چک لیست بازاریابی محتوا در سال 2020

چک لیست بازاریابی محتوا

بیش از 84 درصد از شرکت‌های بزرگ آمریکایی از استراتژی‌های بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند. همین آمار بیانگر تاثیر آن بر ادامه حیات برندهاست. به منظور آشنایی با ابزارها و تاکتیک‌های جدید ما یک چک لیست بازاریابی محتوا در سال 2020 تهیه کرده‌ایم که به شما در انتخاب بهترین استراتژی بازاریابی کمک خواهد کرد.
28 مارس 2021
در مطلب «چک لیست بازاریابی محتوا» می‌خوانید:

25 موردی که حتما باید در سال 2020 انجام دهید.

چک لیست بازاریابی محتوا

  1. سند استراتژی بازاریابی محتوای شما
  2. آنالیز تاکتیک‌های رقیبان‌تان
  3. آنالیز تجربه کاربری
  4. پیدا کردن بهترین عنوان‌های محتوا با تحقیق عنوان
  5. منطبق کردن محتوا با هر مرحله از سفر مشتری
  6. همکاری با تیم فروش‌تان
  7. صحبت کردن با بخش پشتیبانی مشتریان برای فهمیدن مشکلات آنها
  8. فروم‌ها را بررسی کنید تا بفهمید کاربران به چه چیزهایی علاقه‌مند هستند.
  9. ساخت محتوای منطبق بر سئو با استفاده از ابزار قالب محتوای سئو شده
  10. استفاده از مزیت‌های تولید محتوا توسط کاربران
  11. ساخت ویدئوهای کوتاه برای فیسبوک و اینستاگرام
  12. برنامه‌ریزی برای پخش زنده از یوتیوب
  13. توسعه اینفوگرافیک‌ها و طراحی‌های تصویری
  14. ساخت محتواهای تعاملی‌تر
  15. بهینه‌سازی محتوا در لحظه با استفاده از ابزار مشاور نوشتن مقاله منطبق بر سئو
  16. انتشار تحقیقات یا مقالاتی که بر پایه داده‌ها هستند
  17. انتشار راهنماهای مفید و کامل
  18. همکاری با دیگر برندها در یک «ارتقا بازاریابی مشترک»
  19. به کارگیری اینفلوئنسرهای کوچک
  20. پشتیبانی از اخبار و رویدادهای مهم
  21. پیدا کردن بهترین مقالات‌تان با استفاده از ابزار «ارزیابی محتوا»
  22. تبدیل چند مقاله به یک کتاب الکترونیکی
  23. بروزرسانی مقاله‌هایی که پتانسیل سئو خوبی دارند.
  24. محتوای خود را برای سرچ صوتی و موبایل تنظیم کنید
  25. بهبود شهرت برندتان با استفاده از ابزار «پیگیری برند»

مقدمه

در سال 2018 حدود 84 درصد شرکت‌های آمریکایی با بیش از 100 کارمند، از تاکتیک‌های بازاریابی محتوا استفاده می‌کردند. اگرچه این موضوع شگفت‌انگیز نیست اما نشان می‌دهد که چه قدر بازاریابی محتوا برای اکثر برندها در سال 2021 و پس از آن، حیاتی است.

اما خیلی ساده است که خود را در یک مسیر بازاریابی محتوا پیدا کنید. بازاریابان محتوا تمایل دارند که روال خاص خودشان را داشته باشند و از بهترین تمرین‌ها برای تولید محتوا، گسترش و آنالیز استفاده کنند.

به هر حال اگر شما برای مدت طولانی روش‌های قدیمی خودتان را حفظ کنید و راکد بمانید، برندتان و محتوای‌تان کم کم از دور خارج می‌شود. اگرچه ممکن است شما یک ماشین خوب برای تولید محتوا باشید اما بسیار مهم است که روندهای بازاریابی محتوای به‌روز را بررسی کنید و تجربه استفاده از تکنیک و ابزارهای جدید را داشته باشید.

برای کشف ابزارهای جدید و ماندن در روندهای بازاریابی محتوای جدید، ما برای شما یک چک لیست بازاریابی محتوا در سال 2021 را آماده کردیم تا به شما کمک کنیم این روند را ادامه دهید. از این تاکتیک‌ها، ایده‌ها و ابزارها استفاده کنید تا به بهترین استراتژی بازاریابی محتوا برای امسال دست پیدا کنید.

1. سند استراتژی بازاریابی محتوای شما

آیا می‌دانید که تنها 39 درصد از بازاریابان محتوا یک سند استراتژی بازاریابی محتوا برای شرکت‌شان دارند؟ در بین سازمان‌های موفق البته این رقم به 65 درصد می‌رسد.

این نشان می‌دهد که احتمال دستیابی به اهداف برای کسانی که اهداف خودشان را می‌نویسند، بیشتر است. این موضوع در مورد سند استراتژی بازاریابی محتوا نیز صدق می‌کند. در سال 2021 زمانی را پیدا کنید تا استراتژی محتوایی، اهداف و تلاش‌های سازمان خود را بنویسید و آن‌ها را بررسی کنید. سپس فرآیند بازاریابی محتوای خود را آنالیز کنید. آیا شما روی ریل هستید؟ کجا می‌توانید بهتر عمل کنید؟

2. آنالیز تاکتیک‌های رقیبان‌تان

هنگامی که احساس می‌کنید محتوای شما بسیار یکنواخت و تکراری شده است، وقت آن است که به دنبال الهام گرفتن باشید. با آنالیز تاکتیک‌های رقیبان‌تان کار را شروع کنید و کشف کنید که چگونه استراتژی محتوای شما می‌تواند از میان انبوه محتواها بدرخشد و خودش را نشان دهد.

یک بخش از استراتژی محتوای خود را مشخص کنید که می‌خواهید آن را بهتر کنید و بررسی کنید که چگونه رقیبان شما می‌توانند به این اهداف برسند. سپس با روش‌های طوفان ذهنی شروع کنید تا کارهای بهتری با تاکتیک‌های آنها انجام دهید. برای مثال، اگر رقیب شما برای یک عنوان خاص پستی را در بلاگش نوشته است، یک قدم جلوتر بردارید و یک رشته از ویدئوها، راهنماهای قابل دانلود یا محتواهای تعاملی درست کنید تا آن را گسترش دهید.

3. آنالیز تجربه کاربری

در سال 2021 تجربه کاربری دیگر یک نتیجه جانبی نیست بلکه یک نتیجه ضروری است. محتوای شما باید با دستگاه‌ها، اطلاعات یا سرگرمی‌هایی که آنها نیاز دارند، تطابق داشته باشد و تجربه کاربری باید نقش یک هدایت‌کننده در جریان اطلاعات وبسایت شما را بازی کند.

تجربه کاربری وبسایت خودتان را بازبینی کنید و راه‌هایی برای بهتر شدن آن بیابید. شاید شما بتوانید با کنارهم قرار دادن محتوا، فرآیند خرید را ساده‌تر کنید. در واقع در سال 2018 مرکز Demand Gen گزارش داد که 52 درصد خریداران موافق بودند که برندها باید محتوای مربوط را یکجا جمع کنند تا مرحله تحقیق برای مشتریان بسیار سریع‌تر صورت بگیرد.

بخش‌های دیگر تجربه کاربری که می‌توان آنها را آنالیز کرد، عبارتند از جریان محتوا، سرعت بارگذاری صفحات و دسترسی برای دستگاه‌های مختلف. تمامی تلاش‌های بازاریابی محتوای شما باید به خلق یک تجربه خاص و تاثیر برای مخاطب‌تان ختم شود.

آنالیز تجربه کاربری
آنالیز تجربه کاربری

4. پیدا کردن بهترین عنوان‌های محتوا با تحقیق عنوان

آیا شما برای پیدا کردن عنوانی که توسط مخاطبان پخش شود و به وبسایت شما ترافیک زیادی جذب کند، چالش دارید؟ ابزارهای «تحقیق عنوان» عنوان‌های پرطرفداری که در حوزه مخاطبان هدف شما هستند را مشخص می‌کنند و به شما کمک می‌کنند که محتوای باکیفتی در مورد آنها بسازید.

با اضافه کردن این ابزار به چک لیست بازاریابی محتوای‌تان، ایده‌های محتوایی برپایه موارد زیر دریافت خواهید کرد:

  • سوال‌هایی که مخاطبان در مورد یک بخش از مقاله می‌پرسند.
  • عناوینی که توسط بخشی از بازار به طور مرتب تکرار شده‌اند.
  • مقالاتی که مخاطبان به آن‌ها بسیار علاقه‌مند هستند.

شما همچنین می‌توانید عنوان‌ها را براساس شهرت، تاثیرگذاری، سختی و حجم فیتلر کنید که به شما کمک می‌کند تا ایده‌های محتوایی خودتان را به موارد خاص محدود کنید.

5. منطبق کردن محتوا با هر مرحله از سفر مشتری

مشتریان در هر مرحله از سفر مشتری به محتوای متفاوتی نیاز دارند.

برای مثال، در مرحله آگاهی مخاطبان شما ممکن است یک ویدئو در مورد شرکت یا کالاهای شما ببینید تا بیشتر یاد بگیرند؛ در حالی که در مرحله تصمیم‌گیری، آنها ممکن است به نمونه‌های موفقی نیاز داشته باشند که به آنها کمک کند تا بین محصولات انتخاب درستی انجام دهند.

اگر استراتژی بازاریابی محتوای شما فقط یک بخش از سفر مشتری را پوشش می‌دهد، در استراتژی خود بازنگری کنید تا با هر بخش منطبق شود زیرا بخش اعظمی از مشتریان بالقوه ممکن است نتوانند به مرحله پایانی برسند و از شما خرید کنند.

همچنین، به یاد داشته باشید که سفر مشتری از اولین خرید مشتری فراتر می‌رود. مشتریان وفادار خود را با ساخت یک ارتباط قوی از طریق محتوای‌تان حفظ کنید.

6. همکاری با تیم فروش‌تان

شما ممکن است تمام تحقیقات در جهان را انجام دهید اما این تیم فروش شما است که واقعا می‌داند مشتریان به دنبال چه هستند. یک گفت‌وگو بین تیم بازاریابی محتوا و بخش فروش خود فراهم کنید تا در مورد انواع جدید محتوایی که بتوانند به خریداران آموزش دهند و نیاز آنها را در سال جدید برطرف کنند، صحبت شود.

7. صحبت کردن با بخش پشتیبانی مشتریان برای فهمیدن مشکلات آنها

تیم پشتیبانی مشتریان شما هر روزه تعداد زیادی مسئله را حل می‌کند. آنها می‌دانند که مشتریان با چه مسائلی رو به رو هستند و راه حل آنها چیست. روز آنها را با تولید محتوایی که به مشتریان آموزش دهد و آنها را با جواب‌هایی که نیاز دارند حمایت کند، ساده‌تر کنید و همچنین مشتریان راضی‌تری داشته باشید.

8. فروم‌ها را بررسی کنید تا بفهمید کاربران به چه چیزهایی علاقه‌مند هستند

یکی دیگر از تاکتیک‌هایی که به چک لیست بازاریابی محتوای سال 2021 اضافه می‌شود، جست‌وجو در فروم‌ها یا تالارهای گفت‌وگویی است که اطلاعات جدید در مورد مخاطبان شما دارند. در جست‌وجو صنعت یا تالار گفت‌و‌گویی مشارکت کنید که مشتریان شما در آن فعال هستند و ببینید که چه مباحثی برای آنها جذاب است.

سپس از این بینش برای تعیین مسیر استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید و نقاط درد مشتریان، انگیزه دهنده‌ها و عناوین مورد بحث را آنالیز کنید.

9. ساخت محتوای منطبق بر سئو با استفاده از ابزار قالب محتوای سئو شده

بازاریابان محتوا اهمیت موتورهای جست‌وجو و بهینه‌سازی محتوا را درک می‌کنند. باید بدانید که 51 درصد از ترافیک کل وبسایت‌ها از موتورهای جست‌وجو حاصل می‌شود.

شما می‌توانید با استفاده از ابزار «قالب محتوا سئو شده» (SEO Content Template) فرآیند تولید محتوا و بهینه‌سازی آن را به سرعت انجام دهید. با قرار دادن کلمه کلیدی هدف در فیلد مورد نظر، این ابزار یک قالب محتوا برپایه 10 نتیجه برتر در سرچ گوگل به شما ارائه خواهد کرد.

در قالب محتوای شخصی‌سازی شده شما، موارد زیر را دریافت خواهید کرد:

  • کلمات کلیدی مرتبط با محتوای‌تان
  • توصیه طول محتوا و میزان خوانایی متن
  • منابع بک لینک مرتبط
  • نکاتی برای بهینه‌سازی متا

با استفاده موثر از ابزار قالب، می‌توانید در زمان تولید محتوا صرفه‌جویی کنید و وقت‌تان را بر روی هماهنگ‌سازی محتوا برای استراتژی سال 2021 متمرکز کنید.

10. استفاده از مزیت‌های تولید محتوا توسط کاربران

با وجود تکمیل بودن یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق، هنوز هم احساس خواهید کرد که زمان کافی برای تولید محتوا به صورت مداوم را ندارید. به جای اینکه تمامی محتوا را خودتان تولید کنید، از مزیت محتوای ساخته شده توسط کاربران استفاده کنید.

طرفداران پروپاقرص شما همیشه شما را در اینستاگرام تگ می‌کنند، در بلاگ‌هایشان در مورد شما می‌نویسند و در مورد برند شما در شبکه‌های اجتماعی پست‌هایی را به اشتراک می‌گذارند؛ چرا نباید از این محتوای اصیل برای تلاش خودتان استفاده کنید؟

این تاکتیک یک موقعیت برد-برد برای بازاریابان محتوا ایجاد می‌کند. نه تنها شما کتابخانه‌ای از منابع محتوا ایجاد می‌کنید، بلکه میزان شهرت آنلاین خود را با استفاده از تولید محتوا توسط مشتریان واقعی‌تان افزایش می‌دهید. 74 درصد از مشتریان بر شبکه اجتماعی برای تصمیم‌گیری خریدشان تکیه دارند و 84 درصد مشتریان می‌گویند آنها بر روی توصیه‌های دوستان‌شان اعتماد می‌کنند.

11. ساخت ویدئوهای کوتاه برای فیسبوک و اینستاگرام

در بازه زمانی یک روز بیش از 100 میلیون ساعت ویدئو در فیسبوک دیده می‌شود و 80 درصد کاربران می‌توانند تبلیغ ویدئویی که ماه پیش دیده‌اند را به خاطر بیاورند. هیچی زمانی مناسب‌تر از الان برای استفاده از قدرت ویدئو نیست و شما باید ویدئوهای اینستاگرام و فیسبوک را به تقویم محتوای خود اضافه کنید.

همچنین اگر ویدئوهای بلندی مانند پادکست‌های ویدئویی یا وبینارهایی برگزار کرده‌اید، درباره به اشتراک گذاشتن بخش‌های کوچکی از آنها در شبکه‌های اجتماعی‌تان مردد نباشید.

با تقسیم ویدئوهای بلند به بخش‌های کوتاه‌تر و ساختن کلیپ‌های قابل اشتراک‌گذاری، شما به طور فعالانه کتابخانه محتوای شبکه اجتماعی خودتان را می‌سازید و برای مخاطبانی که تا به حال نسخه کامل آن را ندیده‌اند، محتوای خودتان را پخش می‌کنید.

12. برنامه‌ریزی برای پخش زنده از یوتیوب

با اجرای برنامه‌های زنده در یوتیوب و دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌توانید مخاطبان جدید و فعالی را جذب کنید. در سال 2021 پشت صحنه محتوای تولیدی خود را نشان دهید، میزبان یک وبینار اطلاعاتی باشید یا محتوای ویدئوی زنده‌ای تولید کنید.

به علاوه، ویدئوهای زنده در یوتیوب تعامل زنده‌ای با مخاطبان برای بازاریابان فراهم می‌کند. در طول پخش زنده خود سوال بپرسید، به نوشته‌های مخاطبان‌تان واکنش نشان دهید و یک دیالوگ با تماشاچیان ایجاد کنید.

13. توسعه اینفوگرافیک‌ها و طراحی‌های تصویری

در حالی که چک لیست بازاریابی محتوای‌تان را برای سال 2021 مرور می‌کنید، باید استفاده از اینفوگرافیک‌ها و طراحی‌های تصویری برای پست‌های بلاگ‌تان را مد نظر قرار دهید. آیا می‌دانستید که مغز یک انسان فرآیند پردازش تصاویر را 60 هزار برابر سریع‌تر از متن انجام می‌دهد؟ و 90 درصد از اطلاعاتی که وارد مغز می‌شوند تصویری هستند؟

توسعه اینفوگرافیک‌ها و طراحی‌های تصویری
توسعه اینفوگرافیک‌ها و طراحی‌های تصویری

مخاطبان می‌خواهند به سرعت اطلاعات را مصرف کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، اینفوگرافیک‌ها کمک می‌کنند تا اطلاعات را سریع‌تر و آسان‌تر منتقل کنید. بجای اینکه مخاطب یک مقاله طولانی را مطالعه کند، می‌تواند اطلاعات مورد نیازش را از طریق دیدن اینفوگرافیک بدست آورد.

طبق یک نظرسنجی که توسط وبسایت Venngage انجام شده است، 40 درصد از بازاریابان آنلاین اظهار داشته‌اند که محتوای بصری و اینفوگرافیک‌ها بهترین کارایی و بیشترین جذب مخاطب را داشته‌اند.

14. ساخت محتواهای تعاملی‌تر

بازه محتوای تعاملی از تست‌های کوتاه بازفید گرفته تا استیکرهای اینستاگرام را شامل می‌شود. یک تحقیق که توسط موسسه بازاریابی محتوا (Content Marketing Institute) صورت گرفته است نشان می‌دهد که 81 درصد بازاریابان محتوا موافق هستند که محتوای تعاملی توجه بیشتری را نسبت به محتوای ثابت جذب می‌کنند.

محتوای تعاملی می‌تواند در هر مرحله از سفر مشتری یک هدف از آگاهی اولیه گرفته تا خرید نهایی را دنبال کند. تلاش کنید تا فرم‌های مختلفی از محتوای تعاملی را مانند محاسبه‌گرها، دستیاران و مسابقات راه‌اندازی کنید تا بفهمید مخاطبان شما به چه مدلی از آنها واکنش نشان می‌دهند.

15. بهینه‌سازی محتوا در لحظه با استفاده از ابزار مشاور نوشتن مقاله منطبق بر سئو

به عنوان یک طرفدار محتوا، شما زمانی زیادی را صرف بهینه‌سازی آن می‌کنید. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که محتوای شما چقدر بهینه‌سازی شده است؟ زمانی که شما از ابزار دستیار نوشتن منطبق بر سئو کمک می‌گیرید، محتوای داخل Google Doc یا وردپرس شما به صورت زنده به وسیله تاکتیک‌های موثر بهینه‌سازی آنالیز می‌شوند.

با به خدمت گرفتن افزونه‌های SEO توصیه‌های بهینه‌سازی را برپایه کلمات کلیدی که انتخاب کرده‌اید، دریافت خواهید کرد. همچنین این پارامترها تعاملی هستند و شما می‌توانید روند خود را هنگامی که در حال ویرایش مقاله هستید، مشاهده کنید.

16. انتشار تحقیقات یا مقالاتی که بر پایه داده‌ها هستند

همچنین که شما هم تراز کردن محتوای‌تان را با فرآیند خرید مشتری در سال 2021 شروع می‌کنید، باید انتشار مقالاتی را که شامل تحقیقات اصلی یا آمارهای مربوط به صنعت‌تان است را در دستور کارتان قرار دهید. همانطور که مشتریان در مورد کسب‌وکار شما و محصولات یا خدمات‌تان تحقیق می‌کنند، آنها می‌خواهند مطمئن شوند که طیف وسیعی از گزینه‌ها پیش رویشان قرار دارد.

نشان دادن میزان دانش‌تان از حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، می‌تواند به تاییدیه‌های این چنینی کمک کند و جایگاه برند شما را به عنوان یک رهبر در صنعت‌تان ارتقا دهد.

17. انتشار راهنماهای مفید و کامل

در سال 2021، تقریبا هر کسب‌وکاری محتوای با ارزشی را مانند راهنماهای قابل دانلود به مشتریان بالقوه ارائه می‌دهد. در این سال هدف‌تان را روی انتشار محتواهای مفید و کامل که در صنعت‌تان کابرد دارند، قرار دهید.

در مورد بخش‌هایی که ممکن است مشتریان‌تان سوال داشته باشند، نیاز به کمک دارند یا می‌خواهند بیشتر یاد بگیرند، فکر کنید و راهنماهایی را برای پوشش دادن این موارد منتشر کنید.

18. همکاری با دیگر برندها در یک «ارتقا بازاریابی مشترک»

هدف‌گذاری کنید تا با دیگر برندها در سال 2021 همکاری داشته باشید. برندهایی را پیدا کنید که اهداف و ارزش‌های مشترکی با شما داشته باشند اما جزء رقبای شما نباشند؛ با صنعت خودتان هماهنگ شوید و مایل به همکاری در تبلیغات باشید.

با استفاده از این همکاران، شما می‌توانید یک مسابقه یا برنامه‌ی خاص اجرا کنید، برای تامین مالی یا انتشار تحقیقات جدید به نیروهای‌تان بپیوندید یا محتوای تعاملی را برای مخاطبان خاص‌تان فراهم کنید.

19. به کارگیری اینفلوئنسرهای کوچک

آیا می‌دانید 81 درصد از بازاریابان، بازاریابی اینفلوئنسرها را موفقیت‌آمیز توصیف کرده‌اند؟ امسال اینفلوئنسرهای کوچکی که با مخاطبان شما هماهنگ هستند را پیدا کنید و با آنها برای برگزاری تبلیغات، کمپین‌ها و دادن هدیه همکاری کنید.

در حالی که اینفلوئنسرهای کوچک چیزی حدود 1000 تا 5000 دنبال‌کننده دارند، تحقیقات نشان داده است که این اکانت‌ها نرخ جذب بیشتری نسبت به افراد مشهوری که دارای چندین میلیون دنبال‌کننده هستند، دارند.

در واقع، موسسه MediaHub که یک موسسه ارائه راهکارهای دیجیتال مارکتینگ است، گزارش داده است که مشتریان خرده‌فروشی و حوزه سرگرمی چیزی حدود 50 درصد نرخ جذب بیشتر از اینفلوئنسرهای کوچک دریافت کرده‌اند. همچنین این گزارش نشان می‌دهد که اینفلوئنسرهایی با 1000 دنبال‌کننده 85 درصد نرخ جذب بیشتری نسبت به کسانی که 100 هزار دنبال کننده دارند، ایجاد کرده‌اند.

به هر حال برای اطمینان پیدا کردن حتما مقررات FTC در مورد تاثیر بازاریابی اینفلوئنسرها را مطالعه کنید.

20. پشتیبانی از اخبار و رویدادهای مهم

آیا شما هم شنیده‌اید که تاکتیک‌های بازاریابی محتوا به عنوان «اخبار تبلیغاتی» شناخته می‌شوند؟

این تکنیک محتوا شامل ساخت و بهینه‌سازی محتوا پیرامون آخرین اخبار صنعت و رویدادها، با هدف گرفتن رتبه در موتورهای جست‌وجو، اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی و شروع یک بحث در مورد اخبار است.

از گوگل آلرت استفاده کنید و یک خبررسان برای عناوین، کلمات کلیدی یا برندها ایجاد کنید و اضافه کردن محتوای خبری را به استراتژی 2021 خود انجام دهید.

21. پیدا کردن بهترین مقالات‌تان با استفاده از ابزار «ارزیابی محتوا»

امسال یک اولویت برای خودتان تعیین کنید تا با استفاده از ابزار رسیدگی به محتوا (Content Audit tool)، محتواهایی که عملکرد خوبی را داشته‌اند شناسایی کرده و از آنها استفاده کنید. این ابزار بازرسی، محتوای وبسایت شما را بر اساس یک سری از شاخص‌هایی که شامل بک لینک‌ها، سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی، داده‌های تجربه کاربری، نویسنده‌ها، طول محتوا و داده‌های متا می‌شود، بازبینی می‌کند.

به علاوه، ابزار پیگیری پست (Post Tracking) به شما اجازه می‌دهند که عملکرد محتوای خود را براساس بک لینک‌ها، اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی و کلیدواژه‌هایی که رتبه دارند، دنبال کنید.

هنگامی که دانستید کدام محتوا عملکرد خوبی داشته است، از دیگر ابزارها و تاکتیک‌هایی که در چک لیست بازاریابی محتوای ما ذکر شده است، استفاده کنید تا این محتواها را قوی‌تر کنید و به اهداف جدید بازاریابی خود برسید.

22. تبدیل چند مقاله به یک کتاب الکترونیکی

آیا شما تعدادی مقاله عالی با عنوان‌های مشابه دارید؟ اگر اینگونه است، این مقالات را با هم ادغام کنید و یک کتاب اکترونیکی خوب تولید کنید. بازدیدکنندگانی که به دنبال اطلاعات بیشتری در طی تحقیق اولین خرید‌شان هستند، از داشتن یک منبع معتبر در این زمینه قدردان خواهند بود.

اگرچه کپی و انتقال دادن مقالات برای تشکیل یک کتاب الکترونیکی آسان نخواهد بود. کتاب الکترونیکی شما نباید از محتواهای گسسته تشکیل شده باشد و باید تجربه خواندن یک کتاب منسجم را به خواننده منتقل کند. به علاوه، قبل از اینکه کتاب الکترونیکی خودتان را منتشر کنید، مطمئن باشید مقالات بروز هستند.

تبدیل چند مقاله به یک کتاب الکترونیکی
تبدیل چند مقاله به یک کتاب الکترونیکی

23. بروزرسانی مقاله هایی که پتانسیل سئو خوبی دارند

همانطور که اینترنت تغییر و پیشرفت می‌کند، این روند بر روی تکنیک‌های سئو ما هم تاثیر می‌گذارد. این بدان معنی است که محتوای قدیمی شما ممکن است نیاز به کمی تغییر در سئو داشته باشند.

امسال وقتی را اختصاص دهید تا محتوای قدیمی خود را با در نظر گرفتن پتانسیل کلمات کلیدی مرتبط که می‌توانند رتبه بگیرند و کمی بهتر کردن سئو آنها، بازبینی کنید. همه چیز را از رسانه‌های تصویری گرفته تا داده‌های متا بررسی کنید و کشف کنید که چگونه می‌توانید این محتواها را برای گرفتن رتبه‌های بالاتر و دریافت ترافیک بیشتر وبسایت‌تان، بهبود دهید.

24. محتوای خود را برای سرچ صوتی و موبایل تنظیم کنید

با تشکر از پیشرفت‌های تکنولوژی اخیر، جست‌وجوی صوتی آینده بازاریابی موتورهای جست‌وجو است. در حقیقت، موسسه comScore گزارش داده است که 50 درصد از تمامی جست‌وجوها در سال 2021 به صورت صوتی انجام خواهند شد. اگر محتوای شما برای دستگاه‌های موبایل و ویژگی جست‌وجو صوتی بهینه نیست، قعطا مشتریان آینده را از دست خواهید داد.

از این نکات برای احیای دوباره محتوای‌تان جهت جست‌وجوی صوتی استفاده کنید.

محتوای خود را برای سرچ صوتی و موبایل تنظیم کنید
محتوای خود را برای سرچ صوتی و موبایل تنظیم کنید

25. بهبود شهرت برندتان با استفاده از ابزار «پیگیری برند»

در دنیای دیجیتال امروز، شهرت برند همه چیز است. شما می‌توانید با استفاده از ابزار «پیگیری برند» (Brand Monitoring tool) شهرت آنلاین برند خودتان را مدیریت و دنبال کنید. این ابزار تمامی مکان‌هایی که برند شما یا رقبای‌تان در آنجا ذکر شده است را مشخص می‌کند.

با استفاده از این ابزار شما می‌توانید فرصت‌های جدید را برای محتوای‌تان، ردگیری رقبای‌تان و مراجعه به موقعیت‌های سرویس‌دهی به مشتریان کشف کنید.

آیا برای تازه کردن استراتژی بازاریابی محتوای امسال‌تان آماده هستید؟ این 25 ابزار، تاکتیک و ترفند را در چک لیست بازاریابی محتوای سال 2020 دنبال کنید و موفقیت‌تان را ادامه دهید.

منبع:  SEMrush

بیشتر بخوانید

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
ترندهای اجتماعی ۲۰۲۱
فرصت‌های اجتماعی را بهتر کشف کنید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
پیمایش به بالا
× پشتیبانی آنلاین