تولید محتوای اینستاگرام

توسعه کسب و کار اینترنتی با کمک تولید محتوای اینستاگرام

کسب‌وکارهای زیادی در اینستاگرام فعال هستند که بازدهی خوبی ندارند. برخی نکات ساده این مقاله می‌تواند به شما کمک کند که کسب‌وکار خودتان را رشد دهید و بازخورد بهتری بگیرید.
31 دسامبر 2020
در مطلب «توسعه کسب و کار اینترنتی با کمک تولید محتوای اینستاگرام» می‌خوانید:

می‌خواهید کسب‌وکار اینترنتی خود را با تولید محتوای اینستاگرام توسعه دهید اما نمی‌دانید این عمل را چگونه باید انجام دهید؟ در این مقاله به طور کامل با تولید محتوای اینستاگرام آشنا می‌شوید و یاد خواهید گرفت که چگونه یک برنامه منظم برای تولید محتوای اینستاگرام تدوین کنید.

چگونه یک قالب جذاب و ایده‌آل برای اینستاگرام بسازیم؟

در اصل یکی از روش‌های مهم برای جذب بازدید کننده در صفحه‌ی اینستاگرام، استفاده از پست‌ها، داستان‌ها و ویدیو‌های جذاب است. شاید بسیار از افراد این تفکر را داشته باشند که تنها این سه مورد مهم است اما این چنین نیست.

برای تولید محتوای اینستاگرام باید دقت داشته باشید که نکات مهم‌تری نیز وجود دارد. یکی از این نکات، ساختن یک قالب جذاب است.

هنگام ساختن یک قالب برای صفحه‌ی اینستاگرام خود باید همواره نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • استفاده‌ی درست و بهینه از رنگ‌ها.
  • فیلترها و ویرایش‌هایی که بر روی عکس‌های خود استفاده می‌کنید.
  • نوع محتوا و انتخاب محتوای درست برای پست‌ها.

باید به یاد داشته باشید که در چه زمینه‌ای مشغول به فعالیت هستید و کسب‌وکارتان مرتبط با چه دسته‌ای است. شاید این کار به نظر بیهوده بیاید اما همین کار ساده باعث می‌شود که بتوانید قالبی متناسب با فعالیت‌های خودتان انتخاب کنید.

به عنوان مثال:

  • اگر یک فروشگاه پوشاک و لباس هستید، می‌توانید قالب‌های متناسب با رنگ‌ لباس‌هایتان انتخاب کنید.
  • فیلترها و ادیت‌های مورد نظر خود را نیز با توجه به محصولات انتخاب کنید.

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها در میان شبکه‌های اجتماعی است. افراد به کمک این سیستم عامل می‌توانند به سادگی با دیگران ارتباط برقرار کنند و کسب‌وکار خود را به دیگران معرفی کنند. مهم‌ترین کار در اینستاگرام این است که بتوانید محتوایی را در صفحه خود یا کسب‌وکارتان بارگذاری کنید که بتواند مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. محتوایی که در اینستاگرام بارگذاری می‌کنید، انواع مختلفی دارد. اگر با انواع آن آشنا شوید می‌توانید به خوبی با مفهوم تولید محتوا در اینستاگرام نیز آشنا شوید.

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام
منظور از تولید محتوا در اینستاگرام

انواع تولید محتوا در اینستاگرام

محتوایی که می‌‌توانید در اینستاگرام تولید کنید، می‌تواند شامل عکس و فیلم باشد و البته به خوبی می‌دانید که باید این مدیا با متنی در زیر آن همراه باشد. اما محتوایی که با عکس و فیلم همراه است، انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نقل قول: نقل قول شامل جملات یا سخنان بزرگان می‌شود که می‌تواند برای مخاطبین شما جذاب و آموزنده باشد.
  • پست سبک زندگی: این پست‌ها شامل نقاط مشترک شما و مخاطبین شما هستند. اگر دوست دارید تا مخاطبانتان به ورزش و دویدن علاقه‌مند باشند، می‌توانید از تجربیات خود در زمینه دویدن و تمرینات روزانه خود نکاتی را ارائه دهید.
  • پست تبلیغاتی: می‌توانید با این گزینه هم کسب درآمد کنید هم مخاطبان خود را سرگرم کنید.
  • داستان برند
  • محتوای ویدئویی
  • هدایا
  • حقایق سرگرم کننده
  • پشت صحنه
  • پست ویژه

باید بدانید مطلبی که در اینستاگرام بارگذاری می‌کنید تا مخاطبان را به سمت خود جلب کنید، با نام محتوا شناخته می‌شود. اگر بتوانید محتوایی را در صفحه‌ی خود به اشتراک بگذارید که مخاطبان جدید را به سمت صفحه‌ی شما جذب کند، از طرفی مخاطبان سابق شما را نیز حفظ کند، به خوبی توانسته‌اید رسالت اینستاگرام را انجام دهید و محتوایی درست را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

چرا آموزش تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت دارد؟

بدیهی است که با این زمان بسیار زیاد که برای بررسی و مشاهده شبکه‌های اجتماعی اختصاص‌‌ می‌دهیم، کسب و کارها نیز بخواهند ما را به عنوان مشتریان بالقوه خود در این محیط‌ها پیدا کنند. حتی ممکن است افرادی که روزانه از صفحه اجتماعی یک شرکت بازدید می‌کنند، از تعداد کل افرادی که در یک روز به فروشگاه آنها مراجعه می‌کنند بیشتر باشد!

پس اصلا جای تعجب نیست که تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته باشد. چه بسا با تولید یک محتوای جذاب، کسب و کار خاصی بتواند سود سرشاری را در مدت زمان بسیار کوتاهی از آن خود کند!

چرا آموزش تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت دارد؟
چرا آموزش تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت دارد؟

یکی از این شبکه‌های اجتماعی بسیار پرطرفدار که جای خود را به شکل عجیبی در زندگی همه ما باز کرده، اینستاگرام است. اینستاگرام امکان ایجاد صفحه‌ای شخصی و انتشار فیلم و عکس را به شکلی رایگان برای همه افراد ایجاد کرده است. جالب است بدانید که این شبکه اجتماعی ماهانه بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد! این یعنی اینکه ممکن است افرادی بیش از جمعیت یک کشور، پست منتشر شده شما را مشاهده کنند!

احتمالا اکنون متوجه اهمیت آموزش تولید محتوا در اینستاگرام شده‌اید. چراکه با این مزایای بسیار بزرگ، قطعا داشتن اطلاعات کافی درباره نحوه انتشار و تولید محتوا در اینستاگرام ضروری خواهد بود. برای تأکید بیشتر بر اهمیت آموزش تولید محتوا در اینستاگرام، توجه شما را به حقایقی دیگر از این شبکه اجتماعی محبوب جلب می‌کنیم:

  • در هر ثانیه در حدود 995 عکس در اینستاگرام بارگذاری می‌شود. پس برای متمایز شدن نیاز به آموزش و یادگیری دارید.
  • تنها در کشور ایالات متحده امریکا بیش از 140 میلیون کاربر اینستاگرام وجود دارد. در نتیجه برای جذب مخاطبان بیشتر، نیاز به آموزش دارید.
  • 80 درصد از حساب‌های کاربری در اینستاگرام برای مقاصد شخصی هستند. بنابراین برای شناخت بیشتر مخاطبان خود نیاز به آموزش خواهید داشت. 
  • زنان بیش از مردان از اینستاگرام استفاده می‌کنند. این موضوع نیاز به آموزش و یادگیری درباره شناخت استراتژی‌های انتشار محتوا در اینستاگرام را دوچندان می‌کند.   

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

میزان فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی، به‌صورت روزافزون در حال افزایش است. اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی، از محبوبیت خاصی میان کاربران برخوردار هستند. امروزه کسب‌وکارهای آنلاین در اینستاگرام، افزایش یافته است و چگونگی تولید محتوا در پیج‌های اینستاگرامی، اهمیت زیادی دارد. روش‌هایی که برای تولید محتوا در اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌صورت مداوم تغییر می‌کند. برای آموزش تولید محتوا در این شبکه اجتماعی، با ما همراه باشید.

روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام

استفاده از عکس‌ها و فیلم‌ها، صداگذاری و نحوه نگارش متن در اینستاگرام، از اهمیت زیادی برخوردار است. این محتواها باعث می‌شوند که میزان بازدید از پیج شما افزایش یابد و به دنبال آن، کسب‌وکار شما رونق بیشتری بگیرد.

استفاده از عکس‌هایی که کیفیت زیادی دارند

تصاویر، اولین ابزاری هستند که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کنند. مهم‌ترین بخش اینستاگرام، پست‌ها هستند که در آن‌ها، از تصاویر و ویدئوها استفاده می‌شود. عکس‌هایی که کیفیت بالاتری دارند، محصول شما را بهتر به نمایش می‌گذارد و مخاطب را ترغیب می‌کند که از دیگر محتوای پیج شما نیز دیدن کند. عکس‌های کم‌کیفیت، تاثیر چندانی در جذب مخاطب ندارند؛ چراکه واضح نبودن آن‌ها، مخاطب را دلسرد می‌کند.

همکاری کردن با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی

کاربرانی که فالوورهای بیشتری دارند، بهتر می‌توانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. برای تولید محتوا در اینستاگرام و دیده‌شدن پیج خود، بهتر است با اینفلوئنسرهای محبوب وارد همکاری شوید تا به افزایش فالوورهای شما کمک کنند.

استفاده از هشتگ‌های مرتبط

پس از تولید محتوا در اینستاگرام، زیر هر پست هشتگ مرتبط با آن را وارد کنید. این کار باعث می‌شود که آمار بازدید از پیج شما افزایش یابد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از این هشتگ‌ها، پست‌های مشابه را مشاهده کنید و با ذخیره‌سازی آن‌ها، ایده‌های بیشتری برای خود جمع‌آوری نمایید.

تولید محتوا در اینستاگرام نکات بسیار مهمی دارد. باتوجه‌به این نکات و رعایت آن‌ها، شما می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن آمار بازدید از پیج و فالوورهای خود را افزایش دهید. به‌این‌ترتیب، کسب‌وکار شما رونق بیشتری می‌یابد.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام
آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

ایده‌های مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام

مدیریت تولید محتوا در اینستاگرام کار آسانی نیست. ارسال در زمان مناسب و ارائه ایده‌های جدید برای شکست دادن الگوریتم، چند‌تا از درگیری‌های کوچک رقابت در اینستاگرام است. نیازی نیست استراتژی که برای شما موفق بوده است را تغییر دهید، اما اگر برای تجدید رویکرد خود به کمی ایده جدید نیاز دارید، امتحان نوع جدیدی از پست‌ها و استوری‌ها می‌تواند ایده خوبی باشد. 

در ادامه چند ایده جدید را برای صفحه اینستاگرامتان معرفی می‌کنیم. 

با یک پازل به مخاطب خود استراحت دهید

از بدو ورود مخاطب به صفحه‌تان، فقط چند ثانیه وقت دارید تا نظر او را جلب کنید. استفاده از یک قالب کلی که مانند یک پازل است می‌تواند مخاطبان تازه وارد را میخکوب کند.

رویدادهای تکراری را از دست ندهید

برگزاری رویدادهای تکراری یکی از تاثیرگذارترین استراتژی‌ها برای جذب مشتری از طریق  تولید محتوا در اینستاگرام است. با توجه به نوع خدماتی که ارائه می‌دهید، بصورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه، رویدادهای مانند جشنواره‌های تخفیف و قرعه کشی برگزار کنید. می‌توانید از پست یا استوری برای اعلام این رویدادها استفاده کنید.

ابتدا کپشن را بنویسید، سپس عکس را پیدا کنید

اگر خود را برند خاصی می‌دانید، سعی کنید با نوشتن کپشن قبل از پیدا کردن یا گرفتن عکس، خود را به چالش بکشید. با این کار، شما ابتدا پیامی که می‌خواهید انتقال دهید را مشخص می‌کنید سپس یک عکس برای آن تولید می‌کنید. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها می‌شود.

پست‌های خود را به لینک‌های بیو خود ارتباط دهید

اینستاگرام بستر مناسبی برای افزایش ترافیک ورودی به سایت یا شبکه‌های اجتماعی دیگر شما است. می‌توانید بخشی از مطلب کلی‌تر را با طراحی‌های گرافیکی در صفحه اینستاگرامتان پست کرده و مخاطبان را دعوت کنید از طریق لینک موجود در بیو، به سایت رفته و بقیه مطلب را بخوانند.

ایده‌های مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام
ایده‌های مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش برنامه‌ریزی برای تولید محتوا در اینستاگرام

ایجاد یک برنامه محتوایی موفق برای تولید محتوا در اینستاگرام که یک پلتفرم رسانه اجتماعی پرسرعت و بصری است، سخت‌تر از چیزی است که فکر می کنید. 

طبق گزارش 2018 اینستاگرام منشن، 98 درصد از برندهای مد و 100 درصد از برندهای خودرو در حال حاضر در اینستاگرام هستند.

تنها راه دیده شدن میان این همه شلوغی، ایجاد یک برنامه محتوای موفق برای اینستاگرام است.

پیروی از این چهار نکته به شما کمک می‌کند تا یک برنامه محتوایی که می‌تواند به شما در افزایش دسترسی و دیده شدن برند خود در اینستاگرام کمک کند، ایجاد کنید.

فید محتوای خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید

اینستاگرام مکان شلوغی است.

برندها به طور متوسط ​​27.9 بار در ماه پست می گذارند.

به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید میزان دسترسی و تعامل برند بالایی داشته باشید، باید تقریباً هر روز پست بگذارید.

از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید

محتوای شما باید به موقع توسط مخاطب هدف شما کشف شود تا تأثیر آن به حداکثر برسد.

بهترین راه برای قابل کشف کردن محتوای خود استفاده از مرتبط‌‌ترین و دقیق‌ترین هشتگ‌ها است.

در زمان مناسب پست کنید

یکی دیگر از عوامل حیاتی که باعث می‌شود تولید محتوا در اینستاگرام شما به مخاطب مناسب برسد، زمان‌بندی است.

  • بهترین زمان برای ارسال پست: دوشنبه ساعت 11 صبح و چهارشنبه بین 10 تا 11 صبح.
  • بهترین روز: دوشنبه.
  • منسجم‌ترین تعامل: یکشنبه تا چهارشنبه، 10 صبح تا 3 بعد از ظهر.
  • بدترین روز برای ارسال: جمعه.
  • کمترین تعامل: اواخر شب و صبح زود از ساعت 11 شب تا ساعت 3 بامداد

نتایج را اندازه‌گیری کنید

مهم‌ترین بخش برنامه‌ریزی محتوای اینستاگرام، اندازه‌گیری است.

شما باید عملکرد هر یک از کمپین‌ها و پست‌های خود را اندازه‌گیری کرده و از نتایج در راستای بهینه سازی هشتگ، تولید محتوا و زمان‌بندی استفاده کنید.

شما باید معیارهای کلیدی زیر را دنبال کنید:

  • نظرات
  • نرخ تعامل
  • خرید (از طریق  لینک‌های قابل خرید)
آموزش برنامه‌ریزی برای تولید محتوا در اینستاگرام
آموزش برنامه‌ریزی برای تولید محتوا در اینستاگرام

نکات مهم در طراحی عکس برای اینستاگرام

به جرأت می‌توان گفت که اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در جهان است که بسیاری از افراد از آن به عنوان بستری برای درآمدزایی استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین بخش‌های فعالیت در اینستاگرام تولید محتوا است و با توجه به اینکه این پلتفرم شبکه‌ای برای اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو محسوب می‌شود، برای جذب مخاطب و افزایش درآمد، طراحی عکس اینستاگرام از ارکان اصلی به شمار می‌آید. برای عکسی که به عنوان پست در این شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم باید یک سری نکات را مدنظر قرار دهیم که در ادامه به این نکات اشاره می‌کنیم. 

تعریف یک نقطه کانونی واضح در عکس

اولین و مهم‌ترین نکته برای طراحی عکس اینستاگرام است که می‌تواند مخاطبان را ترغیب به مکث بر روی پست شما و درگیر شدن با آن بکند. تعیین یک نقطه کانونی جذاب در عکس و پرهیز از طراحی یک عکس شلوغ که می‌تواند چشم را گیج کرده و تأثیر منفی روی مخاطب بگذارد، می‌تواند در جذابیت پست شما برای مخاطبان تأثیر مثبت داشته باشد.

توجه به قانون یک سوم در عکاسی

یکی از قوانین کلاسیک عکاسی است که می‌توان در طراحی عکس اینستاگرام نیز آن را به کار بست. برای این کار باید تصویر مدنظر خود برای عکاسی را به 9 قسمت تقسیم کنید و سوژه اصلی عکس خود را تقاطع خطوط افقی و عمودی قرار دهید. همچنین می‌توانید نقطه کانونی تصویر خود را در یک سوم عکس قرار دهید و یک عکس جذاب داشته باشید.

نکات مهم در طراحی عکس برای اینستاگرام
نکات مهم در طراحی عکس برای اینستاگرام

استفاده از حاشیه سفید

یکی از راه‌های ساده‌ای که می‌تواند به جذابیت طراحی عکس اینستاگرام کمک کند و تأثیر بسیار خوبی در جذب مخاطب داشته باشد، قرار دادن حاشیه سفید در عکس است. به خصوص برای عکس‌هایی که شلوغ هستند این روش بسیار مؤثر و کاربردی خواهد بود و از شلوغی بیش از حد عکس شما می‌کاهد. 

ایجاد تعادل در عکس و توجه به تضادها

اگر می‌خواهید مخاطبان خود را افزایش دهید، در طراحی عکس اینستاگرام خود به ایجاد تضاد در اجزای عکس توجه ویژه داشته باشید. این تضاد می‌تواند در رنگ‌‌ها، اشکال، مقیاس، نور و هر چیز دیگری وجود داشته باشد. یکی از راه‌های ساده برای ایجاد تضاد در عکس استفاده از فیلترهای اینستاگرام یا برنامه‌های ویرایش عکس است. در گام اول استفاده از فیلترهای برنامه اینستاگرام برای طراحی عکس می‌تواند کمک کننده باشد زیرا بیشتر این فیلترها در نور عکس تغییر ایجاد کرده و تضاد لازم را به وجود می‌آورند و می‌توانند مخاطبان زیادی را به پست و محتوای شما جذب کنند.

برنامه‌ریزی برای تولید محتوای اینستاگرام

هنگامی که بدانید صفحه‌ی اینستاگرام‌تان به چه شکلی باید باشد، آماده هستد تا در مورد تولید محتوا برنامه‌ریزی کنید. قبل از اینکه بخواهید از محتواهای متفاوت برای جذب استفاده کنید، اول مطمئن شوید که با تولید محتوای اینستاگرام به چه چیزی می‌خواهید برسید؛ فروش بیشتر می‌خواهید؟ در پی دنبال کننده‌ی بیشتر هستید؟ اهداف تنظیم شده بسیار مهم هستند، چرا که هدف شماست که محتوای شما را تنظیم خواهد کرد.

به دنبال فردی پرانرژی و دارای وقت برای اکانت اینستاگرام کاری خود باشید! اگر دارای کسب و کار اینترنتی کوچک هستید، نیازی به مدیر برای اکانت خود نخواهید داشت اما اگر اینطور نیست و به تنهایی وقت کافی برای مدیریت کردن صفحه و مشتریان ندارید، حتما نیاز به کمک دارید.

در ابتدای کار باید با خود صادق باشید و حتما به موضوع وقت و حوصله داشتن فکر کنید. اگر این کار را بکنید می‌توانید بهتر صفحه‌ی اینستاگرام‌تان را مدیریت و برای آن به خوبی برنامه‌ریزی کنید.

تاثیر تولید محتوا در فروش
شما همیشه می‌توانید به کمک تولید محتوا فروش خوبی داشته باشید.

نکاتی برای تولید محتوای متنی اینستاگرام

اینستاگرام بدون شک محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است که افراد زیادی در آن عضویت داشته و وقت زیادی از روز و اوقات فراغت خود را در این شبکه اجتماعی سپری می‌کنند. به همین دلیل بستری فراهم شده است که مشاغل و کسب‌وکارها بتوانند از آن برای کسب درآمد استفاده کنند. تولید محتوای اینستاگرام یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن در این شبکه اجتماعی جذب مخاطب کرده و به درآمد مناسب دست پیدا کرد. برای تولید محتوای اینستاگرام یک سری نکات وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان در کمترین زمان ممکن به بیشترین جذب مخاطب دست پیدا کرد.

تولید محتوای اینستاگرام به صورت متن، عکس، ویدئو و صوت می‌تواند انجام شود و بهتر است از تمام امکانات این شبکه اجتماعی برای تولید محتوای متنوع استفاده کنید. موارد زیر نکاتی هستند که برای تولید محتوای اینستاگرام باید مورد توجه قرار بگیرد:

  • بازنویسی محتوا: برای تولید محتوای با کیفیت در این شبکه اجتماعی اگر وقت کافی برای تولید محتوای متنی ندارید، برندهای مطرح در حوزه کاری خود را بررسی کنید و با رعایت حقوق قانونی، محتوای آن‌ها را بازنویسی کرده و مورد استفاده قرار دهید.
  • تولید محتوا توسط مخاطبان (UGC): همچنین می‌توانید برای تولید محتوای اینستاگرام از کاربران خود کمک بگیرید. برای این کار می‌توانید با برگزاری یک مسابقه یا چالش از دنبال کننده‌های خود تقاضا کنید که درباره خدمات یا محصولات شما نظر خود را در قالب محتوای متنی ارسال کنند.
  • تعیین شخصیت برند: به این معنی که نوع برخورد و لحن خود در برخورد با مشتری را تعیین کرده و آن را ادامه دهید.
  • تعیین هویت بصری ویژه: برای پست‌ها و محتواهای خود یک قالب بصری ویژه و منحصر به فرد در نظر بگیرید که شما را از بقیه متمایز کند.
  • شناخت مخاطب و تعیین بهترین زمان انتشار محتوا: شما باید با توجه به کسب‌وکار خود مخاطبان هدف خود را مشخص کنید و با آزمون و خطا به این نکته دست پیدا کنید که این مخاطبان چه زمان‌هایی از روز، بیشتر در اینستاگرام حضور دارند و سپس در این بازه‌های زمانی به انتشار محتوا بپردازید.
  • استفاده از هشتگ‌ها: هشتگ‌هایی که صفحات کسب‌وکارهای معتبر در حوزه کاری شما در زیر پست‌ها مورد استفاده قرار داده‌اند را بررسی کرده و هشتگ‌هایی که بازدید و دنبال کننده بالایی دارند در زیر پست‌های خود استفاده کنید.

تقویمی را برای کانال‌تان برنامه‌ریزی کنید.

اکنون باید به مواردی که در یک روز می‌خواهید داخل صفحه‌ی خود قراردهید فکر کنید (فیلم، تصویر، متن و… ). با تولید محتواهای مختلف همیشه می‌توانید در اکانت خودتان تنوع را ایجاد کنید.

داشتن یک تقویم برنامه‌ریزی، چه در کسب‌وکارهای اینترنتی کوچک یا بزرگ، به شما کمک خواهد کرد که در کمال تنوع مطالب و عکس‌ها، محتواهای خوبی برای اینستاگرام خود تولید کنید. همچنین داشتن تقویم برنامه‌ریزی به مدیریت زمان شما و بهره‌وری بیشتر از زمان نیز کمک می‌کند.

برای مثال: یکی از راه‌های بالا بردن بازدید در صفحه‌ی اینستاگرام آن هم با استفاده از تنوع در تولید محتوا، استفاده از مطالب و متن‌های پربازده است. این متن‌ها می‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند که در این صورت، بازدید صفحه هم بیشتر می‌شود.

اما برای اینکه بتوانیم یک تقویم برنامه‌ریزی و پست گذاری مداوم داشته باشیم باید چه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که امروزه خوشبختانه برنامه‌های کمکی بسیار زیادی وجود دارد تا شما بتوانید تولید محتوای اینستاگرام را به خوبی انجام بدهید. برای مثال از این برنامه‌ها می‌توانیم به برنامه‌ی google sheet یا برنامه‌ی spreadsheet اشاره کنیم.

چگونه محتوای اینستاگرامی خوبی تولید کنیم؟

اگر یک برند یا شرکت بزرگ هستید، شاید یک شرکت تولید محتوا بتواند اغلب کار‌ها را با درایت بیشتری برای شما انجام دهد. حتی اگر کارهایی داشته باشید که قابل اجرا توسط خودتان باشند هم می‌توانید به کارشناسان تولید محتوا در این زمینه اعتماد کنید. کارشناسان تولید محتوا می‌توانند به صورت تمام وقت بر‌ روی تمام بخش‌های تولید محتوای شما تمرکز کنند.

اما اگر دارای یک کسب‌وکار کوچک هستید، شاید نیاز مبرمی بر تعداد زیادی کارشناسان تولید محتوا نداشته باشید و تنها یک الی دو کارشناس به صورت پاره وقت، که مطالب کوچک اما خوب را برای شما آماده کنند، برای شما کافی باشند.

اما مشکلی که در بیشتر کسب‌وکارهای کوچک اینستاگرامی دیده می‌شود این است که شما به عنوان صاحب صفحه شاید نتوانید خود را برای فعالیت روزانه آماده کنید و همین آماده نبودن ممکن است بازدید صفحه‌ی شما را به مرور زمان کم کند؛ چرا که:

  • کمتر پست قرار می‌دهید.
  • کمتر حوصله‌ی ویرایش و قرار دادن تصاویری را دارید.
  •  انگیزه‌ی ادامه‌ی کار را به مرور زمان از دست خواهید داد.

و اگر می‌خواهید به هدف خود، بازدید زیاد و داشتن یک صفحه‌ی اینستاگرام عالی برسید، باید تلاش‌های خود را افزایش دهید. فعالیت‌هایی مانند قراردادن تصاویر، فیلم، متن‌های مورد بازدید، عکس‌ها و اخبار پرطرفدار، محتواها و داستان‌هایی که عامیانه باشد و مردم بپسندند، می‌تواند به صفحه اینستاگرام شما کمک کند .

اما اگر تنها به دنبال فروش بیشتر و بازدید بیشتر جهت فروش محصولات خود هستید، باید چند نکته‌ی مهم را در نظر بگیرید:

  • همیشه موضوعات خود را در ذهن داشته باشید.
  • از عکس، فیلم و صدای با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • همیشه آماده‌ی تغییر استراتژی باشید.
محتوای با کیفیتی برای اینستاگرام تولید کنید
محتوای با کیفیتی برای اینستاگرام تولید کنید

برنامه‌های کمکی جهت تولید محتوای اینستاگرام

می‌توانید منابع تولید محتوای بصری (عکس،‌ فیلم و…) را از طریق بسیاری از برنامه‌ها دریافت کنید. یکسری از این برنامه‌ها برای عموم رایگان هستند اما برخی از آنها، با پرداخت هزینه قابل دسترس خواهند بود و استفاده‌ی رایگان برای عموم ندارند.

  • برنامه‌های رایگان مانند Unplash ,Pexels و Pixabay.
  • برنامه‌های غیررایگان مانند Shutterstock و Gatty Images.

چگونه برای تولید محتوای اینستاگرام خود برنامه‌ریزی کنیم؟

پس از قدم اول که توانستید محتوای مورد نظر خود را به خوبی تهیه کنید، نوبت آن است که برنامه‌ریزی دقیقی برای انتشار محتوای خود در صفحه‌ی اینستاگرام داشته باشید. هنگامی که برنامه‌ریزی داشته باشید می‌توانید مطمئن باشید که تقریبا به صورت مداوم پست خواهید گذاشت و این کار به طور قطع بازخورد خوبی خواهد داشت.

با کمی تجربه خواهید فهمید که چه زمان‌هایی برای پست گذاری بهتر است؛ اما واقعیت این است که زمان گذاشتن پست به سبک کاری شما مربوط می‌شود و همچنین بستگی به دنبال کننده‌های صفحه‌ی شما دارد. بهترین راه فهمیدن زمان مناسب این است که شما به صورت آزمایشی در ساعات مختلف روز پست گذاری خود را انجام دهید و در تمامی این ساعت‌ها مشاهده‌گر بازخورد‌ها باشید.

برنامه‌هایی هستند که در مدیریت چند صفحه‌ی کاری اینستاگرام به شما کمک می‌کنند. این برنامه‌ها قابلیت‌های زیادی دارند و در بهینه کردن زمان‌بندی و حتی انجام برنامه‌ریزی، مفید خواهند بود. یکی از این برنامه‌ها هوت سوییت (Hootsuite) است که چندین قابلیت مجزا دارد. برخی از امکانات این نرم افزارها عبارت اند از:

  • پیدا کردن عکس‌های باکیفیت و رایگان جهت استفاده در اینستاگرام.
  • تزئین کردن صفحه‌ی اینستاگرام با ادیت‌ها و فیلتر‌های متفاوت.
  • امکان همکاری با تمامی اعضای گروه جهت برنامه‌ریزی برای تولید محتوا.

چگونه تولید محتوای اینستاگرام خود را بهینه‌سازی کنید؟

هنگامی که محتوای خود را تولید کرده‌اید و برنامه‌ریزی دقیقی هم برای آن دارید، باید مطمئن شوید که روز به روز بازخورد شما بالاتر می‌رود و روند صعودی شما همیشه پابرجا بماند.

برای آنکه بتوانید این روند خوب را همیشه بهبود بخشید یک کار موثر دیگر هم می‌توانید انجام دهید آن هم هشتگ‌گذاری است. هشتگ‌ها قسمت بزرگ و مهمی از اینستاگرام هستند. هشتگ‌گذاری درست و مرتبط باعث بالا رفتن بازدید می‌شود.

اگر شما یک تولیدی بزرگ دارای برند خاص هستید شاید زیاد برایتان مهم نباشد که از هشتگ برای دیده شدن استفاده کنید. اما اگر یک شرکت کوچک و متوسط با بازدید و باز‌خورد متوسط هستید، حتما باید از این امکان اینستاگرام برای صفحه‌ی خود استفاده کنید.

حال چند راهکار اساسی به شما خواهیم گفت تا توسط این راهکارها بتوانید از هشتگ گذاری بهینه استفاده کنید:

  • همیشه از هشتگ‌ها استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از هشتگ‌های مورد نظرتان، یک جستجوی کوتاه انجام دهید. اگر هشتگ مورد نظرتان، پست‌های زیادی داشته باشد قاعدتا ممکن است مطلب شما زیاد دیده نشود. اما اگر هشتگ شما، پست‌های کمی داشته باشد قطعا پست شما هم بازخورد خوبی خواهد گرفت.
  • همیشه از هشتگ‌های مرتبط با محتوای خود استفاده کنید.
  • از هشتگ‌های متنوع استفاده کنید. برخی از هشتگ‌ها به اصطلاح هشتگ‌های معروف هستند که زیاد جستجو می‌شوند. اگر فقط بخواهید از این هشتگ‌ها استفاده کنید، نه تنها دیده نمی‌شوید بلکه ممکن است اثر منفی نیز داشته باشد. پس سعی کنید از هشتگ‌های متنوع استفاده کنید یعنی هم هشتگ‌های معروف هم هشتگ‌های ساده و هم هشتگ‌های مرتبط با محتوا داشته باشید.

در رابطه با کپشن نویسی باید به یاد داشته باشید که این عمل می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد. البته که این کار در راستای انتخاب محتوا انجام می‌شود اما همیشه نوع محتوای شما مهم است. بنابراین حواستان به گزینه‌ی نوشتن کپشن مناسب و خوب باشد.

تولید محتوا یک ضرورت برای کسب و کارهای اینترنتی ‌است.
تولید محتوا یک ضرورت برای کسب و کارهای اینترنتی ‌است.

استفاده از هشتگ در متن تولید محتوای اینستاگرام

اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص توییتر و اینستاگرام هستید، به خوبی می‌دانید هشتگ چیست. اما آیا می‌دانید نحوه‌ی استفاده استراتژیک از این ابزار چیست؟ می‌دانید چگونه با کمک هشتگ‌ها می‌توانید خود را به اوج برسانید؟

هشتگ چیست؟

هشتگ یا # شامل یک کلمه یا گروهی از کلمات است که پس از این علامت نوشته می‌شوند. برای افرادی که سعی می‌کنند به صورت حرفه‌ای از این ابزار استفاده کنند، هشتگ در واقع برچسبی برای فراداده‌ها است. اما بدانید با کمک همین ابزار می‌توانید کسب‌وکار خود را ارتقا دهید.

۳ استراتژی کلیدی برای بازاریابی به وسیله هشتگ

برای اینکه بتوانید از هشتگ‌ها به صورت حرفه‌ای استفاده کنید، باید یکی از این سه استراتژی را انتخاب کنید:

  • نام تجاری و کمپین خاص
  • پرطرفدار
  • محتوا

هشتگ برای نام تجاری و کمپین

هشتگ تجاری به معنی نام کسب‌وکار شما است. بهتر است برای کسب‌وکار خود یک هشتگ بسازید. سعی کنید هشتگی برای کسب‌وکار خود بسازید که منحصر به فرد باشد.

هشتگ پرطرفدار

این هشتگ‌ها، هشتگ‌هایی هستند که محبوبیت خاصی در میان کاربران اینستاگرام پیدا کرده‌اند. اغلب افراد در پی جستجوی هشتگ‌های پرطرفدار هستند. اما توجه کنید که این هشتگ‌ها مدام عوض می‌شوند و جای خود را به هشتگ‌های دیگر می‌دهند. از طرفی بهتر است هشتگی را انتخاب کنید که بتوانید به کسب‌وکار خود آن را ارتباط دهید.

هشتگ محتوا

هشتگ محتوا هشتگی است که شما آن را در میان محتوای خود قرار می‌دهید. باقی هشتگ‌ها را می‌توانید در انتهای محتوای خود قرار دهید. توجه کنید که این هشتگ، هشتگی نیست که شما آن را برای معرفی برند خود استفاده می‌کنید. این هشتگ‌ها بیشتر در ارتباط با پستی است که بارگذاری کرده‌اید.

هشتگ‌ها راهی هستند که به شما کمک می‌کنند مخاطبان‌تان شما را راحت‌تر بیابند. پس بهتر است هشتگ‌هایی را انتخاب کنید که ‌شما را سریع‌تر به مقصود برسانند. شما از کدام هشتگ بیشتر استفاده می‌کنید؟

استراتژی‌های تولید محتوای اینستاگرام

امروزه می‌توان اینستاگرام را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سرتاسر دنیا به حساب آورد. این شبکه اجتماعی محلی بسیار عالی برای کسب درآمد برای افراد، شرکت‌ها و… است. به طور معمول در اینستاگرام صفحاتی که در تولید محتوای جذاب‌تر و مفیدتر موفق‌تر هستند، توانایی دیده شدن بیشتری هم توسط مخاطبین و کاربران این شبکه اجتماعی را دارا هستند. اما باید این را دانست که نداشتن یک استراتژی تولید محتوا خوب این اتفاق را برای شما رقم نخواهد زد.

استراتژی‌های تولید محتوای اینستاگرام
استراتژی‌های تولید محتوای اینستاگرام

داشتن استراتژی تولید محتوای اینستاگرام به چه معناست؟

در هر کسب‌و‌کاری داشتن برنامه و زمان‌بندی مشخص از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع این استراتژی است که به شما کمک می‌کند تا برای انجام کارهای تولید محتوای خود برنامه‌ریزی خوب داشته و آن‌ها را در زمان بندی مشخص انجام دهید. در حقیقت یک استراتژی منظم در کسب‌و‌کار به معنای آن است که شما از قبل بدانید چه فعالیت‌ها و کارهایی را در چه مدت زمانی می‌خواهید انجام دهید. 

مراحل رسیدن به یک استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

  1. داشتن هدفی مشخص: اولین قدم برای رسیدن به یک استراتژی تولید محتوا داشتن هدف است. شما بایستی هدف خود را از تولید محتوا مشخص کنید. آیا می‌خواهید صرفا کار برندینگ انجام دهید؟ یا خیر، هدفتان از تولید محتوا فروش محصولات یا ارائه خدمات است. این اهداف می‌تواند روند تولید محتوا و استراتژی کلی صفحه اینستاگرام شما را مشخص کند. 
  2. شناخت مخاطبین: این امر در استراتژی تولید محتوا بسیار تاثیرگذار است. شما بایستی حتما بدانید که مخاطبین شما از چه قشری هستند، نیازها و مشکلاتشان چیست و علاقه‌مند به چه نوع محتوایی هستند. این مورد به شما کمک می‌کند تا محتوای مناسبی تولید کرده و همچنین نحوه‌ی تولید محتوا را متناسب با مخاطبین خود تنظیم کنید. 
  3. محتوای متناسب با کسب و کار: برای تولید محتوا لازم است که شما نه تنها از محتوای متنی و صوتی استفاده کنید، بلکه از محتوای تصویری، ویدیویی و اینفوگرافیکی نیز بهره‌ ببرید. انتشار یک محتوا به صورت بصری می‌تواند تاثیر بیشتری نسبت به یک متن بر مخاطب بگذارد؛ گرچه نوشتن متن نیز می‌تواند در استوری اینستاگرام صورت بپذیرد. معمولا مخاطبین اینستاگرام به دیدن تصاویر و ویدیوها علاقه بیشتری دارند. استفاده از ویدیوهای اسلایدی و یا به صورت IGTV می‌تواند متناسب با سلیقه شما و یا مخاطبین‌تان باشد. در صورتی که تمایل به گذاشتن محتوای زیاد در طول روز دارید، برای این امر استوری اینستاگرام می تواند گزینه بهتری برای شما باشد.
  4. داشتن تعامل با مخاطبین: یک صفحه اینستاگرام خوب همیشه سعی می‌کند تا با مخاطبین خود در تعامل باشد و در صورت امکان پاسخ آن‌ها را بدهد. شما می‌توانید با راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی محتوای صفحه شما را به اشتراک و یا محتوایی درباره آن منتشر کنند. این امر به بزرگ‌تر شدن جامعه‌ی مخاطبین شما نیز کمک می‌کند.
مراحل رسیدن به یک استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
مراحل رسیدن به یک استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

 

سخن پایانی

اگر صاحب یک کسب‌و‌کار نوپا هستید یا به دنبال توسعه‌ی کسب و کارتان هستید، می‌توانید با کمی تلاش از طریق تولید محتوای اینستاگرام و استفاده‌ی بهینه از اینستاگرام، به نتیجه‌ی دلخواه و فروش دلخواه خود برسید.

برای حضور در اینستاگرام نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • تقویم پست گذاری داشته باشید و همیشه با برنامه‌ریزی پیش بروید.
  • تنوع داشته باشید و از محتواهای متنوع استفاده کنید.
  • از هشتگ‌های درست استفاده کنید.

اگر فکر می‌کنید به کمک بیشتری برای صفحه اینستاگرام خودتان نیاز دارید، حتما برای ما کامنت بنویسید تا شما را راهنمایی کنیم.

منبع: socialmediaexaminer.com

بیشتر بخوانید

1 Comment

  1. DREHER7357

    متشکرم!!

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
ترندهای اجتماعی ۲۰۲۱
فرصت‌های اجتماعی را بهتر کشف کنید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
پیمایش به بالا
× پشتیبانی آنلاین