27 ایده بازاریابی رایگان و کم بودجه برای تمامی مشاغل

ما در این مقاله سعی داریم تا ارزان‌ترین و راحت‌ترین تکنیک‌های بازاریابی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید برای ارتقای استراتژی بازاریابی خود از آنها استفاده کنید. این 27 مورد می‌تواند بازاریابی شما را متحول کرده و نقش‌های موثری به آن اضافه کند. حتما آنها را به دقت بررسی و اجرا کنید.
25 فوریه 2021

مشاغل کوچک عموما دارای بودجه محدودی برای بازاریابی که شاخص مهمی برای ایجاد تفاوت بین شما و دیگر رقیبانتان است، هستند. حال خبر خوب این است که راه کارها و ایده‌های متفاوتی برای بازاریابی بدون هزینه و یا کم هزینه وجود دارد. ایده‌ بازاریابی رایگان می‌تواند به شما در مسیر موفقیت بسیار کمک کنند.

به عنوان یک کارفرمای مستقل، قطعا شما فرصت زیادی برای بررسی این ایده‌ها و انتخاب بهترین آنها را ندارید به همین دلیل ما این کار را برای شما آسان کردیم.

در این مقاله شما روش‌های رایگان و کم هزینه‌ای برای بازاریابی کسب و کار خود پیدا می‌کنید که در دسته بندی زیر آورده شده است:

  • ایده‌هایی سریع و رایگان.
  • ایده‌های بازاریابی رایگان که به تلاش و زحمت بیشتری نیاز دارند.
  • ایده‌های بازار یابی سریع که به بودجه اندکی نیاز دارند.

بیایید با این استراتژی‌ها که کیف پول شما را خالی نمی‌کنند، شروع کنیم.

ایده‌هایی سریع و رایگان بازاریابی کسب و کار

این استراتژی‌ها صد در صد رایگان هستند و نیاز به تعداد زیادی از منابع و یا زمان نیز ندارند (همانطور که می‌دانیم منظور از زمان همان پول است).

1. یک حساب کاربری رایگان در (کسب و کار من در گوگل) باز کنید.

این روش خصوصا برای مشاغل محلی می‌تواند موثرترین استراتژی در دسترس باشد. یعنی ایجاد یک پروفایل شخصی در کسب وکار گوگل (Google My Business). این لیست رایگان به کسب و کار شما این امکان را می‌دهد تا نقشه گوگل، قسمت‌های از موتور جستجوی گوگل‌، پنل دیکشنری سیار با راست کلیک برای جستجوی برندها را نیز در پروفایل شخصی خودتان ارائه دهد.

ایجاد حساب Google My Business در گوگل
ایجاد حساب Google My Business در گوگل

اما برای این که پروفایل تجاری شما در نتایج بالاتر گوگل نمایش داده شود، لازم است تا آن را بهینه سازی کنید و برای بهینه سازی پروفایلتان نیاز به تایید مالکیت آن دارید که در تنظمیات حساب کاربری تجاری شما اتفاق میفتد.

2. تولید محتوا و تعامل با کاربران در شبکه‌های اجتماعی

یکی از ایده‌‌های رایگان بازاریابی افزایش ارتباط در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد یک انجمن آنلاین رایگان در این فضا برای رشد تجارت کوچک شما بسیار موثر بوده و کمک می‌کند تا برند شخص خودتان را معرفی کرده و در مخاطبین خود جلب اعتماد کنید. حساب تجاری خود را بسازید و در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر و یوتیوب فعالیت کنید. برای این کار شما در هر زمانی می‌توانید تنها با چند دقیقه اقدام کنید.

آیا درباره مدیریت شبکه‌های اجتماعی فکر می‌کنید؟ همین الان خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی کلمه پزی را بررسی کنید‍!

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

شما می‌توانید:

مطالب وبلاگ خود را ارتقا دهید تا باعث افزایش بازدید شود.

به طور مستقیم با مخاطبین خود تعامل داشته باشید و گفتگو کنید تا پیام برند خود را اعلام کنید.

نظرسنجی برگزار کنید و درخواست بازخوردهای بیشتر داشته باشید.

فرم‌های طولانی با محتوای مناسب‌تر و پست‌های کوتاه و مفید که درک آنها راحت‌تر است، ایجاد کنید.

انگیزه شما هر چه هست، اطمینان حاصل کنید که به طور منظم فعال هستید و در شبکه‌های اجتماعی نیز دائما حضور دارید. به این موارد توجه ویژه داشته باشید: ثبات در کار، اجتماعی بودن، همکاری و تعهد.

3. افراد و برندهای معتبر را در شبکه‌های اجتماعی تگ کنید.

تگ کردن مشتریان وفاردارتان، حساب‌های تبلیغاتی تجاری و یا حتی فروشندگان و کسب وکارهای مشابه خودتان در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند دامنه اصلی  کسب وکار شما را گسترش دهد و مخاطبین بالقوه شما را زیاد کند. این روش به شما کمک می‌کند تا دنبال کننده‌های خود را افزایش دهید و حتی مشتریان بیشتری نیز جذب خواهید کرد. همچنین لازم است تا فالوئرهای خود را تشویق کنید تا آی دی شما را در پست‌های خود تگ کنند و به نوعی شما را تبلیغ کنند.

تگ کردن افراد و برندهای معتبر
تگ کردن افراد و برندهای معتبر

4. از هشتگ‌ها استفاده کنید.

تکنیک رایگان و بسیار کاربردی دیگر برای دستیابی به شهرت در شبکه‌های اجتماعی استفاده از هشتگ‌ها در محتوا است شما می‌توانید در اینستاگرام، توییتر، تیک تاک و حتی در لینکدین و فیس بوک نیز از هشتگ‌ها استفاده کنید.

هشتگ‌های گسترده یا پرطرفدار می‌توانند در تقویت برند شما کمک شایانی کنند اما نباید تنها از هشتگ‌های مرتبط با پست‌ها و محتواهای خود استفاده کنید بلکه از برخی هشتگ‌های خاص‌تر (کلمات کلیدی تکرار شوند) نیز زمانی که به منابع خاصی ارجاع می‌دهید باید کمک بگیرید و از هشتگ‌های شخصی سازی شده نیز غافل نشوید. اگر کسب و کارتان مربوط به یک منطقه خاص است از هشتگ‌های شامل شهر یا محل زندگیتان غافل نشوید. مجموعه‌ای از هشتگ‌ها را در پست‌های خود اعمال کنید تا افراد با جستجوهای خاص به محتوای شما دست یابند.

5. در لینکدین بدون فعالیت نمانید!

لینکدین یک شبکه اجتماعی مهم است که اغلب از آن کمتر استفاده می‌شود. فقط یک حساب نسازید، با افرادی که در لینکدین ارتباط دارید گفتگو کنید، اطلاعات خودتان را در قالب پست ارائه دهید به انجمن ها بپیوندید و محتوای با کیفیت دیگران را نیز در صفحه خود به اشتراک بگذارید.

فعالیت در لینکدین
فعالیت در لینکدین

با توانمند سازی و تبلیغ سایر متخصصین برای رشد بیشتر و آموزش مشتریان بالقوه خودتان، می‌توانید برند خودتان را بسازید و اعتماد و احترام بیشتری در این صنعت کسب کنید. همچنین، تمام کارمندان‌تان را به فعالیت بیشتر در این شبکه اجتماعی تشویق کنید.

ایده‌های بازاریابی رایگان که به تلاش بیشتری نیاز دارند

این استراتژی همچنان رایگان است اما  نیاز به صرف کردن زمان و تلاش بیشتری دارد اما خبر خوش این است که معمولا زمانی که شما زحمت بیشتری برای کاری انجام می‌دهید، متعاقبا نتیجه بهتر و اثر بخشی نیز عایدتان خواهد شد.

6. کمی سئوی خود را محلی کنید.

بهترین قسمت از الگوریتم گوگل این است که به ارائه دقیق‌ترین و مناسب‌ترین محتوا برای هر گونه جستجویی می‌پردازد. این کار برای شما هزینه‌ای ندارد اما به کسب و کارهای کوچک فرصت دیده شدن و غلبه بر رقیبانشان را می‌دهد.

سئوی محلی رایگان است، اما کمی زمان بر است پس از همین حالا کار خود را آغاز کرده و ادامه دهید. در طولانی مدت شاهد مزایای آن خواهید بود. در اینجا به برخی از موارد مورد نیاز برای سئوی محلی پرداخته شده است.

کلمات کلیدی مبتنی بر مکان را به عناوین و محتوای صفحه اصلی وب سایت خود اضافه کنید (برای مثال نانوایی تهران).

از فهرست‌های آنلاین استفاده کنید و از صحت اطلاعات‌تان اطمینان حاصل کنید.

پست‌ها و محتوای خود را بیشتر برای محله خود منتشر کنید.

محلی کردن سئو
محلی کردن سئو

7. یک برنامه بازاریابی ایمیلی راه اندازی کنید.

بازاریابی ایمیلی یک راه حل عالی برای جذب بازدیدکنندگان جدید به کسب‌وکار شما و حفظ روابط با مشتری‌های فعلی است. اگر چه بازاریابی ایمیلی تکنیک جدیدی نیست اما هنوز هم یکی از مطمئن‌ترین راه حل‌ها برای دستیابی به بازدهی قوی در استراتژی بازاریابی شما است. برای ارتقا کیفیت در این روش به این موارد دقت کنید.

در تعیین موضوع ایمیل خلاقیت به خرج دهید. اطمینان حاصل کنید که ایمیل شما محتوای ترغیب کننده برای دنبال کردن‌تان را دارد. عملکرد خود را از طریق پرسشنامه و یا لیست‌های مختلف ارزیابی کنید.

چند راه آسان‌تر برای بازار یابی ایمیلی:

برنامه بازاریابی ایمیلی
برنامه بازاریابی ایمیلی

با ارئه پاداش، جایزه ريالی، قرعه کشی و غیره، بازدیدکنندگان را به ثبت نام در سایت خود ترغیب کنید.

با استفاده از ایمیل به مشتریان‌تان خدمات بدهید تا ترغیب به پرداخت هزینه برای خدمات شما شوند.

کمپین تبلیغاتی خود را با استفاده از یک سرویس بازار یابی ایمیل رایگان شروع کنید.

8. از اینفوگرافیک پر محتوا استفاده کنید!

یکی دیگر از ایده بازاریابی رایگان استفاده از اینفوگرافیک است. اینفوگرافیک‌ها از ابزارهای بسیار موثر در بازاریابی به شمار می‌روند؛ برای افراد جالب و قابل درک هستند و مردم علاقه به اشتراک گذاری آنها دارند. بنابراین مرجع عالی برای افزایش بازدید از محتوا و صفحه اجتماعی یا سایت‌تان می‌شوند.

استخدام یک شخص دوم برای طراحی اینفوگرافیک‌های با کیفیت می‌تواند برای شما هزینه بر باشد اما خودتان می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند CANVA ،VECtor، kits و یا ابزار مورد علاقه ما یعنی visme که تمام شاخص‌های مورد نظر شما را داراست استفاده کنید. اگر نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید از Visual.ly دیدن کنید. آن‌ها نمونه‌های ابتدایی و پیشرفته زیادی برای ایده دادن به شما ارائه می‌کنند.

استفاه از اینفوگرافیک
استفاه از اینفوگرافیک

اگر هیچ داده خامی برای طراحی پایه ندارید، می‌توانید از داده‌های آماده نیز استفاده کنید و در آن‌ها تغییر ایجاد کنید. برای مثال اگر به دنبال اطلاعات مرتبط با سازمان‌های دولتی هستید از data.gov یا The Census Bureau استفاده کنید. آمار جهانی را می‌توانید از سایت یونیسف یا سازمان بهداشت جهانی دریافت کنید. در نهایت شما باید به دنبال منبع اطلاعاتی مفید و مرتبط با صنعت تجاری خود باشید.

9. اعتبارهای رایگان و تبلیغاتی کسب کنید.

اگر چه ممکن است حجم گسترده تبلیغات برای شما پر هزینه باشد اما در گوگل ادز یا فیس بوک عموما تخفیفات و کوپن‌های تبلیغاتی موجود است برخی از سایت‌های میزبان به عنوان هدیه عضویت به شما کوپن‌های تبلیغاتی ارائه می‌دهند. بررسی کنید و ببیند که آیا شما نیز این ویژگی را دارید یا خیر. اگرچه دریافت تبلیغات آسان است اما همچنان باید روی تقویت مهارت ppc خود برای دریافت نتیجه بهتر کار کنید.

10. برای نشان تجاری اقدام کنید.

اکثر صنایع دارای نشان تجاری هستند که شما می‌توانید برنده آن باشید، فراهم آوردن یک نشان تجاری آنلاین می‌تواند اعتبار و در نتیجه فروش شما را افزایش دهد.

اگر هیچ نشان تجاری برای صنعت و کار مورد نظر شما وجود ندارد، خودتان آن را بسازید!  شما از سایر مشاغل صنعتی که علاقه مند به صنعت شما هستند درخواست اعتبار خواهید داشت که این به معنای ارتباطات و همکاری‌های بیشتر در آینده خواهد بود.

11. احساس شجاعت می‌کنید؟ بازاریابی چریکی را امتحان کنید.

بازاریابی چریکی به خلاقیت بیشتر از بودجه اهمیت می‌دهد بنابراین استراتژی‌های ارزان تر و آسان‌تر نیز ارائه می‌دهد. همچنین برای محلی سازی کردن بازاریابی ایده‌های نوین و کاربردی ارائه می‌کند. در فضای توییتر خود و در مکاملات روزمره در خیابان، فروشگاه وغیره درباره تجارت خود صحبت کنید، از دیوارهای خیابان و فروشگاه برای تبلیغات استفاده کنید برای مثال برچسب های سفارشی و تراکت بزنید.

بازاریابی چریکی
بازاریابی چریکی

مکان‌های بسیاری برای انجام این ایده وجود دارد که نیاز به هزینه بالایی نیز ندارد.

12. مطالب عالی منتشر کنید.

یکی دیگر از ایده بازاریابی رایگان، بازاریابی محتوا است که اگر با دقت انجام شود یک راهکار بسیار اثر بخش است که نیاز به بودجه زیادی نیز ندارد. این کار نه تنها در جهت نشان دادن اقتدار، تخصص و اشتیاق شما نسبت به مخاطبان‌تان است بلکه گوگل به محتواهای با کیفیت بالا امتیازات بالایی نیز می‌دهد؛ بنابراین وب سایت شما در گوگل بهتر نشان داده می‌شود و بازدید بیشتری نیز به همراه دارد.

آیا فکر می‌کنید که در نوشتن استعداد دارید؟ لازم به ذکر است که محتوای خوب می‌تواند مخاطبان شما را به آسانی تحت تاثیر قرار دهد که این روش می‌تواند از ساده ترین روش‌های کمک به سیستم بازاریابی شما باشد. کافیست محتوای مناسب را به اشتراک بگذارید.

انتشار مطالب مناسب
انتشار مطالب مناسب

به خاظر داشته باشید چیزی که برای شما الویت دارد برای کاربران‌تان ناشناخته است بنابراین سعی کنید که به طور واضح و دسته بندی شده، بهترین روش‌ها، نکات و ایده‌های خلاصه را به مخاطبانتان ارائه دهید تا تمامی مطالب شما برای همه نوع مخاطب قابل درک باشد.

13. یک وبلاگ بسازید.

یکی از راه‌های مناسب برای بازاریابی که مرتبط با محتوا نویسی نیز هست؛ راه اندازی یک وبلاگ است.

مشاغل کوچک از وبلاگ نویسی برای جذب افراد به وب سایت خود، افزایش تعامل با کاربران، بهبود وجهه آنلاین تجارت و تقویت سئو سایت استفاده می‌کنند. این روش کار و ساختن وبلاگ کاملا رایگان است و به ارتقاء کسب‌وکارتان به صورت آنلاین کمک زیادی می‌کند. چرا که شما می‌توانید در مورد کسب‌وکار خود صحبت کنید و اطلاعات مفیدی به مخاطبان‌تان ارائه دهید. لزومی ندارد که محتوای پست‌های وبلاگ‌تان خیلی پیچیده باشد، به زبان ساده صحبت کنید و در هر پست از مطالب خود از موضوعات متفاوت با کلملت کلیدی متفاوت استفاده کنید.

ساخت وبلاگ
ساخت وبلاگ

14. مشارکت‌های صنعتی ایجاد کنید.

یک ایده بازاریابی رایگان دیگر این است که با یک گروه تجاری دیگر که مرتبط با شغل شما هستند، گروه بسازید و همکاری کنید. می‌توانید به صورت حضوری در نزدیکی محل زندگی، کار یا به صورت آفلاین یا آنلاین این جلسات را برگزار کنید. برای این کار می‌توانید یک وبینار برگزار کنید وافراد را به وبینار خود دعوت کنید یا با تبلیغات مناسب افراد دیگر را مطلع کنید تا در وبینار شما شرکت کنند.

وقتی با مشاغل دیگر همکاری می‌کنید، توجه افراد به تجارت و وب سایت خود را دو برابر می‌کنید که این افزایش مخاطب می‌تواند برای سئوی سایت شما بسیار مفید واقع شود.

مشارکت صنعتی یکی از تکنیک‌های عالی برای بازاریابی است زیرا به مشاغل کوچک این امکان را می‌دهد که به دانش و فناوری و بازاریابی دیگر مشاغل و رقبایتان نیز دسترسی داشته باشند درحالی که اگر بخواهید بدون استفاده از این تکنیک این کار را انجام دهید، تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد. اگر از مشارکت خود با مشاغل دیگر انتظار سودآوری دارید، باید تلاش و خلاقیت داشته باشید. انتظارات خود را واضح بیان کنید، با مشاغل مختلف تعامل برقرار کنید، بررسی کنید که بهترین حالت مشارکت شما به چه صورت می‌تواند باشد و برای پیدا کردن راه حل گفتگو کنید.

15. فیلم‌های مفید تهیه کنید و در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کنید.

ویدئو جزء رسانه‌های محبوب برای مخاطبین است و از آنجایی که به راحتی می‌توانید حجم زیادی ویدئو در یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی دیگر با کیفیت عالی بارگذاری کنید، دیگر نیازی به استخدام شخصی برای انجام این کار نیست. بازاریابی ویدئویی DIY امروزه یکی از محوب‌ترین راه‌ها برای بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و تیک تاک محسوب می‌شود.

تولید ویدئوهای مفید
تولید ویدئوهای مفید

فیلم‌ها می‌توانند به خوبی روش کار شما را توضیح دهند تا مخاطبان‌تان به راحتی تجارت و کسب و کار شمارا درک کنند. بازاریابی اینترنتی تقریبا برای هر صنعتی پاسخگو است. برای ایجاد این ارتباط  با مخاطین خود می‌توانید انواع محتوای زیر را بسازید:

فیلم‌های آموزشی در مورد عملکرد کسب‌وکار خودتان تهیه کنید.

پیش نمایشی از محصولات خود ارائه کنید.

 امور پشت صحنه کارهای خود در محل کار و تجارت‌تان را اشتراک گذاری کنید.

مصاحبه با کارمندان و متخصصین صنعت مرتبط با کسب و کار خود را در لیست محتوای خود قرار دهید.

نمایش اسلایدها و تصاویر مرتبط با تجارت خود را فراموش نکنید.

 نشان تجاری خود را روی فیلم‌ها اضافه کنید.

شفاف عمل کنید و در انتهای کار خود جملاتی مثل ( ما را در . . . دنبال کنید) داشته باشید.

در آخر ویدئوی خود را در سایت شخصی، یوتیوب و رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

16. کارمندان را به سفیران برند خود تبدیل کنید.

برای مشاغل کوچک بسیاری استراتژی تبلیغ دهان به دهان برای افزایش فروش بسیار موثر واقع می‌شود. تحقیقات نشان داده است که اگر مشتری از محصول یا خدمات غریبه‌ای مطلع شود، احتمال خرید آن محصول یا خدمات بیشتر است.

به وسیله رفتار خوب با کارمندان و اطرافیان و تشویق آن‌ها برای تبلیغ برندتان، می‌توانید از ظرفیت‌های خارق العاده شبکه‌ای آن‌ها بهره مند شوید. کارمندان شما قطعا به کسب‌وکار شما علاقه مند هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند بنابراین استفاده از صدای آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مخاظبان شما را به راحتی چندین برابر کند.

هر از چند گاهی به فکر ارائه تخفیفات ویژه مانند تبلیغات دوستان و خانواده باشید. بیاموزید که چگونه از ابزارهای موجود بهترین بهره را ببرید. رویدادی ایجاد کنید، کارمندان‌تان را دعوت کنید و از آن‌ها بخواهید محتوایتان را با مخاطبین شخصی و حرفه‌ای خود به اشتراک بگذارند. از آن‌ها بخواهید تا به صورت زنجیره وار یکدیگر را تگ کنند.

17. محتوای قدیمی خود را بازیابی کنید.

از کارهایی که قبلا انجام داده‌اید نهایت استفاده را ببرید. اگر موضوع جذابی دارید آن را در کانال‌های مختلف به اشتراک بگذارید. یک ویبینار موفق را تبدیل به یک ویدئوی آموزشی کنید. تعدادی از پست‌های مرتبط را تبدیل به کتاب الکترونیکی کرده و در سایت خود منتشر کنید.

بازیابی محتوا به وسیله کتاب‌های الکترونیکی
بازیابی محتوا به وسیله کتاب‌های الکترونیکی

هرگز از به هم ریختن محتوای قدیمی و تولید مجدد مخلوطی از آن‌ها نترسید. به احتمال زیاد بسیاری از افراد که در حال حاضر مخاطب شما هستند در گذشته محتوای شما را مطالعه نکرده‌اند بنابراین یک محتوای صد درصد تازه برای آن‌ها تولید کرده‌اید.

ایده‌های عملی بازاریابی رایگان

این دسته از استراتژی‌ها نیازی به بودجه تبلیغاتی زیاد ندارند اما احتمالا لازم است تا برخی منابع را به آن‌ها بیافزایید مانند انتشار در یک پلتفرم مشترک یا خرید بلیط‌‌های مربوط به این رخداد‌ها.

18. میزبان کلاس‌ها و رویدادها باشید.

برای برگزاری یک کلاس برنامه ریزی کنید، سپس بروشورهایی در جهت توضیح عملکرد کلاس تهیه کرده و چاپ کنید، سپس در صفحه اعلانات انجمن‌ها (کتابخانه‌ها، کافی شاپ‌ها، دانشگاه‌های محلی و مراکز بزرگسالان) قرار دهید. معمولا اعلانات انجمن‌ها اجازه تبلیغات مستقیم در تابلوی اختصاصی خود را به شما نمی‌دهند اما با بروشور مشکلی ندارند و از برگزاری کلاس‌ها و سمینارهای آموزشی استقبال نیز می‌کنند. اگر نمی‌توانید میزبان یک سمینار باشید پس در هر سمینار مرتبط با کسب‌وکارتان شرکت کنید. هرگز نمی‌توانید متصور شوید که مشتری بعدی شما یا شریک تجاری بعدی شما از کجا پیدا خواهد شد! بنابراین باید تا می‌توانید با مخاطبان‌تان تعامل داشته باشید.

19. وبینارهای آموزنده برگزار کنید.

اگر نمی‌توانید به صورت حضوری برای مخاطبان خود سمینار برگذار کنید، می‌توانید از راه حل آنلاین استفاده کنید. وبینارها با ارائه اطلاعات مفید به مشتریان و افراد مختلف می‌توانند به ارتقای تجارت شما کمک کنند و آن‌ها را با کسب و کار شما آشنا کنند.

برگزاری وبینار
برگزاری وبینار

پلتفرم‌هایی مانند WEBEX و GO TO MEETING به شما این امکان را می‌دهند که وبینار خود را تنها با چند کلیک برگزار کنید. اطمینان حاصل کنید که زمان برگزاری این وبینار را در شبکه‌های اجتماعی یا از طریق ایمیل یا هر روش دیگری به مخاطبان خود، حداقل دو هفته زودتر اطلاع رسانی کرده‌اید و برای ثبت نام آن یادآور نیز اسال کنید.

20. در رویدادهای صنعتی یا شبکه‌ای شرکت کنید.

شرکت در کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های مختلف روشی هوشمندانه برای بالا بردن سطح دانش خود و کسب‌وکارتان است. این رویدادها مجموعه‌ای از استراتژی‌های جدید بازاریابی صنایع مختلف را گرد هم می‌آورد. همچنین راهی مناسب برای برقراری ارتباط با افراد همفکر و ایجاد مخاطبان جدید است. همچنین به افزایش مهارت‌های شما در فروش، رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات و سایر روش‌های معاصر تبلیغات برای تجارت شما کمک می‌کند.

21. میزبان یک مسابقه در شبکه‌های اجتماعی شوید.

اجرای یک مسابقه و اهدای جوایز در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی یک نمونه استراتژی بسیار هوشمندانه برای تبلیغات است که به حداقل منابع نیز احتیاج دارد. شاید برای اهدای جوایز کمی هزینه کنید و یا خدمتی را بدون هزینه ارائه دهید اما مطمئن باشد نتیجه آن در افزایش مخاطبان‌تان چند برابر بیشتر خواهد ارزید. آیا بودجه بسیار کمی دارید؟ برای جلب نظر مخاطبان حتی هدیه کردن یک کوله پشتی فانتزی و یا یک پارچ زیبا نیز می‌تواند کفایت کند.

انواع مختلفی از مسابقات در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد اما ایده اصلی این است که ثبت نام کنندگان ملزم به دنبال کردن شما و دعوت کردن از دیگران باشند و خدمات شما را به دیگران معرفی کنند و شما را در پست‌های خود تگ کنند.

برگزاری مسابقات در شبکه‌های اجتماعی
برگزاری مسابقات در شبکه‌های اجتماعی

22. تعداد زیادی کارت ویزیت تهیه کنید.

روی میز کارتان یک گلدان و یک تنگ ماهی بگذارید. یک پرچم یا نماد کوچکی از نشان تجاری خود قرار دهید و توضیحی در مورد کسب و کارتان (نمایش محیط کاری کوچک) داشته باشید. برای مثال: یک رستوران بهتر است یک وعده غذای رایگان (با رعایت فاصله اجتماعی در صورت امکان) برای تمامی اعضای دفتر ارائه دهد.

داشتن کارت ویزیت و ارائه آن به افراد مختلف باعث می‌شود که تجارت شما گسترش پیدا کرده و افراد بیشتری علاقه مند به کسب‌وکار شما شوند.

23. یک بسته پیشنهادی برای مشتریان تنظیم کنید.

یکی دیگر از ایده‌های بازاریابی رایگان این است که با پیشنهاد یک محصول رایگان به مشتری‌های خود، یک ماه خدمات رایگان یا جوایز دیگر به مشتریان جدید، آن‌ها را علاقه مند و دائمی کنید. به خاطر داشته باشید که قدرت بازاریابی دهان به دهان بسیار زیاد است و زمانی که مشتریان شما این کار را بین دوستان و آشنایان انجام دهند محبوبیت شما چند برابر خواهد شد.

بسته‌های پیشنهادی برای مشتریان
بسته‌های پیشنهادی برای مشتریان

اگر از اثربخشی این روش مطمئن نیستید و به نظرتان ارزش هزینه اندک آن را ندارد، توجه شما را به این آمار جلب می‌کنیم:

  • 74 درصد از مصرف کنندگان تبلیغ دهان به دهان را اولین اولویت خود برای خرید قرار می‌دهند (تحت تاثیر حرف دیگران خرید می‌کنند).
  • مشتریانی که دوستان‌شان آن‌ها را معرفی می‌کنند چهار برابر احتمال خرید بیشتری دارند.
  • 77 درصد از مصرف کنندگان، اگر خانواده و یا دوستشان به آن‌ها پیشنهاد کنند، خرید خواهند کرد.

بر اساس آمار دریافتی افرادی که از طریق تبلیغ دهان به دهان به شما ارجاع داده می‌شوند، 37 درصد ماندگاری بیشتری نیز دارند.

24. در رویدادها و مسابقات محلی شرکت کنید.

اگر شهر یا محلی که در آن زندگی می‌کنید به صورت ماهیانه یا سالیانه جشن‌هایی برگزار می‌کند و بازارهای هفتگی و مسابقات دوره‌ای دارد برای شناخت مخاطبان خود در آن‌ها شرکت کنید. این بهترین شکل از تحقیقات بازار است. در صورت لزوم یک میز یا غرفه در این مراسم‌ها برپا کنید و اسپانسر شوید یا محصول و خدمات خود را به صورت قرعه کشی جایزه بدهید. با این کار خود را به دیگران معرفی می‌کنید.

25. چند کارت ویزیت عالی طراحی کنید.

چند نمونه کارت ویزیت جالب و بامزه طراحی کنید و با هرکسی که ملاقات می‌کنید آن را هدیه بدهید. هر دستی که می‌دهید یک کارت ارائه کنید؛ هرچه تعداد افراد بیشتر باشد، برای تجارت شما بهتر است. حتی اگر یک نگاه سریع به کارت ویزیت بیاندازند.

ایده بازاریابی رایگان
تهیه کارت ویزیت

26. یک مگنت (آهنربا) تبلیغاتی روی ماشین‌تان بچسبانید.

یکی دیگر از ایده‌های بازاریابی رایگان این است که برچسب آهنربایی از نشان تجاری خود روی ماشین‌تان بچسبانید. به این صورت یک کمپین آگاه سازی از نشان تجاری خود راه می‌اندازید (مطمئن شوید که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنید). برچسب‌های سپر و عکس برگردان‌های پنجره نیز بسیار مناسب این کار هستند.

27. یک کمپین فیس بوک راه اندازی کنید.

اگر بودجه تبلیغاتی کمی دارید باز هم برای راه اندازی تبلیغات فیس بوکی کافی خواهد بود، چرا که هزینه هر کلیک تبلیغاتی در فیس بوک بسیار کم است.

کمپین فیسبوکی
کمپین فیسبوکی

منبع: www.wordstream.com

بیشتر بخوانید

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
ترندهای اجتماعی ۲۰۲۱
فرصت‌های اجتماعی را بهتر کشف کنید
استراتژی‌های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا را حرفه‌ای یاد بگیرید
پیمایش به بالا
× پشتیبانی آنلاین