازگشت است. همچنین باید با المانهای صفحهای که بر تبدیل تأثیر دارند، آشنا باشید: کپی، طرح، رنگ دکمهها، سرعت و حتی ساختار سایت و پیمایش.
یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی دارد؟
نقش اصلی یک مدیر دیجیتال مارکتینگ این است که برند شما را در فضای دیجیتال ارتقا دهد. در اینجا نقشها و مسئولیتهای یک مدیر دیجیتال مارکتینگ آورده شدهاند:
- کمپینهای بازاریابی که محصولات و خدمات یک شرکت را تبلیغ میکنند، توسعه، اجرا و مدیریت میکند.
- آگاهی از برند را در فضای دیجیتال بهبود میبخشد.
- ترافیک وبسایت را هدایت کرده و لید را افزایش میدهد.
- ترافیک سایت را اندازهگیری میکند، فناوریهای جدید دیجیتالی را شناسایی و ارزیابی میکند و کمپینهای بازاریابی، بازاریابی ایمیلی، شبکههای اجتماعی و تبلیغات را با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب، بهینهسازی میکند.
چگونه به صورت خودآموز بازاریابی دیجیتال را یاد بگیریم؟
چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. برخی از برترین منابع آموزش دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:
- بلاگها
- کلاسهای آنلاین
- کارگاههای تمرینی
- سمینارها
- کتابهای الکترونیکی
- وبینارها
- پادکستها
- شبکههای آنلاین اجتماعی
با ترکیبی از منابع آموزش دیجیتال مارکتینگ، شما یک فرصت عالی برای آموزش خود در مورد موارد مهم و چگونگی ایجاد بهترین نتایج را دارید.
برخی از بهترین منابع آموزش دیجیتال مارکتینگ که باید در سال 2021 بررسی شوند
با تمایل به یادگیری، صبر و استقامت می توانید در هر لحظه از زندگی خود به آموزش بپردازید. در ادامه به شما لیستی از برترین منابع دیجیتال مارکتینگ را جهت بهترین بهرهوری، معرفی خواهیم کرد.
مرکز آموزش Moz SEO
این مکان ممکن است یکی از بهترین مکانهایی باشد که میتوانید بازی سئو خود را یاد بگیرید یا آن را کامل کنید. بنابراین چه تازه وارد باشید و چه به اطلاعات دست اول سریع در زمینه جستجوگرها احتیاج دارید، Moz به شما کمک خواهد کرد.
از وبلاگها گرفته تا فیلمها، آنها دارای محتواهایی هستند که برای موفقیت شما مفید است. موضوعات رایج سئو به طور مفصل مورد بحث قرار گرفتهاند، از جمله رتبهبندی و قابلیت شهود بودن، پیوندها و ایجاد لینک، جستجوی کلمات کلیدی، سئو محلی و بینالمللی، سئو در سایت، سئو موبایل و موارد دیگر.
اما موارد دیگری غیر از سئو وجود دارد. منابع اضافی در مورد بازاریابی محتوا، تجزیه و تحلیل و گزارشها، شبکههای اجتماعی و بازاریابی تأثیرگذار و غیره در این مرکز آموزش وجود دارد.
قابل ذکر است که تمامی این مطالب در مرکز آموزش Moz کاملا رایگان است.
-
مرکز آموزش Moz SEO از بهترین منابع آموزش دیجیتال مارکتینگ
شبکه آژانس دیجیتال
اگر آخرین منابع بازاریابی را از آژانسهای دیجیتال برجسته در سراسر جهان میخواهید، نیازی به جستجوی بیشتر نیست. در شبکه آژانس دیجیتال، گزارشهای پژوهشی، روزنامههای سفید، جعبه ابزار، دستورالعملها، نظرسنجیها، اینفوگرافیکها، مجلات و پادکستها را پیدا خواهید کرد.
اما جدا از اینها، شما آخرین اخبار بازاریابی را در دستان خود خواهید داشت و اطلاعاتی در مورد رویدادهایی که همه اتفاقهای خوب در آنها اتفاق میافتد را خواهید داشت.
آکادمی HubSpot
اینبار شانس در خانهی شما را زده تا مهارتهای دیجیتال مارکتینگ خود را به سطح بالاتری برسانید. یاد بگیرید که مثل یک حرفهای فکر و رفتار کنید. آکادمی HubSpot منابع آنلاین و رایگان، از دورههای کوتاه تا گواهینامههای جامع و موارد دیگر را ارائه میدهد.
تمام موضوعات محبوب در دسترس هستند، از جمله سئو، بازاریابی محتوا، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی در شبکههای اجتماعی و غیره. مطمئنا در این سایت به تمامی سوالات شما پاسخ خواهد داده شد.
-
ارائه منابع آنلاین و رایگان دیجیتال مارکتینگ توسط آکادمی HubSpot
کلمه پزی
کلمه پزی یکی از منابع داخلی آموزش دیجیتال مارکتینگ است که به کسبوکارهای ایرانی کمک میکند با استفاده از دانش تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال، کسبوکار خود را گسترش دهند و سودآوری بهتری را تجربه کنند. این وبسایت آموزشهای متنوعی را در زمینههای مختلف بازاریابی خصوصا بازاریابی دیجیتال ارائه میدهد. علاوه بر این، در این وبسایت خدمات تولید محتوا و طرحهای مختلفی برای استفادهی کسبوکارها در نظر گرفته شده است که به کمک آنها بازاریابی محتوا به سادهترین و کارآمدترین شکل ممکن انجام میشود.
کالج تپسل
بدون شک کالج تپسل یکی از معتبرترین منابع آموزش دیجیتال مارکتینگ در ایران است که دورههای مختلفی را در این زمینه برگزار میکند. دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ این کالج شامل 14 جلسه آموزشی به صورت سریالی است. مدت کل دوره 120 دقیقه برآورد شده است. از مهمترین سرفصلهای این دوره میتوان به راهاندازی یک وبسایت، راهنمای حضور در شبکههای اجتماعی، استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ و سئو نام برد. دوره آموزش استراتژی بازاریابی آنلاین، دوره آموزش سئو، دوره تولید محتوا نیز از محبوبترین دورههای ارائه شده در این وبسایت هستند.
آکادمی دیجیتال مارکتینگ پلت
آکادمی دیجیتال مارکتینگ پلت یکی از بهترین منابع آموزش دیجیتال مارکتینگ در ایران است. این آکادمی دورههای مختلفی از جمله دورههای پادکستی را در زمینهی آموزش دیجیتال در اختیار دانشجویان قرار میدهد. مدرس دورههای این آکادمی بر اساس زمانبندی از قبل تعیین شده از کشور کانادا بر پیشرفت دانشجویان نظارت دارد. بیشتر دورههای آکادمی دیجیتال مارکتینگ پلت به صورت عملی و مرتبط با بازار کار ارائه میشوند و از مهمترین این دورهها میتوان به آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ، دوره پیشرفته مدل کسب و کار و استراتژی دیجیتال مارکتینگ اشاره کرد.
-
آکادمی پلت از بهترین منابع آموزش دیجیتال مارکتینگ در ایران
تاپلرن
وبسایت تاپلرن دورههای آموزشی مختلفی را در زمینههای مهم دنیای دیجیتال در اختیار کاربران قرار میدهد. یکی از دورههای موفق این وبسایت، دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ است که به صورت رایگان در یک مجموعهی 8 اپیزودی ارائه میشود. مدت کل دوره 3 ساعت و 10 دقیقه است. از مهمترین سرفصلهای این دوره میتوان به آموزش ساخت وبسایت فروشگاهی، آموزش تولید محتوا، آموزش سئو و آموزش بازاریابی اینستاگرامی اشاره کرد.
بازاریابی دیجیتال را با Google بیاموزید
یکی دیگر از منابع آموزش دیجیتال مارکتینگ خود Google است. گوگل یک دورهی جامع آنلاین برای مبتدیان ارائه میدهد. این دوره چندین مفهوم مقدماتی مربوط به دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی موتور جستجو، تبلیغات جستجو، تلفن همراه، شبکههای اجتماعی، تجزیه و تحلیل و ویدئو را پوشش میدهد.
نیل پاتل
هیچ لیستی بدون نام هرگز کامل نمیشود. نیل پاتل به عنوان استاد راهنمای دیجیتال مارکتینگ منبع شما برای بازاریابی همه چیز است. از وبلاگها گرفته تا فیلمها، او میداند که برای ایجاد بازدید و فروش بیشتر به یک وبسایت چه کاری لازم است. او اینجاست تا شما را تا آخر راهنمایی کند.
در حالی که وبلاگها دارای اطلاعات و سرشار از بینش هستند، اکنون نیل پاتل ویدیوهای کوتاهی را ارائه میدهد که به طور منظم تاکتیکهای جدید بازاریابی را به بینندگان یاد میدهد. مهم نیست که از چه منابعی استفاده میکنید، درک و پیروی از دستورالعملهای گام به گام برای همه ساده است.
دانشگاه PPC WordStream
آیا میخواهید تکنیکهای بازاریابی را کامل کنید؟ دانشگاه WordStream’s PPC مکانی است که باید در آن حضور داشته باشید. این منبع آموزش آنلاین و رایگان به شما کمک میکند استراتژیهای مقرون به صرفهای که نتیجه موفقیت آمیزی دارند را بیاموزید. علاوه بر این، بسته به سطح تخصص شما، سه سطح در دسترس است: مبتدی (PPC 101)، متوسط (PPC 102) و PPC پیشرفته.
اما در اینجا، شما موارد دیگری غیر از تحقیقات PPC خواهید یافت. منابع دیگر شامل ابزارهای کلمات کلیدی، مبانی بازاریابی جستجو، ابزارهای بازاریابی آنلاین، نکات صدور گواهینامه AdWords و موارد دیگر. با داشتن تعداد زیادی وبینار و مقاله در تلفنهای همراه، میتوانید آموزش دیجیتال مارکتینگ خود را در حین کار افزایش دهید.
دانشگاه موسسه بازاریابی محتوا
دانشگاه انستیتوی بازاریابی محتوا با پشتیبانی از تحقیقات و مشاورههای مختلف، میتواند به شما کمک کند بهترین استراتژی بازاریابی را ارائه دهید.
با کمک آموزش آنلاین، چاپی و رویدادهای حضوری، شما به منابع مختلفی دسترسی پیدا میکنید که به شما این امکان را میدهد که بر همه چیزهایی که میتوانید در مورد دیجیتال مارکتینگ بدانید تسلط داشته باشید.
برنامههای آموزش مجازی ابداع شده است تا به افراد اجازه دهد با سرعت خود کار کنند. با مهارتهای مناسب، میتوانید کار خود را بهتر و موثرتر انجام دهید و حرفهی خود را به عنوان بازاریاب رشد دهید.
-
آموزش دیجیتال مارکتینک با دانشگاه موسسه بازاریابی محتوا
یوتیوب
باور کنید یا نکنید، در کانالهای یوتیوب چیزهای فراتر از سرگرمی وجود دارد. این پلتفرم در واقع دارای مجموعهای عظیم از محتوای ارزشمند در مورد دیجیتال مارکتینگ و هر چیز مرتبط با آن است. به سادگی موضوع را جستجو کنید و صدها نتیجه از راهنماها گرفته تا آموزشها و راهنماها برای مشکلات ظاهر میشود.
اما به یاد داشته باشید افراد برجستهای را که توصیههای صحیح ارائه میدهند را انتخاب کنید. گزینههای بهتر شامل هر یک از نامهای ذکر شده یا دیگران مانند SEMrush ،Gary Vaynerchuk ،Seth Godin و Jay Baer است.
برترین کتابها در زمینه آموزش دیجیتال مارکتینگ
کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر
این کتاب نه تنها معتبرترین مرجع آکادمیک در دنیای دیجیتال مارکتینگ است بلکه اصول اولیه بازاریابی را به خوبی برای خوانندگان به رشته تحریر درآورده است. به همین دلیل است که این کتاب به بیش از 20 زبان زنده دنیا ترجمه شده و مباحث دیجیتال مارکتینگ را به صورت جامع و کامل بررسی میکند. خوشبختانه، کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر به زبان فارسی هم ترجمه شده و در قالب پنج بخش و بیست و پنج فصل به چاپ رسیده است.
-
کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر
کتاب ایده عالی مستدام
این کتاب یکی از پرفروشترین کتابهای بازاریابی است که توسط برادران هیث به رشته تحریر درآمده است. در این کتاب، تئوری حافظه Velcro توضیح داده شده است و به شما میآموزد که چگونه از این تئوری برای کسبوکار خود استفاده کنید. کتاب ایده عالی مستدام در هشت فصل به چاپ رسیده است و 6 کلید طلایی برای مفهومسازی ایدهها را در اختیار خواننده قرار میدهد.
کتاب بازاریابی دیجیتال
کتاب بازاریابی دیجیتال به تالیف متینه مقدم یکی از منابع آموزش دیجیتال مارکتینگ به زبان فارسی است. این کتاب مورد استقبال شرکتها و کسبوکارهای ایرانی قرار گرفته است. در این کتاب، نویسنده نحوه عملکرد بازاریابی دیجیتال و تاثیر آن بر رشد و توسعه کسبوکارها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است. کتاب بازاریابی دیجیتال در قالب 5 فصل به رشته تحریر درآمده است که در فصل اول، مفهوم بازاریابی توضیح داده شده است. در فصلهای دوم و سوم، روشها و نقش بازاریابی دیجیتال مورد بررسی قرار گرفته است و دو فصل آخر با بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آشنا میشویم.
منابع آموزش دیجیتال مارکتینگ چه مزایایی دارند؟
1. میتوانید تقریباً هر چیزی را یاد بگیرید.
مفاهیم مطرح شده در منابع آموش دیجیتال مارکتینگ به طور مداوم در حال تغییر هستند. آنچه از چند ماه پیش قابل اجرا بود، ممکن است امروز اعمال نشود. بنابراین همیشه خوب است که در جریان جدیدترین روندها باشید.
2. دانش عمیق جمع کنید.
علاوه بر اصول اولیه، افراد این فرصت را دارند که استراتژیهای مختلف مربوط به مولفههای متعدد دیجیتال مارکتینگ را درک و اجرا کنند. شنیدن سخنان متخصصان باتجربه میتواند شما را در مسیر صحیح قرار دهد. اکنون میتوانید خود را از اشتباهاتی که مرتکب میشدید، نجات دهید.
3. باعث صرفهجویی در وقت میشود.
از آنجا که مقدار زیادی محتوای آنلاین در دسترس است، میتوانید روشهایی برای مصرف محتوای متناسب با انتخاب سبک زندگی خود پیدا کنید. برای کسانی که وقت خواندن دارند، وبلاگها و کتابهای الکترونیکی منبع اطلاعاتی شگفت انگیزی هستند. اما برای کسانی که محدودیت زمانی دارند پادکستها گزینهی بسیار خوبی ارائه میدهند.
4. انواع گزینههای ارزان.
در حالی که بسیاری از کارآفرینان سرمایهی زیادی برای تحصیل رسمی در این زمینه سرمایهگذاری میکنند ممکن است کسانی هم باشند که بودجهی کافی نداشته باشند و مجبور باشند به گزینههای جایگزین پناه ببرند. در واقع، بسیاری از منابع رایگان آموزش دیجیتال مارکتینگ به هر کسی کمک میکنند. منابعی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه، اولویت و سبک یادگیری شما باشد.
5- عضوی از جامعه دیجیتال مارکتینگ شوید.
همهی افراد تجربیاتی برای به اشتراک گذاشتن دارند. تعامل با همفکرانی که ممکن است در همان قایق باشند، میتواند توانایی یادگیری را افزایش دهید.
نکاتی برای یادگیری بازاریابی آنلاین
در اینجا چندین دستورالعمل وجود دارد که میتوانند کل روند را تا حد ممکن ساده نشان دهند:
- با ایجاد مهارتهای سئو شروع کنید. این مفهوم در زمینههای دیگر آموزش دیجیتال مارکتینگ مانند بازاریابی محتوا و بازاریابی در شبکههای اجتماعی قابل استفاده است.
- هنگامی که یک استراتژی را درک کردید، آن را اجرا کنید.
- نتایج را اندازه گیری کنید و روشهای بهینهسازی آنها را بیاموزید.
- مهمتر از این، از اشتباهات خود بیاموزید.
- به تمرین کردن ادامه دهید.
- آموزش دیجیتال مارکتینگ در حال پیشرفت با سرعتی تقریبا سریع است. بنابراین تصور نکنید که همه چیزهایی که برای یادگیری وجود دارد را یاد گرفتهاید.
- با روندهای فعلی در جریان باشید.
- شما میتوانید با کار در کنار بازاریابهای حرفه ای دیجیتال، تجربهی خوب و فوقالعادهای را کسب کنید.
- گواهینامه بگیرید.
کلام آخر
درک زیر و بمهای آموزش دیجیتال مارکتینگ به فداکاری بسیار زیادی نیاز دارد. این چیزی فراتر از جمع آوری اطلاعات شما و درک اطلاعات است. شما باید بتوانید همه چیز را پیاده کنید و تاکتیکهایی را که مناسب مارک تجاری شما هستند، شناسایی کنید. به همین دلیل، آشنایی با بهترین منابع آموزش دیجیتال مارکتینگ از اهمیت ویژهای برخوردار است.
آموزش دیجیتال مارکتینگ بیش از پیروی از مجموعهای از قوانین از پیش تعیین شده مربوط به آزمون و خطا است، هیچ راه حلی متناسب با همهی ذائقهها وجود ندارد. شما باید استراتژیهای متعدد را آزمایش کنید یا ایدههای مختلف را با هم ترکیب کنید تا به حداکثر نتیجهی دلخواه خود برسید.
منابع:
0 Comments