نتایج حاصل از بکارگیری استراتژی صدای فراگیر

استراتژی صدای فراگیر هاب اسپات؛ بخش 3

به احتمال زیاد با مفهوم استراتژی صدای فراگیر و تاثیرگذاری آن بر رویت‌پذیری برند آشنا شده‌اید. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا این استراتژی موثر است و چه نتایجی به همراه دارد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بیابید.
3 آگوست 2021

در بخش‌های 1 و 2 از این مجموعه به ترتیب با مفهوم استراتژی صدای فراگیر و چگونگی بکارگیری آن برای افزایش رویت‌پذیری برند آشنا شدیم. در این بخش سوالی را مطرح می‌کنیم که بسیار مهم است:

«آیا استراتژی صدای فراگیر واقعا کار می‌کند؟ و از زمان شروع این استراتژی به چه نتایجی دست یافته‌ایم؟»

جواب این سوال، بله است. بله، استراتژی صدای فراگیر کار می‌کند و در این مقاله قصد داریم نتایج حاصل از آن را توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

بنابراین، اگر قصد دارید از استراتژی صدای فراگیر در سال 2021 استفاده کنید، این مجموعه را با معرفی منابعی به پایان خواهیم رساند: فرمولی که هاب اسپات برای اندازه‌گیری و سنجش پیشرفت از آن استفاده می‌کند، ردیاب صدای فراگیر اختصاصی ما (معروف به SERP Tracker) و نمونه‌ای از نتایج بدست آمده که امیدواریم الهام‌بخش ما باشند.

استراتژی صدای فراگیر چیست؟

در هاب اسپات، «صدای فراگیر» نامی است که الکس بیرکت به رویکرد بازاریابی محتوایی داده است و هدف آن این است که محصولات هاب اسپات هر زمان که فردی کلمه کلیدی مرتبط با یک محصول را جستجو کند، قابل مشاهده باشند (به عنوان مثال، «بهترین نرم افزار میز راهنما» یا «بهترین نرم افزار لایو چت»).

 هدف این است که کاربران بالقوه بتوانند تمام یا بخش اعظمی از منشن‌های هاب اسپات را در صفحاتی مشاهده کنند که در نتایج برتر گوگل برای آن کلمه کلیدی رتبه‌بندی شده‌اند. این اثر استراتژی صدای فراگیر است. برای درک بهتر تاثیر صدای فراگیر و نحوه‌ی مقیاس‌بندی آن در هاب اسپات، دو بخش اول این مجموعه را مطالعه کنید.

صدای فراگیر در برابر سئو

آنچه باعث سردرگمی بسیاری از افراد می‌شود این است: تعریف صدای فراگیر بیان می‌کند که هدف آن بهبود رویت‌پذیری در موتورهای جستجو است، اما آیا این همان کاری نیست که سئو انجام می‌دهد؟

پاسخ این است که استراتژی صدای فراگیر شامل نتایج سئو هست اما از آن فراتر نیز می‌رود.

در اینجا مثالی را بررسی می‌کنیم؛ فرض کنید می‌خواهیم رویت‌پذیری خود برای کلمه کلیدی «CRM رایگان» را در موتورهای جستجو بهبود بخشیم. اولین گام این خواهد بود که اطمینان حاصل کنیم که دامنه‌ی وب‌سایت برای آن کلمه کلیدی رتبه خوبی دارد. این کار جز سئو به حساب می‌آید.

رویت‌پذیری برای کلمه کلیدی «CRM رایگان» را در موتورهای جستجو

اما رویت‌پذیری در نتایج موتورهای جستجو یا SERP به همین جا ختم نمی‌شود.

وقتی مشتریان بالقوه یک CRM رایگان را جستجو می‌کنند، ممکن است با نتایج اولیه راضی نشوند. در عوض، آن‌ها بر پیشنهادهای مختلف فهرست‌های ارائه شده در موتورهای جستجو کلیک می‌کنند.

هدف آگاهی از محصول ما این است که مطمئن شویم هاب اسپات در حداکثر نتایج جستجو ظاهر می‌شود، خصوصا در دامنه‌های شخص ثالث. سطح دامنه‌ای که هاب اسپات در آن ذکر می‌شود همان معیاری است که صدای فراگیر آن را اندازه‌گیری می‌کند.

رویت‌پذیری در نتایج موتورهای جستجو یا SERP

به همین دلیل است که به منظور اندازه‌گیری و سنجش نتایج صدای فراگیر، ما باید رویت‌پذیری خود در SERP را برای آن کلمه کلیدی خاص یا موضوع خاص اندازه‌گیری کنیم که فراتر از سئو است.

اما استراتژی صدای فراگیر یک تاکتیک اصلی برای آگاهی از محصول نیست. بنابراین، به غیر از رتبه‌بندی هیچ روش یا ابزار دیگری برای اندازه‌گیری رویت‌پذیری در SERP وجود ندارد. به همین دلیل، به منظور مقیاس‌گذاری تلاش‌ها باید سیستم‌های خود را از ابتدا تدوین کنیم.

چگونه هاب اسپات نتایج صدای فراگیر را اندازه‌گیری می‌کند؟

بیایید در مورد مقیاس صحبت کنیم.

اگر قرار باشد هاب اسپات تنها یک کلمه کلیدی با هدف بالا را در نظر داشته باشد (به عنوان مثال، «بهترین نرم افزار اتوماسیون بازاریابی»)، اندازه‌گیری دستی میزان رویت‌پذیری کار عاقلانه‌ای نخواهد بود.

هر ماه یکبار، شما می‌توانید به سادگی گوگل را باز کنید و کلمه کلیدی «بهترین نرم افزار اتوماسیون بازاریابی» را جستجو کنید و تعداد صفحات برتری که در آن‌ها هاب اسپات منشن شده است را بشمارید.

با این وجود، این شمارش وقتی بیش از یک کلمه کلیدی را مد نظر داشته باشید کار سختی خواهد بود. به عنوان مثال، دشواری و پیچیدگی این کار برای بیش از 600 کلمه کلیدی در ماه را در نظر بگیرید.

برای این که این استراتژی مقیاس‌پذیر باشد، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابزارها و زیرساخت‌های سفارشی برای اتوماسیون جنبه‌های مختلف استراتژی ایجاد کنید.
  • به دیگران در مورد استراتژی صدای فراگیر آموزش دهید.
  • این ایده را به دیگران تلقین کنید.

مورد آخر ساده‌ترین مورد است زیرا به محض این که به نتیجه رسیدید، افراد به راحتی اهمیت این ایده را درک خواهند کرد.

در این مقاله، تمرکز ما بر ساخت ابزارهای سفارشی است. در ابتدا، من می‌خواهم مقدار سرمایه‌گذاری بر ابزارهای سفارشی، اتوماسیون، و زیرساخت را توضیح دهم زیرا همین حالا هم سوالاتی برای شما پیش آمده است:

  • ما منابع فنی کافی برای ساخت ابزارها و اتوماسیون‌های سفارشی خود را در اختیار نداریم،
  • آیا ساخت ابزارهای سفارشی هزینه زیادی برای ما خواهد داشت؟

برای بررسی نکته‌ی اول، باید گفت که همیشه راه حلی برای ساخت و خلق وجود دارد. اگر منابع داخلی کافی برای کد گذاری ابزارهای سفارشی را در اختیار ندارید، تا وقتی مشخصات را دارید می‌توانید آن را برون‌سپاری کنید. سایت‌هایی مانند Code Mentor و حتی Upwork برای این کار مناسب هستند. علاوه بر این، این بهانه‌‌ی خوبی برای بازاریاب‌های غیر فنی است تا مهارت‌های جدیدی را بیاموزند.

دوم این که ساخت ابزارهایی به منظور کاهش هزینه‌های حاشیه‌ای در دراز مدت منجر به افزایش مقدار مورد انتظار از استراتژی خواهد شد. اجازه دهید با مثالی این اصطلاحات را توضیح دهیم.

چرا باید بر ابزارها، اتوماسیون و زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کرد؟

مقدار پیش‌بینی شده برای تست A/B را برابر با 1000 دلار تصور کنید (مقدار پیش‌بینی شده برای یک متغیر که به صورت حاصل جمع تمام مقادیر احتمالی ضربدر احتمال وقوع هر یک محاسبه می‌شود).

برخی از تست‌های A/B با شکست روبرو خواهند شد که بدین معنی است که شما در طی زمان آزمایش شکست خواهید خورد و یا به موفقیت دست می‌یابید (و آن‌هایی که موفق می‌شوند این کار را با تغییر سطح انجام می‌دهند). در کل، اگر متوسط این مقادیر را محاسبه کنید، یک تست A/B مشخص را می‌توان در مقدار 1000 دلار پیش‌بینی کرد.

اکنون تصور کنید که هر بار بخواهید تست A/B را اجرا کنید، شما به دو مهندس، یک طراح و یک تحلیلگر نیاز دارید تا نه تنها تست را مجدد تنظیم کنید (در این مرحله ابزاری برای تست در اختیار ندارید)، بلکه باید حداقل ماهی یکبار این تست را تکرار کنید. پس از ارائه‌ی فرضیه‌ی خود حدود دو هفته صبر کنید و سپس باید چهار جلسه با این اعضا داشته باشید.

هزینه‌ی همه این‌ها چقدر است؟ طبق محاسبات بیش از 1000 دلار، اکنون مقدار پیش‌بینی شده برای تست A/B منفی است. اما از طرف دیگر، اگر ابزار تست در اختیار دارید که راه‌اندازی آن ساده است و آزمایش‌ها را تحلیل کنید (البته با داده‌های قابل اعتماد)، تنها کافی است بر تست‌هایی با تاثیر بالا تمرکز کنید. سپس، هزینه‌ی مقدماتی برای هر یک از تست‌های اضافی را کاهش دهید (هزینه‌ی حاشیه‌ای) که مقدار پیش‌بینی شده برای هر تست را افزایش می‌دهد (اندکی). اگرچه در سطح یک استراتژی، به دلیل انجام تست‌های بیشتر به شما پاداش تعلق می‌گیرد و از این رو هزینه‌های حاشیه‌ای شما بسیار پایین خواهند بود. شما زمان کمی را بر سرمایه‌گذاری بر ابزارها و اتوماسیون صرف می‌کنید و بدون بهبود نرخ موفقیت (وین ریت)، مقدار ROI خود را به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهید.

این دقیقا همان کاری است که باید انجام دهید تا استراتژی صدای فراگیر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

کارهای انجام شده برای حسابرسی دسترسی، اندازه‌گیری و ذخیره‌سازی رویت‌پذیری SERP و نیز هزینه‌ی دستی توسعه و مدیریت ارتباطات بیشتر از مزایای مثبتی است که جایابی در نتایج موتورهای جستجو برای ما به همراه خواهد داشت؛ مگر اینکه بتوانیم هزینه‌های جمع‌آوری داده و ذخیره‌سازی و نیز توسعه و مدیریت ارتباطات را کاهش دهیم.

 SERP Tracker

اکنون یک ابزار کاربردی در اختیار داریم که همه‌ی این کارها را برای ما انجام می‌دهد. ما آن را ردیاب SERP یا SERP Tracker می‌نامیم. در تصویر زیر نمایی از رابط کاربری این ابزار را مشاهده می‌کنید:

ردیاب SERP یا SERP Tracker

در ادامه آموزش مختصری در مورد چگونگی استفاده از این ابزار و نوع داده‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد را بازگو می‌کنیم.

در ابتدا، باید با وارد کردن رمز عبور وارد ابزار شوید. از آنجایی که ما از APIهای مختلف استفاده می‌کنیم، می‌خواهیم میزان اعتبار استفاده را محدود کنیم (ما بیش از 600 کلمه کلیدی را ردیابی می‌کنیم که وظیفه‌‌ی سنگینی است).

سپس، شما می‌توانید هر کلمه کلیدی که مد نظرتان است را وارد کنید (مانند، «بهترین فرم‌ساز» یا «بهترین نرم افزار هلپ دسک»).

وارد کردن کلمه کلیدی مد نظر

سپس می‌توانید یک منطقه و تعداد نتایج جستجوی مد نظر خود را مشخص کنید (تا 10 صفحه یا 100 نتیجه‌ی جستجو). در نهایت، باید URL را که می‌خواهید جستجو را برای آن انجام دهید، وارد نمایید.

به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید کلمه کلیدی «بهترین نرم افزار لایو چت» را جستجو کنید، می‌تولنید hubspot.com یا drift.com را وارد کنید و ببینید که چه تعداد از URLهایی که برای آن کلمه کلیدی رتبه‌بندی شده‌اند، این URL را منشم کرده‌اند.

من گزینه‌های از پیش تعیین شده‌ای را برای URLهای هاب اسپات دارم تا صفحات محصول، پست‌های وبلاگی یا صفحات عمومی هاب اسپات را بررسی کنم:

بررسی صفحات، پست‌های وبلاگی یا صفحات عمومی هاب اسپات

شما همچنین می‌توانید با کلیک بر روی گزینه‌ی Other، یک لینک سفارشی را جستجو کنید:

لینک سفارشی با کلیک بر روی گزینه‌ی Other

این قابلیت به شما امکان جستجوی رقبا و URLهای سفارشی هاب اسپات را می‌دهد. ما از SEMRush API برای جذب حجم جستجوی کلمه کلیدی استفاده می‌کنیم، اما مواردی وجود دارد که SMERush مقادیر کافی برای حجم جستجو را در اختیار ندارد. در این مورد، پیغام خطای زیر ظاهر می‌شود:

ظاهر شدن پیغام خطا

اگر تمام اطلاعات به درستی وارد شوند، بر روی گزینه‌ی Submit کلیک کنید و محاسبات آغاز می‌شود. بعد از گذشت زمانی برای محاسبات، گزارشی شبیه به تصویر زیر برای شما ارائه خواهد شد:

گزارش تهیه شده از استراتژی صدای فراگیر

یک نمودار دایره‌ای برای شما به نمایش درمی‌آید که مورد علاقه‌ی تحلیل‌گران داده در سراسر دنیاست. این نمودار نشان می‌دهد که چه تعداد از URLها حاوی لینک مورد نظر شما هستند (و چه تعداد آن را شامل نمی‌شوند). این نشان می‌دهد که از میان 20 نتیجه‌ی جستجو برتر برای کلمه کلیدی «بهترین نرم افزار لایو چت»، URL هاب اسپات در 2 نتیجه ظاهر شده است.

علاوه بر این، داده‌ها در سطح کلمات کلیدی نیز به نمایش درمی‌آیند (در این مثال، نشان داده شده است که کلمه کلیدی «بهترین نرم افزار لایو چت» در ماه 390 جستجو را به خود اختصاص می‌دهد). این داده به شما کمک می‌کند تا اهمیت نسبی یک کلمه کلیدی مشخص را بدانید (یعنی اگر کلمه کلیدی بیش از 10000 جستجو در ماه به خود اختصاص می‌دهد یا فقط 100 مورد؛ این اعداد از لحاظ استراتژیکی مهم هستند).

نمایش داده‌ها در سطح کلمات کلیدی

سپس، یک جدول کامل از داده‌هایی برای شما به نمایش درمی‌آید که شامل دامنه و URL تمام صفحاتی است که برای آن کلمه کلیدی رتبه‌بندی شده‌اند؛ صرف‌نظر از این که لینکی که برای جستجو انتخاب کرده‌اید در آن URLها ظاهر شده است یا نه، صرف‌نظر از کلمه کلیدی که جستجو کرده‌اید (فقط به عنوان یک مرجع و برای استخراج داده به صورت فایل اکسل)، صرف‌نظر از تعداد لینک‌هایی که در آن ظاهر شده است و لینک کامل (بنابراین، اگر hubspot.com و صفحات رتبه‌بندی شده‌ی مرجع blog.hubspot.com/marketing/form-builder-tools را چک کردید، لینک کامل آن را برای شما به نمایش درمی‌آورد).

همانطور که در بالا ذکر کردم، شما می‌توانید از این ابزار برای بررسی لینک‌های وب‌سایت نیز استفاده کنید. این قابلیت به شما نشان می‌دهد که چه تعداد از صفحات برتر جستجو برای «جایگزین‌های mailchimp» وب‌سایت appsumo.com را منشن کرده‌اند (که SendFox را یک ابزار بازاریابی ایمیلی می‌کند):

بررسی لینک‌های وب‌سایت

و همانطور که در بالا ذکر کردم، شما می‌توانید منطقه‌ی جستجو را مشخص کنید. در حال حاضر، من جستجو را به آلمان، فرانسه، اسپانیا و ژاپن محدود کردم. اگرچه، می‌توان به راحتی مناطق دیگری را نیز انتخاب نمود. این قابلیت برای توسعه در سطح بین المللی فوق‌العاده خواهد بود.

مشخص کردن منطقه جستجو برای استراتژی صدای فراگیر

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، پایگاه داده را برای یک منطقه‌ نشان می‌دهد (یعنی اگر آلمان را انتخاب کنید، رتبه‌بندی‌ها در google.de را نشان خواهد داد). این گزارش نشان می‌دهد که چه تعداد از لینک‌های hubspot.com در آلمان در صفحاتی به نمایش درمی‌آیند که حاوی کلمه کلیدی «نرم افزار اتوماسیون بازاریابی» هستند.

 لینک‌های hubspot.com در آلمان

سطح بعدی: گزارش اتوماسیون برای بیش از 600 کلمه کلیدی با Google Data Studio و Scripts

داده‌ی استخراج شده از SERP Tracker به خودی خود ارزشمند است. کاربر می‌تواند به راحتی صفحات نتایج جستجو را برای منشن‌های محصول حسابرسی کند، آن‌ها را با سایر وب‌سایت‌ها مقایسه کرده و حتی حسابرسی کلی انجام دهد.

با این وجود، برای این که استراتژی صدای فراگیر به درستی کار کند، ذخیره و دسترسی به داده‌ها به منظور ردیابی نتایج و شناسایی شکاف‌ها و فرصت‌های موجود امری ضروری است.

برای انجام این کار، ما داده‌ها را از ابزار SERP Tracker استخراج می‌کنیم و آن‌ها را انتقال داده و در BigQuery بارگذاری می‌کنیم تا بتوانیم آن‌ها را به صورت بصری مجسم کرده و گزارش‌هایی را با استفاده از Google Data Studio تهیه کنیم.

تمام این کارها به صورت خودکار با یک اسکریپت R که یکبار در ماه اجرا می‌شود، انجام می‌شود. این اسکریپت تمام داده‌های SERP را برای فهرست کلمات کلیدی ما استخراج می‌کند و آن‌ها را در شیت‌هایی ذخیره می‌نماید. BigQuery به شیت‌ها لینک شده است، بنابراین، ما می‌توانیم داده‌ها را با استفاده از یک اسکریپت سریع SQL فیلتر، پاکسازی و حتی ترکیب کنیم. سپس، آن را به Data Studio لینک می‌کنیم که در آن تمامی فیلترها اعمال شده و گزارش‌های به صورت بصری تهیه می‌شوند.

گزارش‌های ما با نحوه‌ی نگاشت کلمات کلیدی هدف در برابر قابلیت‌ها، محصولات و هاب‌ها شروع می‌شوند. این پایگاه داده منبعی برای گزارش‌های SERP Tracker و نیز Google Data Studio است که ما از آن‌ها برای ردیابی روند پیشرفت کار و ارتباط با سهام‌داران استفاده می‌کنیم.

ردیابی رویت‌پذیری محصولات و کلمات کلیدی

ابتدا، ما برای درک پیشرفت کلی و مقایسه‌ی هاب‌ها با دیگران، دید کلی و دورنما را در نظر می‌گیریم. اگر شما با محصولات هاب اسپات آشنایی داشته باشید، متعجب نخواهید شد که هاب‌های فروش و بازاریابی ما در رویت‌پذیری صدای فراگیر پیشگام هستند.

پیشگامی هاب‌های فروش و بازاریابی در رویت‌پذیری صدای فراگیر

گزارش‌های ما یک لایه عمیق‌تر می‌شوند و ما می‌توانیم در یک نمودار مشاهده کنیم که عملکرد قابلیت‌های مختلف (به عنوان مثال، بازاریابی ایمیلی هاب اسپات در برابر فرم‌های هاب اسپات) در برابر یکدیگر چگونه است.

بازاریابی ایمیلی هاب اسپات در برابر فرم‌های هاب اسپات

برای تجزیه و تحلیل دقیق‌تر و عمیق‌تر، ما داشبورد اختصاصی قابلیت‌ها را داریم. در مثال زیر، ما نشان می‌دهیم که چگونه یک قابلیت مجزا (CMS هاب اسپات) تکامل یافت و نیز چگونه رویت‌پذیری ما برای مهم‌ترین کلمات کلیدی مرتبط با آن قابلیت به مرور زمان تغییر پیدا کرد.

CMS هاب اسپات

6 ماه اول از بکارگیری استراتژی صدای فراگیر

نکته‌ی اصلی که شما باید قبل از بکارگیری استراتژی صدای فراگیر قبول کنید این است که هرگز امکان کنترل کامل رویت‌پذیری برای شما وجود ندارد. فاکتورهای متعددی وجود دارند که در نحوه‌ی‌ تکامل رویت‌پذیری نقش دارند، این فاکتورها عبارتند از:

  • بروزرسانی موتور جستجو که موجب تغییر در 20 نتیجه‌ی برتر می‌شود (گاهی اوقات این تغییرات به شدت چشمگیر است)؛
  • محتوای جدید در 20 نتیجه برتر برای کلمات کلیدی مد نظر ظاهر می‌شود، این محتوا ممکن است در نتایج ظاهر شود و یا نه؛
  • رقبا و یا سایر صفحات در 20 نتیجه برتر ظاهر می‌شوند، اما نام برند شما را منشن نمی‌کنند.

حتی علیرغم این چالش‌ها، نتایجی که ما در 6 ماه اول بکارگیری استراتژی صدای فراگیر مشاهده کرده‌ایم، ثابت می‌کنند که شما می‌توانید رویت‌پذیری خود را با همکاری و مشارکت با سایر وب‌سایت‌ها تغییر دهید.

اگر می‌خواهید در مورد نحوه بکارگیری استراتژی صدای فراگیر اطلاعات بیشتری کسب کنید، به مقاله‌ی قبلی از این مجموعه مراجعه کنید.

در نمودار زیر شما رویت‌پذیری هاب اسپات در SERPها از ماه آوریل را مشاهده می‌کنید. بروزرسانی اصلی Google May 2020 چشم‌انداز SERP را به طرز قابل توجهی تغییر داد. همین امر موجب شد تا تعداد زیادی از مقالاتی که هاب اسپات را منشن می‌کردند از 20 نتیجه برتر خارج شدند. بعد از آن، رویت‌پذیری ما به تدریج افزایش یافت و نیز با وبسایت‌های بیشتری همکاری کردیم.

رویت‌پذیری هاب اسپات در SERPها از ماه آوریل

اگر فقط به تمام صفحاتی که هاب اسپات را منشن کرده‌اند نگاهی بیاندازیم، برای بیش از 600 کلمه کلیدی که در استراتژی صدای فراگیر مد نظر داریم، حدود 50% از این صفحات تحت تاثیر استراتژی صدای فراگیر هستند.

تاثیرپذیری حدود 50% از صفحات از استراتژی صدای فراگیر

کلام آخر

هنوز کار و فرصت‌های زیادی برای بکارگیری در استراتژی صدای فراگیر وجود دارد. اما مهم‌ترین نکته‌ای که تا به امروز فراگرفته‌ایم این است که صدای فراگیر مانند دوی ماراتن است و نه دوی سرعت. به عبارت ساده‌تر، برای ایجاد همکاری و مشارکت پایدار، زمان و تلاش زیادی لازم است.

همچنین، داشتن یک برند قوی می‌تواند بسیار موثر باشد،‌حداقل برای یافتن شرکای بالقوه. در واقع، باید بگوییم که اگر هاب اسپات یک استارت‌آپ بود، این پیشرفت تنها در 6 ماه امکان‌پذیر نبود. ساخت یک نام تجاری (برند) بسیار زمان‌بر است.

مانند هر چیز دیگری، هیچ راه حل قطعی وجود ندارد. اگرچه ما بسیاری از ابزارها و فرآیندهای خود را با شما به اشتراک گذاشتیم، ممکن است نحوه اجرای صدای فراگیر در هاب اسپات برای سایر برندها کارساز نباشد. اصلی‌ترین نکته‌ای که امیدواریم از این مجموعه یاد گرفته باشید این است که به غیر از سئو روش دیگری برای بهبود رویت‌پذیری در SERPها وجود دارد.

آیا به بکارگیری استراتژی صدای فراگیر به بازاریابی محتوایی خود در سال 2021 فکر کرده‌اید؟

لینک منبع: blog.hubspot.com

بیشتر بخوانید

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
ترندهای اجتماعی ۲۰۲۱
فرصت‌های اجتماعی را بهتر کشف کنید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
به بالای صفحه بردن