بررسی دستی سایت توسط گوگل

بررسی دستی سایت توسط گوگل چگونه انجام می‌شود؟

برای بررسی دستی سایت توسط گوگل از الگوریتم‌هایی استفاده می‌شود. این الگوریتم‌ها به صورت مستمر توسط گوگل در حال بروزرسانی هستند. یکی از روش‌هایی که گوگل برای بهبود این الگوریتم‌ها از آن استفاده می‌کند، ارزیاب‌های کیفی جستجو (search quality raters) هستند. برای این که بدانید سایت شما در حال بررسی است یا نه بهتر است از سیستم تحلیل‌گر گوگل (Google Analytics) استفاده کنید. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم.
4 ژانویه 2021

آیا می‌دانید گوگل بر اساس کلمه کلیدی، چگونه وب‌سایت‌ها را در رده‌های ۱، ۲ و ۳ رتبه‌بندی می‌کند؟

خب، به منظور بررسی دستی سایت توسط گوگل از یک الگوریتم استفاده می‌شود، اما همانطور که می‌دانید الگوریتم‌ها اساساً کامل نیستند به همین علت گوگل دائماً در حال بهبود این روند است. یکی از راه‌هایی که آنها سعی می‌کنند با استفاده از آن الگوریتم خود را بهبود بخشند، ارزیاب‌های کیفی جستجو (search quality raters) هستند.

ارزیاب کیفی جستجو چیست؟

گوگل می‌داند که همیشه می‌توانند نتایج جستجوی خود را بهتر کنند و یکی از این راه‌ها این است که انسان‌ها برای هر کلمه کلیدی فهرستی ایجاد کنند. بنابراین، در سراسر جهان افرادی هستند که بررسی دستی سایت توسط گوگل را انجام می‌دهند. این افراد وب‌سایت‌ها را بر اساس این دستورالعمل‌ها بررسی می‌کنند.

اگرچه، بررسی دستی سایت توسط گوگل روش طولانی و گسترده‌ای است اما نکته مهمی که در رابطه با این روش وجود دارد این است که ارزیاب‌های کیفی جستجو نمی‌توانند به طور مستقیم بر روی رتبه‌بندی سایت‌ها تاثیر بگذارند، در عوض آنها به مهندسانی که الگوریتم‌ها را کدگذاری می‌کنند بازخوردی می‌دهند تا بتوانند آن را در جهتی بسازند که مرتبط با جستجو باشد.

اکنون سوال اصلی این است که چگونه می‌توان بررسی دستی سایت توسط گوگل را تشخیص داد؟

ابتدا از شما می‌خواهم که به سیستم تحلیل‌گر گوگل (Google Analytics) خود وارد شوید و به قسمت گزارش دیدکلی مخاطبان (Audience overview) بروید.

قسمت گزارش دیدکلی مخاطبان (Audience overview)
قسمت گزارش دیدکلی مخاطبان (Audience overview) در تحلیل‌گر گوگل

سپس بر روی گزینه «Add segment» کلیک کنید. صفحه نمایش شما باید چیزی شبیه به این عکس باشد.

گزینه «Add segment»
کلیک بر روی گزینه «Add segment»

سپس بر روی گزینه «New segment+» کلیک کنید.

گزینه «New segment+»
کلیک بر روی گزینه «New segment+»

صفحه نمایش شما باید مانند تصویر بالا باشد.

از شما می خواهم که بر روی گزینه «condition» در قسمت نوار ابزار «Advanced» کلیک کنید، پس از انجام این کار همه گزینه‌ها را طبق تصویر زیر پر کرده، سپس برروی گزینه «save» کلیک کنید.

گزینه «condition» در قسمت نوار ابزار «Advanced»
کلیک بر روی گزینه «condition» در قسمت نوار ابزار «Advanced»

فقط در هنگام پر کردن جدول اطمینان حاصل کنید که بر روی گزینه «or» کلیک کرده باشید نه روی گزینه «and» و همچنین مطمئن شوید که در ستون اول گزینه «source» را انتخاب کرده باشید. اکنون یک قسمت جدید ایجاد کردید، وقت آن است که بفهمید آیا ارزیاب کیفی از سایت شما بازدید کرده است یا خیر.

نحوه شناسایی ارزیاب‌های کیفی جستجو

زمانی که در تحلیل‌گر گوگل هستید، می‌خواهید مطمئن شوید که بر روی بخشی که خودتان ایجاد کردید، کلیک خواهید کرد. اگر عکس مربوطه را که ضمیمه کرده‌ام کپی کرده باشید، متوجه برچسب «search Engin Evaluators» خواهید شد.

وقتی که بر روی آن کلیک کنید احتمالاً گرافیکی را مشاهده می‌کنید که چیزی شبیه به تصویر زیر است:

برچسب «search Engin Evaluators»
کلیک بر روی برچسب «search Engin Evaluators»

متوجه خواهید شد که هیچ کدام از ارزیاب‌های کیفی در مدت زمان تعیین شده از سایت من بازدید نکرده‌اند؛ این یک امر عادی است زیرا اکثر اوقات آنها روزانه به سایت شما مراجعه نکرده و یا اغلب کلا بازدید نمی‌کنند. از جمله موارد دیگری که باید بدانید این است که در کنار عنوان «Audience overview» سپر زرد رنگی طبق تصویر وجود دارد. سبز بودن نشان دهنده وضعیت خوب سایت و اگر زرد باشد به این معنی است که داده‌ها و اطلاعات شما در حال بررسی و نمونه برداری است.

سپر زرد رنگ
سپر زرد رنگ

اگر شما سپر زرد رنگ را می‌بینید، محدوده زمانی خود را کاهش دهید. به این ترتیب سپر سبز رنگ را در کنار عنوان «Audience Overview» می‌بینید، مانند تصویر زیر:

سپر سبز رنگ
سپر سبز رنگ

به طور کلی به ندرت اتفاق میفتد که ارزیاب‌های کیفی هر ماه از سایت شما بازدید کنند اما اگر شما محدوده زمانی خود را گسترش دهید قادر به مشاهده آنها خواهید بود. هنگامی که با گسترش دادن محدوده زمانی آنها را مشاهده کردید، محدوده تاریخ را کوتاه کنید تا از داده‌های شما نمونه‌برداری نکنند، در این هنگام می‌فهمید که آنها در سایت شما به دنبال چه چیزی هستند.

راه حل کشف آنچه ارزیاب‌های کیفی در سایت شما انجام می‌دهند این است که به گزارش «site content» در تحلیل‌گر گوگل نگاه کنید که به شما کمک می‌کند نتایجی مانند تصویر بالا را ببینید. برای دست یافتن به این گزارش بر روی گزینه «Behavior»، سپس «site content» و سپس «All pages» کلیک کنید.

گزارش «site content» در تحلیل‌گر
کلیک بر روی «All Pages» در گزارش «site content» در تحلیل‌گر


هدف از ارزیاب‌های کیفی، کمک به روند بهبود الگوریتم گوگل است و چه آنها از سایت شما بازدید کرده باشند یا نه، باید هدف شما این باشد که سایت شما به بهترین و با کیفیت‌ترین سایت‌ها در صنعت خودتان مبدل شود. 

با این اطلاعات چه کار کنم؟

شما می‌توانید با انجام ۳ کار زیر آن را عملی کنید:

  1. دستورالعمل‌های کیفی را که گوگل منتشر کرده است دنبال کنید. این دستورالعمل ۱۶۸ صفحه است که با چکیده‌برداری از آن، به درک خوبی از عملکرد آنها برای جستجو و ارزیابی می‌رسید.
  2. همیشه کاربر را اولویت اول خود قرار دهید. درست است که رتبه‌های برتر گوگل می‌خواهید اما تنها بر روی گوگل تمرکز نکنید بلکه بر روی کاربر متمرکز شوید در درازمدت این بینش به شما کمک می‌کند تا به رتبه‌های بالاتری برسید، زیرا هدف گوگل بهینه‌سازی الگوریتم‌های خود نظیر “سئو” یا “ایجاد لینک” برای جذب رضایت کاربر است.
  3. توصیه‌های گوگل برای عملی کردن تغییرات و بهینه‌سازی الگوریتم‌ها را بررسی کنید.

نتیجه‌گیری

اگر هر از گاهی ارزیاب‌های کیفی، بررسی دستی سایت توسط گوگل را انجام می‌دهد، به هیچ عنوان نگران نباشید. این موضوع به آن معنا نیست که رتبه شما روند نزولی و یا صعودی داشته است و بالعکس. اگر هیچ ارزیاب کیفی را در سایت خود مشاهده نمی‌کنید باز هم ناراحت نباشید زیرا این موضوع به معنای آن نیست که شما هرگز رتبه خوبی در گوگل کسب نخواهید کرد.

با محبوبیت بیشتر وبسایت خود، متوجه می‌شوید که با گذشت زمان شانس شما در رابطه با افزایش آمار بازدید ارزیابان کیفی از سایت بیشتر خواهد شد، این بدان معناست که بهتر است تمرکز خود را بر روی رضایت کاربر قرار داده و بهترین تجربه را برای آنها به وجود آورید، بدین ترتیب در درازمدت برنده خواهید شد.

منبع: neilpatel.com

بیشتر بخوانید

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
ترندهای اجتماعی ۲۰۲۱
فرصت‌های اجتماعی را بهتر کشف کنید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
پیمایش به بالا
× پشتیبانی آنلاین