افزایش ترافیک سئو با استفاده از Ubersuggest

راهنمای گام به گام افزایش ترافیک سئو با استفاده از Ubersuggest

ابزارهای متعددی در زمینه سئو وجود دارند که گزارش‌های متنوعی را از ترافیک سئو در اختیار کاربر قرار می‌دهند. اما کار با این ابزارها ممکن است موجب سردرگمی شما شود. در اینجا، ما یک راهنمای جامع و گام به گام برای افزایش ترافیک سئو با استفاده از Ubersuggest را ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید تا با این ابزار قدرتمند آشنا شوید.
22 فوریه 2021
در مطلب «راهنمای گام به گام افزایش ترافیک سئو با استفاده از Ubersuggest» می‌خوانید:

تعداد زیادی ابزار و گزارشات متعددی در زمینه‌ی سئو وجود دارد. اما وقتی از آن‌ها استفاده می‌کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ دچار سردرگمی می‌شوید.

نگران نباشید. متأسفانه، این طبیعی است و شاید روزی بتوانم آن را اصلاح کنم.

اما در حال حاضر، بهترین کاری که از دستم بر می‌آید این است که به شما نحوه‌ی افزایش ترافیک سئو با استفاده از Ubersuggest را آموزش دهم. به این طریق، شما دقیقاً خواهید دانست چه کاری انجام دهید، حتی اگر هیچگاه با سئو کار نکرده باشید. پس بیایید شروع کنیم.

گام 1 افزایش ترافیک سئو: ایجاد یک پروژه

گام اول در افزایش ترافیک سئو، ایجاد یک پروژه جدید است.  برای این منظور به داشبورد Ubersuggest بروید و به صورت رایگان ثبت نام کنید.

زمانی که این کار را انجام دادید، از شما می‌خواهم بر روی «Add Your First Project» کلیک کنید.

ایجاد پروژه جدید برای افزایش ترافیک سئو
ایجاد یک پروژه جدید

سپس، URL و نام وبسایت خود را وارد کنید.

وارد کردن URL و نام وبسایت
وارد کردن URL و نام وبسایت

سپس، کشور یا شهری که کسب‌وکارتان در آنجا قرار دارد را انتخاب کنید. اگر کسب‌وکار شما دولتی است، پس نام کشوری که در آن هستید را انتخاب کنید. اگر کسب‌وکار محلی دارید، نام شهر را تایپ کنید و بر روی «Next» کلیک کنید.

اگر کسب‌وکار شما در چندین کشور یا شهر فعالیت دارد، می‌توانید نام این کشورها و شهرها را به صورت همزمان پشت سر هم تایپ کنید و هر کشور یا شهر را انتخاب کنید.

انتخاب شهر یا کشور
انتخاب شهر یا کشور

با فرض این که سایت شما به کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) مرتبط باشد، شما فهرستی از کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید آنها را به صورت خودکار در سمت چپ ردیابی کنید. جدا از ردیابی هر یک از آنها، می‌توانید کلمات کلیدی دیگر را نیز ردیابی کنید. فقط لازم است کلمات کلیدی که می‌خواهید ردیابی کنید را تایپ کرده و بر روی کلمه‌ی «Enter» کلیک کنید.

وارد کردن کلمات کلیدی برای ردیابی
وارد کردن کلمات کلیدی مورد نظر برای ردیابی

روی دکمه‌ی «Next»، سایت شما را به داشبوردتان منتقل خواهد کرد. این کار شاید چند دقیقه‌ای زمان ببرد اما داشبورد چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد بود:

داشبورد
داشبورد

بر روی کادر «Tracked Keywords» کلیک کنید و پروفایل وبسایت خود را بارگذاری کنید.

کادر «Tracked Keywords»
کادر «Tracked Keywords»

نکته‌ی قابل توجه در مورد این گزارش آن است که شما می‌توانید رتبه‌بندی در طول زمان را هم بر روی موبایل و هم بر روی دسکتاپ مشاهده کنید. این موضوع بسیار حائز اهمیت است زیرا گوگل دارای یک ایندکس موبایل است، یعنی به احتمال زیاد رتبه‌بندی شما بر روی موبایل با رتبه‌بندی بر روی دسکتاپ کمی تفاوت دارد.

اگر بخواهید ببنید که رتبه‌بندی شما بر روی ایندکس موبایل گوگل چگونه است، فقط کافی است بر روی آیکون «موبایل» کلیک کنید.

این گزارش به توضیح اضافی نیاز ندارد و رتبه‌بندی شما در طول زمان برای هر یک از کلمات کلیدی که ردیابی می‌کنید را نشان می‌دهد. شما همواره می‌توانید کلمات کلیدی دیگری را اضافه کنید و حتی بین موقعیت‌های مکانی تغییر وضعیت دهید.

به عنوان مثال، هنگام نوشتن این پست وبلاگ، رتبه‌بندی من بر روی دسکتاپ برای عبارت «SEO» در ایالات متحده، 4 بود. اگرچه، در انگلستان رتبه‌ی 16 را به خود اختصاص دادم. به نظر می‌رسد که باید بر روی این رتبه‌بندی در انگلستان کار کنم.

وضعیت رتبه‌بندی در انگلستان
وضعیت رتبه‌بندی در انگلستان

نکته‌ی جالب گزارش این است که شما می‌توانید کلمه‌ی کلیدی مورد نظر خود را امتحان کرده و رتبه‌بندی خود طی زمان را ردیابی کنید. به عنوان مثال، در اینجا تصویری از سایت من آورده شده است.

رتبه‌بندی در طول زمان
گزارش رتبه‌بندی در طول زمان

هدف از این گزارش، دنبال کردن پیشرفت سئو است. اگر در مسیر درست قدم بر می‌دارید، رتبه‌بندی شما باید با گذشت زمان بهتر شود.

مطمئنا، رتبه‌بندی شما در برخی هفته‌ها بالا و برخی هفته‌ها پایین خواهد بود؛ اما با گذشت زمان، شما باید شاهد بالا رفتن رتبه‌بندی خود باشید.

محتوای ویژه کلمه پزی

این محتوا و مجموعه‌ آموزش‌های ویژه تنها برای مشتریان یا کاربران ویژه کلمه پزی در نظر گرفته شده‌اند.

برای خواندن ادامه مقاله وارد شوید یا هم اکنون به خانواده بزرگ کلمه پزی بپیوندید و آموزش‌های حرفه‌ای دریافت کنید.

همچنین می‌توانید با خرید از کلمه پزی، اشتراک ویژه کلمه پزی را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن