چگونه یک آژانس تولید محتوای خوب انتخاب کنیم؟

اگر می‌خواهید سایت شما بتواند ترافیک ارگانیک خود را به دست آورد، باید از یک آژانس تولید محتوا کمک بگیرید. اما از کجا می‌توان یک آژانس خوب یافت؟
11 سپتامبر 2021

اگر تصمیم دارید تا از یک آژانس تولید محتوای خوب کمک بگیرید، حتما به خوبی می‌دانید که انتخاب یک آژانس خوب، سخت‌ترین مرحله‌ی کار است. انتخاب آژانس تولید محتوای خوب، می‌تواند مهم‌ترین گام برای پیشبرد اهداف صاحبان مشاغل و کسب و کارها محسوب شود.

انتخاب و همکاری با یک آژانس تولید محتوا، به این معناست که باید پول، زمان و نام تجاری خود را در اختیار شرکت دیگری قرار دهید و به آن‌ها اعتماد کنید. در واقع شما مدیریت محتوا، سئو و سایر کمپین‌های بازاریابی خود را در اختیار آنان قرار می‌دهید. 

زمان انتخاب، اولین نکته‌ای که باید مدنظر قرار دهید این است که آیا این شرکت، می‌تواند نیازهای شما را برآورده کرده و شما را به مقصد مورد نظرتان برساند؟

چند نکته‌ی مهم برای انتخاب آژانس تولید محتوا

قبل از این‌که بخواهید اقدام به بررسی شرکت‌های مختلف تولید محتوا کنید باید به چند نکته دقت داشته باشید:

هزینه‌ی تولید و بازاریابی محتوا

شاید در ابتدا، از هزینه‌ی پیشنهادی شرکت‌ها و آژانس‌ تولید محتوا کمی جا بخورید، اما توجه به یک نکته ضروری است. هزینه‌ای که شما در ابتدا می‌پردازید، بیشتر در حکم سرمایه‌گذاری طولانی مدت است. شاید کمی بالا باشد، اما در طولانی مدت، می‌تواند منجر به افزایش مشتریان و بازدیدکنندگان از سایت شما باشد. به عبارت ساده‌تر، با پرداخت هزینه‌ی کمی بالا، می‌توانید امیدوار باشید که با جلب مشتری بیشتر، این هزینه با سودی بالاتر به شما بازخواهد گشت.

سرعت بازدهی

بازاریابی محتوا، زمانی می‌تواند موفق باشد، که مبتنی بر استراتژی‌های بلند مدت استوار باشد. البته شاید این جمله، نتواند قانونی کلی برای همه‌ی کسب و کارها به حساب آید. اما در کل باید مدت زمانی حدود ۳ الی ۶ ماه منتظر بمانید تا تغییرات چشمگیری را شاهد باشید. ایجاد ترافیک ارگانیک، امری زمان‌بر است. 

اما بد نیست از مشاورین خود بپرسید که در طی یکسال تا چه میزان می‌توانند فروش شما را افزایش دهند. یا چه میزان زمان لازم است تا شاهد نتایج مطلوب باشید. آن‌ها چه ترافیکی را برای شما پیشنهاد می‌کنند یا هر چند وقت یکبار نیاز است تا سایت شما با محتوای جدید بروز رسانی شود‌. از چه سئویی استفاده می‌شود. سوالاتی از این دست را حتما قبل از عقد قرارداد با مشاورین شرکت مطرح نمایید.

اما قبل از هرچیز بودجه‌ی خود را تعیین کنید تا بدانید در ماه چه میزان بودجه برای تولید محتوا در نظر می‌گیرید تا بهتر بتوانید اقدام نمایید.

آژانس تولید محتوا
آژانس تولید محتوا

۷ نکته برای انتخاب یک آژانس تولید محتوا

برای این‌که بتوانید به آژانس بازاریابی و تولید محتوا اعتماد کنید و قرارداد کاری با آن‌ها ببندید، باید به ۷ نکته در مورد این آژانس‌ها توجه نمایید. اگر با ما همراه باشید، به خوبی می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین آژانس تولید محتوا را انتخاب نمایید.

وب سایت با کیفیت بالا

هر شرکتی که سئو می‌کند و به واسطه‌ی تولید محتوا برای شما اقدام به بازاریابی می‌کند، قبل از هر چیز، خود باید دارای یک وبسایت زیبا باشد‌. اولین گام این است که به سایت آن‌ها به چشم رزومه نگاه کنید. اگر سایت آن ها به روز نشده یا محتوای با کیفیتی را ارائه نمی‌دهد، همانجا پرچم قرمز را برافرازید و از عقد قرارداد با آن‌ها بپرهیزید.

این مورد، دقیقا معادل این ضرب‌المثل است که کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی.

اگر آن‌ها ادعا می‌کنند که در این حرفه حرفی برای گفتن دارند، پس چرا از سایت خودشان غافل مانده‌اند؟

رزومه‌ی معتبر آژانس تولید محتوا

پس از این‌که یک شرکت، از مرحله‌ی اول به سلامت رد شد، وقت آن است که به رزومه‌ی آن‌ها نگاهی بیندازید. بر اساس سوابق می‌توانید دریابید که آیا آن‌ها در زمینه‌ی حیطه‌ی کاری شما تخصص دارند یا خیر‌ و اگر بله، تا چه میزان رزومه‌ی آن‌ها موفق بوده است. اگر نمی‌توانید موارد مشابه را در سایت بررسی کنید، با آن‌ها تماس بگیرید و در این زمینه از خودشان سوال کنید.

البته دقت کنید، اگر آن‌ها در کسب و کار شما تخصصی ندارند، برای آن‌ها نمره‌ی منفی محسوب می‌شود اما باعث رد شدن آن‌ها نمی‌شود‌. برخی از شرکت‌های تولید محتوا هستند که به خوبی می‌توانند خود را در زمینه‌های جدید با حیطه‌های جدید تطبیق دهند. اما اگر آن‌ها سابقه‌ی کار در حوزه‌ی شما را داشته باشند، یک امتیاز مثبت، در سبد آن‌ها قرار دهید.

محتوای ارگانیک، اصلی، با کیفیت 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که نمی‌توانید کتمان کنید، این است که کیفیت محتوا، همه چیز است. محتوا اولین و تاثیرگذارترین بخش هر سایتی محسوب می‌شود. این محتوا است که داستان برند و کسب و کار شما را بازگو می‌کند.

گوگل، برای رتبه‌ بندی سایت‌ها، از الگوریتم‌های خاصی استفاده می‌کند. این موتور جستجو، برای رتبه بندی، کلمات کلیدی و جملات و عبارات را بررسی و سپس تجزیه و تحلیل می‌نماید‌. اگر شرکت طرف قرارداد شما، ارزشی برای سئو و کیفیت محتوا قائل نیستند، حتی صرف هزار تومان نیز می‌تواند هزینه‌ای گزاف باشد‌.

به رزومه نگاه کنید
به رزومه نگاه کنید

به همین دلیل به دنبال آژانسی بگردید که محتوایی در خور تامل تولید می‌کند. برای این امر کافی است تا نکات زیر را مد نظر قرار دهید و محتوا را بر این اساس امتیاز دهید:

  • بررسی خوب موضوعات
  • تولید محتوایی که رقبا را از میدان به در کند
  • درک قوی از صنعت و حیطه‌ی کسب و کار شما
  • شناخت درست از جامعه‌ی هدف
  • تولید انواع مختلف محتوا
  • سئوی دقیق سایت

درک جامع آژانس تولید محتوا از بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو

سئو تنها به متنی اشاره نمی‌کند که از کلمات کلیدی خوب استفاده کند. سئوکاری سایت، شامل مواردی مانند ایجاد مرور، رفع پیوندهای شکسته، استراتژی بک لینک و صدها تکنیک دیگر است. منظور از ایجاد مرور فرآیندی است که در طی آن، تعداد بازدید‌های سایت شما افزایش یابد. برای این‌کار از سایت‌هایی می‌توان استفاده کرد که قابلیت بازدید را به کسب و کار شما می‌دهند یا مخاطب را به سایت شما لینک می‌کنند. فیسبوک، اینستاگرام یا گوگل از این دست موارد هستند.

اگر می‌خواهید شرکتی را برگزینید که به خوبی سئو می‌کند، باید به چند نکته توجه کنید: 

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • تجزیه و تحلیل محتوا
  • ارتقاء محتوای موجود 
  • جایگزینی محتوا 
  • تحلیل رقابتی
  • بهینه سازی برچسب های عنوان  
  • آگاهی از این‌که مخاطبان شما در جستجوی چه چیزی هستند
  • بهینه سازی توضیحات متا

اگر با آژانسی همکاری می‌کنید که می‌تواند به سادگی و در قالب چند جمله، این موارد را برای شما بازگو کند، درست به هدف زده‌اید. این همان شرکتی است که می‌تواند از کسب و کار شما یک برند برنده بسازد.

درست است که اگر شرکتی نتواند از پس این امر برآید، نمی‌توان صد در صد دست رد به سینه‌اش زد، اما اولویت با شرکت‌هایی است که از عهده‌ی این مهم برآیند.

شفافیت و اعتماد

بهترین گزینه، شرکتی است که در کار خود متخصص باشد. اگر شرکتی برای نشان دادن رزومه‌ی کاری خود به شما، نه از شفافیت برخوردار است نه شجاعت دارد تا اعتماد شما را جذب کند، یعنی پرچم قرمز را برای این شرکت باید برافرازید. این شرکت صلاحیت لازم را کسب نخواهد نمود.

از طرفی، وقتی با نماینده‌ی شرکت صحبت می‌کنید، دقت کنید که او چقدر از نتیجه‌ی کار شما را مطمئن خواهد نمود. فراموش نکنید که نتایج همان موردی است که بودجه‌ی شما صرف به دست آوردن آن شده است. 

یکی از ویژگی‌های یک شرکت این است که بتواند برنامه‌ی راه خود را به شما نشان دهد. بتواند دقیق برای شما شرح دهد که نحوه‌ی تحقیق در زمینه برنامه‌ریزی تولید محتوا، نحوه‌ی تولید آن و نظارت بر نتایج آن چگونه خواهد بود.

 ارتقاء مداوم محتوا

کمی بالاتر نیز یادآوری کردیم که برای این‌که از تولید محتوا بتوانید نتیجه‌ی مطلوبی را به دست آورید، باید منتظر گذشت زمان باشید‌. اما بد نیست تا رازی را برای افزایش ترافیک جستجو و ایجاد سرنخ در طی چند هفته بدانید. جایگزینی و ارتقا محتوای وبلاگ، تنها راه چاره است.

بهتر است در ابتدا تلاش کنید محتواهایی که سابقا بارگذاری کرده‌اید را ارتقا دهید و با محتوای بهتری جایگزین کنید. سپس زمان آن می‌رسد که محتوای جدید تولید کنید.

گزارش به موقع و سازماندهی شده

بازاریابی محتوا، یکی از مقولاتی است که مستقیما با داده پردازی سر و کار دارد. شرکتی را برای تولید محتوا انتخاب کنید که خود را ملزم به ارائه‌ی گزارش هفتگی یا ماهانه از نحوه‌ی عملکرد سایت شما به شما کند. بد نیست بدانید که آژانس‌ تولید محتوا، ملزم است تا هرکاری انجام دهند که به رشد سایت شما کمک می‌کند. اما مهم‌تر از آن باید نتیجه‌ی کار را در اختیار شما قرار دهند.

قطعا هیچ شرکتی چوب جادو ندارد‌. اما می‌توانید با پیگیری مداوم مطمئن شوید که وبسایت شما در مسیر درستی قرار گرفته است. آن‌ها به وسیله‌ی این گزارشات به شما کمک می‌کنند بتوانید به عقب برگردید و مسیری را که طی کرده‌اید مشاهده کنید. 

بهتر است تا با آژانس مورد نظر خود اهدافی را مشخص کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. مواردی مانند بازدید کنندگان وبسایت، نرخ تبدیل و یا زمان اقامت می‌تواند گزینه‌های هدف شما باشد.

نکات تکمیلی

با این حال که با ویژگی‌های بهترین آژانس‌ها آشنا شده‌اید، اما اگر این نکات را نیز مد نظر قرار دهید با سهولت بیشتری‌ می‌توانید شرکت مورد نظر خود را بیابید. این ۴ مورد می‌تواند مانند مسیری میانبر شما را به سمت مسیر اصلی درست هدایت نماید.

۱. از اطرافیان خود شروع کنید.

آیا در اطرافیان خود کسی را می‌شناسید که به او اعتماد داشته باشید و او بتواند این کار را برای شما انجام دهد؟ حتی می‌توانید از دوستان و آشنایانی کمک بگیرید که با شرکت‌هایی طرف قرارداد بوده‌اند و از آن رضایت کامل دارند. 

بهتر است از کسی کمک بگیرید که بتوانید با طیب خاطر شرکت، زمان و پول خود را در اختیار او بگذارید و رابطه‌ای قوی میان شما برقرار باشد. به همین دلیل است که بهترین گرینه، نزدیک‌ترین افراد به شما هستند.

 ۲.از آژانس تولید محتوا نمونه کار بخواهید

قبلا هم این مورد را متذکر شده‌ایم‌ اما برای اطمینان بیشتر، دوباره آن را ذکر می‌کنیم. با کمک نمونه کار می‌توانید حدود کاری که قرار است برای شما انجام شود را دریابید. اگر شرکتی مایل به ارائه‌ی نمونه کار نبود، به سادگی می‌توانید زیر میز مذاکره بکوبید و آنجا را ترک کنید.

 ۳.به آنها کمک کنید مخاطبان خود را درک کنند 

قرار نیست شما کنار بکشید و همه کار را به شرکت تولید محتوا بسپارید. شما باید به شرکت کمک کنید تا مخاطبان خود را بیابد. علاوه بر این در درک کامل از صنعت و رقبایتان نیز باید دوشادوش آژانس تولید محتوا بایستید. فراموش نکنید هیچ کس به اندازه‌ی شما از رقبا، صنایع و مخاطبان و مشتریانتان شناخت کافی ندارد.

محاطبان را به آژانس معرفی کنید
محاطبان را به آژانس تولید محتوا معرفی کنید

۴.برای درک بازاریابی محتوا وقت بگذارید

درست است که بازاریابی چرخ زیرین جلب مشتری است، اما فراموش نکنید که واقع بین باشید. باید وقت بگذارید و دریابید که خدمات ارائه شده چگونه می‌تواند در راستای استراژی شما، به جذب مشتری و مخاطب بیانجامد.

در واقع شما باید تمامی جنبه‌ها را با کمک شرکت طرف قرارداد خود از نظر بگذرانید و با خیال راحت بتوانید اولین گام را در این مسیر بردارید.

کلام آخر

انتخاب یک شرکت و آژانس بازاریابی و تولید محتوای خوب، مانند بالی است که شما را در رسیدن به اهداف متعالی‌تان برای کسب و کار همراهی می‌کند. اگر شرکتی را برگزینید که متناسب با شرایط شما نباشد، قطعا آنچه عایدتان می‌شود چیزی جز زیان و خسران برای کسب و کار نخواهد بود. 

امیدواریم از همراهی با ما پشیمان نشده باشید و بدانید که اینجا درست همانجایی است که شما به دنبال آن می‌گردید. ما در کنار شما خواهیم بود.

منبع: poofnewsales.com

بیشتر بخوانید

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
ترندهای اجتماعی ۲۰۲۱
فرصت‌های اجتماعی را بهتر کشف کنید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
پیمایش به بالا
× پشتیبانی آنلاین