می‌خواهید کسب‌وکار اینترنتی خود را با تولید محتوای اینستاگرام توسعه دهید اما نمی‌دانید این عمل را چگونه باید انجام دهید؟ در این مقاله به طور کامل با تولید محتوای اینستاگرام آشنا می‌شوید و یاد خواهید گرفت که چگونه یک برنامه منظم برای تولید محتوای اینستاگرام تدوین کنید.

چگونه یک قالب جذاب و ایده‌آل برای اینستاگرام بسازیم؟

در اصل یکی از روش‌های مهم برای جذب بازدید کننده در صفحه‌ی اینستاگرام، استفاده از پست‌ها، داستان‌ها و ویدیو‌های جذاب است. شاید بسیار از افراد این تفکر را داشته باشند که تنها این سه مورد مهم است اما این چنین نیست.

برای تولید محتوای اینستاگرام باید دقت داشته باشید که نکات مهم‌تری نیز وجود دارد. یکی از این نکات، ساختن یک قالب جذاب است.

هنگام ساختن یک قالب برای صفحه‌ی اینستاگرام خود باید همواره نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • استفاده‌ی درست و بهینه از رنگ‌ها.
  • فیلترها و ویرایش‌هایی که بر روی عکس‌های خود استفاده می‌کنید.
  • نوع محتوا و انتخاب محتوای درست برای پست‌ها.

باید به یاد داشته باشید که در چه زمینه‌ای مشغول به فعالیت هستید و کسب‌وکارتان مرتبط با چه دسته‌ای است. شاید این کار به نظر بیهوده بیاید اما همین کار ساده باعث می‌شود که بتوانید قالبی متناسب با فعالیت‌های خودتان انتخاب کنید.

به عنوان مثال:

  • اگر یک فروشگاه پوشاک و لباس هستید، می‌توانید قالب‌های متناسب با رنگ‌ لباس‌هایتان انتخاب کنید.
  • فیلترها و ادیت‌های مورد نظر خود را نیز با توجه به محصولات انتخاب کنید.

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها در میان شبکه‌های اجتماعی است. افراد به کمک این سیستم عامل می‌توانند به سادگی با دیگران ارتباط برقرار کنند و کسب‌وکار خود را به دیگران معرفی کنند. مهم‌ترین کار در اینستاگرام این است که بتوانید محتوایی را در صفحه خود یا کسب‌وکارتان بارگذاری کنید که بتواند مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. محتوایی که در اینستاگرام بارگذاری می‌کنید، انواع مختلفی دارد. اگر با انواع آن آشنا شوید می‌توانید به خوبی با مفهوم تولید محتوا در اینستاگرام نیز آشنا شوید.

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام
منظور از تولید محتوا در اینستاگرام

انواع تولید محتوا در اینستاگرام

محتوایی که می‌‌توانید در اینستاگرام تولید کنید، می‌تواند شامل عکس و فیلم باشد و البته به خوبی می‌دانید که باید این مدیا با متنی در زیر آن همراه باشد. اما محتوایی که با عکس و فیلم همراه است، انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نقل قول: نقل قول شامل جملات یا سخنان بزرگان می‌شود که می‌تواند برای مخاطبین شما جذاب و آموزنده باشد.
  • پست سبک زندگی: این پست‌ها شامل نقاط مشترک شما و مخاطبین شما هستند. اگر دوست دارید تا مخاطبانتان به ورزش و دویدن علاقه‌مند باشند، می‌توانید از تجربیات خود در زمینه دویدن و تمرینات روزانه خود نکاتی را ارائه دهید.
  • پست تبلیغاتی: می‌توانید با این گزینه هم کسب درآمد کنید هم مخاطبان خود را سرگرم کنید.
  • داستان برند
  • محتوای ویدئویی
  • هدایا
  • حقایق سرگرم کننده
  • پشت صحنه
  • پست ویژه

باید بدانید مطلبی که در اینستاگرام بارگذاری می‌کنید تا مخاطبان را به سمت خود جلب کنید، با نام محتوا شناخته می‌شود. اگر بتوانید محتوایی را در صفحه‌ی خود به اشتراک بگذارید که مخاطبان جدید را به سمت صفحه‌ی شما جذب کند، از طرفی مخاطبان سابق شما را نیز حفظ کند، به خوبی توانسته‌اید رسالت اینستاگرام را انجام دهید و محتوایی درست را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

برنامه‌ریزی برای تولید محتوای اینستاگرام

هنگامی که بدانید صفحه‌ی اینستاگرام‌تان به چه شکلی باید باشد، آماده هستد تا در مورد تولید محتوا برنامه‌ریزی کنید. قبل از اینکه بخواهید از محتواهای متفاوت برای جذب استفاده کنید، اول مطمئن شوید که با تولید محتوای اینستاگرام به چه چیزی می‌خواهید برسید؛ فروش بیشتر می‌خواهید؟ در پی دنبال کننده‌ی بیشتر هستید؟ اهداف تنظیم شده بسیار مهم هستند، چرا که هدف شماست که محتوای شما را تنظیم خواهد کرد.

به دنبال فردی پرانرژی و دارای وقت برای اکانت اینستاگرام کاری خود باشید! اگر دارای کسب و کار اینترنتی کوچک هستید، نیازی به مدیر برای اکانت خود نخواهید داشت اما اگر اینطور نیست و به تنهایی وقت کافی برای مدیریت کردن صفحه و مشتریان ندارید، حتما نیاز به کمک دارید.

در ابتدای کار باید با خود صادق باشید و حتما به موضوع وقت و حوصله داشتن فکر کنید. اگر این کار را بکنید می‌توانید بهتر صفحه‌ی اینستاگرام‌تان را مدیریت و برای آن به خوبی برنامه‌ریزی کنید.

تاثیر تولید محتوا در فروش
شما همیشه می‌توانید به کمک تولید محتوا فروش خوبی داشته باشید.

تقویمی را برای کانال‌تان برنامه‌ریزی کنید.

اکنون باید به مواردی که در یک روز می‌خواهید داخل صفحه‌ی خود قراردهید فکر کنید (فیلم، تصویر، متن و… ). با تولید محتواهای مختلف همیشه می‌توانید در اکانت خودتان تنوع را ایجاد کنید.

داشتن یک تقویم برنامه‌ریزی، چه در کسب‌وکارهای اینترنتی کوچک یا بزرگ، به شما کمک خواهد کرد که در کمال تنوع مطالب و عکس‌ها، محتواهای خوبی برای اینستاگرام خود تولید کنید. همچنین داشتن تقویم برنامه‌ریزی به مدیریت زمان شما و بهره‌وری بیشتر از زمان نیز کمک می‌کند.

برای مثال: یکی از راه‌های بالا بردن بازدید در صفحه‌ی اینستاگرام آن هم با استفاده از تنوع در تولید محتوا، استفاده از مطالب و متن‌های پربازده است. این متن‌ها می‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند که در این صورت، بازدید صفحه هم بیشتر می‌شود.

اما برای اینکه بتوانیم یک تقویم برنامه‌ریزی و پست گذاری مداوم داشته باشیم باید چه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که امروزه خوشبختانه برنامه‌های کمکی بسیار زیادی وجود دارد تا شما بتوانید تولید محتوای اینستاگرام را به خوبی انجام بدهید. برای مثال از این برنامه‌ها می‌توانیم به برنامه‌ی google sheet یا برنامه‌ی spreadsheet اشاره کنیم.

چگونه محتوای اینستاگرامی خوبی تولید کنیم؟

اگر یک برند یا شرکت بزرگ هستید، شاید یک شرکت تولید محتوا بتواند اغلب کار‌ها را با درایت بیشتری برای شما انجام دهد. حتی اگر کارهایی داشته باشید که قابل اجرا توسط خودتان باشند هم می‌توانید به کارشناسان تولید محتوا در این زمینه اعتماد کنید. کارشناسان تولید محتوا می‌توانند به صورت تمام وقت بر‌ روی تمام بخش‌های تولید محتوای شما تمرکز کنند.

اما اگر دارای یک کسب‌وکار کوچک هستید، شاید نیاز مبرمی بر تعداد زیادی کارشناسان تولید محتوا نداشته باشید و تنها یک الی دو کارشناس به صورت پاره وقت، که مطالب کوچک اما خوب را برای شما آماده کنند، برای شما کافی باشند.

اما مشکلی که در بیشتر کسب‌وکارهای کوچک اینستاگرامی دیده می‌شود این است که شما به عنوان صاحب صفحه شاید نتوانید خود را برای فعالیت روزانه آماده کنید و همین آماده نبودن ممکن است بازدید صفحه‌ی شما را به مرور زمان کم کند؛ چرا که:

  • کمتر پست قرار می‌دهید.
  • کمتر حوصله‌ی ویرایش و قرار دادن تصاویری را دارید.
  •  انگیزه‌ی ادامه‌ی کار را به مرور زمان از دست خواهید داد.

و اگر می‌خواهید به هدف خود، بازدید زیاد و داشتن یک صفحه‌ی اینستاگرام عالی برسید، باید تلاش‌های خود را افزایش دهید. فعالیت‌هایی مانند قراردادن تصاویر، فیلم، متن‌های مورد بازدید، عکس‌ها و اخبار پرطرفدار، محتواها و داستان‌هایی که عامیانه باشد و مردم بپسندند، می‌تواند به صفحه اینستاگرام شما کمک کند .

اما اگر تنها به دنبال فروش بیشتر و بازدید بیشتر جهت فروش محصولات خود هستید، باید چند نکته‌ی مهم را در نظر بگیرید:

  • همیشه موضوعات خود را در ذهن داشته باشید.
  • از عکس، فیلم و صدای با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • همیشه آماده‌ی تغییر استراتژی باشید.
محتوای با کیفیتی برای اینستاگرام تولید کنید
محتوای با کیفیتی برای اینستاگرام تولید کنید

برنامه‌های کمکی جهت تولید محتوای اینستاگرام

می‌توانید منابع تولید محتوای بصری (عکس،‌ فیلم و…) را از طریق بسیاری از برنامه‌ها دریافت کنید. یکسری از این برنامه‌ها برای عموم رایگان هستند اما برخی از آنها، با پرداخت هزینه قابل دسترس خواهند بود و استفاده‌ی رایگان برای عموم ندارند.

  • برنامه‌های رایگان مانند Unplash ,Pexels و Pixabay.
  • برنامه‌های غیررایگان مانند Shutterstock و Gatty Images.

چگونه برای تولید محتوای اینستاگرام خود برنامه‌ریزی کنیم؟

پس از قدم اول که توانستید محتوای مورد نظر خود را به خوبی تهیه کنید، نوبت آن است که برنامه‌ریزی دقیقی برای انتشار محتوای خود در صفحه‌ی اینستاگرام داشته باشید. هنگامی که برنامه‌ریزی داشته باشید می‌توانید مطمئن باشید که تقریبا به صورت مداوم پست خواهید گذاشت و این کار به طور قطع بازخورد خوبی خواهد داشت.

با کمی تجربه خواهید فهمید که چه زمان‌هایی برای پست گذاری بهتر است؛ اما واقعیت این است که زمان گذاشتن پست به سبک کاری شما مربوط می‌شود و همچنین بستگی به دنبال کننده‌های صفحه‌ی شما دارد. بهترین راه فهمیدن زمان مناسب این است که شما به صورت آزمایشی در ساعات مختلف روز پست گذاری خود را انجام دهید و در تمامی این ساعت‌ها مشاهده‌گر بازخورد‌ها باشید.

برنامه‌هایی هستند که در مدیریت چند صفحه‌ی کاری اینستاگرام به شما کمک می‌کنند. این برنامه‌ها قابلیت‌های زیادی دارند و در بهینه کردن زمان‌بندی و حتی انجام برنامه‌ریزی، مفید خواهند بود. یکی از این برنامه‌ها هوت سوییت (Hootsuite) است که چندین قابلیت مجزا دارد. برخی از امکانات این نرم افزارها عبارت اند از:

  • پیدا کردن عکس‌های باکیفیت و رایگان جهت استفاده در اینستاگرام.
  • تزئین کردن صفحه‌ی اینستاگرام با ادیت‌ها و فیلتر‌های متفاوت.
  • امکان همکاری با تمامی اعضای گروه جهت برنامه‌ریزی برای تولید محتوا.

چگونه تولید محتوای اینستاگرام خود را بهینه‌سازی کنید؟

هنگامی که محتوای خود را تولید کرده‌اید و برنامه‌ریزی دقیقی هم برای آن دارید، باید مطمئن شوید که روز به روز بازخورد شما بالاتر می‌رود و روند صعودی شما همیشه پابرجا بماند.

برای آنکه بتوانید این روند خوب را همیشه بهبود بخشید یک کار موثر دیگر هم می‌توانید انجام دهید آن هم هشتگ‌گذاری است. هشتگ‌ها قسمت بزرگ و مهمی از اینستاگرام هستند. هشتگ‌گذاری درست و مرتبط باعث بالا رفتن بازدید می‌شود.

اگر شما یک تولیدی بزرگ دارای برند خاص هستید شاید زیاد برایتان مهم نباشد که از هشتگ برای دیده شدن استفاده کنید. اما اگر یک شرکت کوچک و متوسط با بازدید و باز‌خورد متوسط هستید، حتما باید از این امکان اینستاگرام برای صفحه‌ی خود استفاده کنید.

حال چند راهکار اساسی به شما خواهیم گفت تا توسط این راهکارها بتوانید از هشتگ گذاری بهینه استفاده کنید:

  • همیشه از هشتگ‌ها استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از هشتگ‌های مورد نظرتان، یک جستجوی کوتاه انجام دهید. اگر هشتگ مورد نظرتان، پست‌های زیادی داشته باشد قاعدتا ممکن است مطلب شما زیاد دیده نشود. اما اگر هشتگ شما، پست‌های کمی داشته باشد قطعا پست شما هم بازخورد خوبی خواهد گرفت.
  • همیشه از هشتگ‌های مرتبط با محتوای خود استفاده کنید.
  • از هشتگ‌های متنوع استفاده کنید. برخی از هشتگ‌ها به اصطلاح هشتگ‌های معروف هستند که زیاد جستجو می‌شوند. اگر فقط بخواهید از این هشتگ‌ها استفاده کنید، نه تنها دیده نمی‌شوید بلکه ممکن است اثر منفی نیز داشته باشد. پس سعی کنید از هشتگ‌های متنوع استفاده کنید یعنی هم هشتگ‌های معروف هم هشتگ‌های ساده و هم هشتگ‌های مرتبط با محتوا داشته باشید.

در رابطه با کپشن نویسی باید به یاد داشته باشید که این عمل می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد. البته که این کار در راستای انتخاب محتوا انجام می‌شود اما همیشه نوع محتوای شما مهم است. بنابراین حواستان به گزینه‌ی نوشتن کپشن مناسب و خوب باشد.

تولید محتوا یک ضرورت برای کسب و کارهای اینترنتی ‌است.
تولید محتوا یک ضرورت برای کسب و کارهای اینترنتی ‌است.

استفاده از هشتگ در متن تولید محتوای اینستاگرام

اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص توییتر و اینستاگرام هستید، به خوبی می‌دانید هشتگ چیست. اما آیا می‌دانید نحوه‌ی استفاده استراتژیک از این ابزار چیست؟ می‌دانید چگونه با کمک هشتگ‌ها می‌توانید خود را به اوج برسانید؟

هشتگ چیست؟

هشتگ یا # شامل یک کلمه یا گروهی از کلمات است که پس از این علامت نوشته می‌شوند. برای افرادی که سعی می‌کنند به صورت حرفه‌ای از این ابزار استفاده کنند، هشتگ در واقع برچسبی برای فراداده‌ها است. اما بدانید با کمک همین ابزار می‌توانید کسب‌وکار خود را ارتقا دهید.

۳ استراتژی کلیدی برای بازاریابی به وسیله هشتگ

برای اینکه بتوانید از هشتگ‌ها به صورت حرفه‌ای استفاده کنید، باید یکی از این سه استراتژی را انتخاب کنید:

  • نام تجاری و کمپین خاص
  • پرطرفدار
  • محتوا

هشتگ برای نام تجاری و کمپین

هشتگ تجاری به معنی نام کسب‌وکار شما است. بهتر است برای کسب‌وکار خود یک هشتگ بسازید. سعی کنید هشتگی برای کسب‌وکار خود بسازید که منحصر به فرد باشد.

هشتگ پرطرفدار

این هشتگ‌ها، هشتگ‌هایی هستند که محبوبیت خاصی در میان کاربران اینستاگرام پیدا کرده‌اند. اغلب افراد در پی جستجوی هشتگ‌های پرطرفدار هستند. اما توجه کنید که این هشتگ‌ها مدام عوض می‌شوند و جای خود را به هشتگ‌های دیگر می‌دهند. از طرفی بهتر است هشتگی را انتخاب کنید که بتوانید به کسب‌وکار خود آن را ارتباط دهید.

هشتگ محتوا

هشتگ محتوا هشتگی است که شما آن را در میان محتوای خود قرار می‌دهید. باقی هشتگ‌ها را می‌توانید در انتهای محتوای خود قرار دهید. توجه کنید که این هشتگ، هشتگی نیست که شما آن را برای معرفی برند خود استفاده می‌کنید. این هشتگ‌ها بیشتر در ارتباط با پستی است که بارگذاری کرده‌اید.

هشتگ‌ها راهی هستند که به شما کمک می‌کنند مخاطبان‌تان شما را راحت‌تر بیابند. پس بهتر است هشتگ‌هایی را انتخاب کنید که ‌شما را سریع‌تر به مقصود برسانند. شما از کدام هشتگ بیشتر استفاده می‌کنید؟

سخن پایانی

اگر صاحب یک کسب‌و‌کار نوپا هستید یا به دنبال توسعه‌ی کسب و کارتان هستید، می‌توانید با کمی تلاش از طریق تولید محتوای اینستاگرام و استفاده‌ی بهینه از اینستاگرام، به نتیجه‌ی دلخواه و فروش دلخواه خود برسید.

برای حضور در اینستاگرام نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • تقویم پست گذاری داشته باشید و همیشه با برنامه‌ریزی پیش بروید.
  • تنوع داشته باشید و از محتواهای متنوع استفاده کنید.
  • از هشتگ‌های درست استفاده کنید.

اگر فکر می‌کنید به کمک بیشتری برای صفحه اینستاگرام خودتان نیاز دارید، حتما برای ما کامنت بنویسید تا شما را راهنمایی کنیم.

منبع: socialmediaexaminer.com

بیشتر بخوانید

1 Comment

  1. DREHER7357

    متشکرم!!

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
ترندهای اجتماعی ۲۰۲۱
فرصت‌های اجتماعی را بهتر کشف کنید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
به بالای صفحه بردن